پزشکی و سلامت

راهنمای جامع تزریق ژل به باسن

لیفت و کانتورینگ باسن بدون جراحی، یک جایگزین شگفت‌انگیز برای لیفت باسن با ایمپلنت‌های جراحی است. فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک برای فرم‌دهی و لیفت باسن، حجم دادن بیشتر، اصلاح شیب لگن، بهبود کیفیت پوست و سلولیت استفاده می‌شود. تزریق ژل به باسن بدون بریدگی و اسکار، بدون نیاز به بیهوشی عمومی‌ و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. در این مقاله به بررسی این روش محبوب و پرطرفدار می‌پردازیم.

تزریق ژل به باسن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فیلرهای باسن و بدن دارای مواد مشابهی مانند فیلرهای صورت هستند و حاوی اسید هیالورونیک است. با این تفاوت که غلظت اسید هیالورونیک در فیلرهای باسن بیشتر بوده و اندازه مولکول بزرگتر است تا هنگام تزریق حجم بیشتری به ناحیه مورد نظر بدهد. با تزریق ژل به باسن می‌توان شیب لگن و گودی کناره‌های باسن را به شکل دایره‌ای بهبود بخشید.

فیلرهای باسن با یک کانول بلانت به زیر پوست تزریق می‌شوند و نه زیر ماهیچه‌ها؛ بنابراین در این روش از عوارض جراحی واقعی جلوگیری می‌شود و می‌توان گفت که لیفت غیرجراحی باسن و کانتور کردن بدن، درمان بسیار آسان‌تر و ایمن‌تری نسبت به لیفت باسن با جراحی و تزریق چربی است. این روش حدود یک ساعت طول می کشد تا کامل شود.

بی‌حسی قبل از تزریق ژل به باسن

بی‌حسی موضعی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قبل از انجام پروسه، در ناحیه تزریق می‌شود.

ریکاوری

شما می‌توانید بلافاصله پس از ژل زدن به باسن به فعالیت روزانه خود برگردید؛ البته با کمی احتیاط! در ۳ روز اول هم، تا حدودی انتظار درد و تورم مختصری در ناحیه داشته باشید.

ماندگاری تزریق ژل به باسن چقدر است؟

ماندگاری نتایج تزریق ژل به باسن حدود ۲ سال است که بسته به اهداف شما ممکن است ۲ تا ۳ جلسه ترمیم، برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز باشد؛ چرا که فیلرها در عرض ۴-۳ هفته گسترش یافته و ته‌نشین می‌شوند. دکتر پارسیان‌فر به شما می‌گوید که برای بهترین نتیجه به چند میلی‌لیتر و چند جلسه نیاز دارید.

مزایای تزریق ژل به باسن

به طور کلی تزریق ژل به باسن یک گزینه درمانی کمتر تهاجمی‌ است. مزایای لیفت باسن با استفاده از فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید عبارتند از:

  1. دوره نقاهت کمتر؛ در مقایسه با جراحی باسن، می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را سریعتر از سر بگیرید.
  2. درد کمتر؛ تزریق باسن به اندازه ایمپلنت باسن یا سایر روش‌های جراحی دردناک نیست. با این حال، با بی‌حسی انجام می‌شود.
  3. خطر کمتر، بدون ایجاد اسکار و با حداقل عوارض جانبی.
  4. قابل پیش‌بینی بودن نتایج؛ در بدترین حالت، اگر بیمار نتیجه را دوست نداشته باشد، می‌توان فیلر را با تزریق محلول حل‌کننده هیالاز (هیالورونیداز) حل کرد.
  5. نتایج فوری با ظاهر طبیعی؛ نیازی به صبر نیست، نتایج فوری هستند و در طول هفته بعد از درمان به طور کامل بهبود خواهند یافت.

تزریق ژل به باسن برای چه کسانی مناسب است؟

پرکننده‌های باسن برای کسانی که می‌خواهند سایز یا شکل باسن خود را بدون استفاده از جراحی‌های تهاجمی‌تر بهبود بخشند، ایده‌آل است. البته باید قبل از اقدام به تزریق ژل، پزشک متخصص وضعیت شما را بررسی کند تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به باسن

شما باید به مدت یک هفته از فعالیت بدنی و باشگاه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آفتاب گرفتن، برنزه کردن برای مدتی خودداری کنید. همچنین به مدت ۶ هفته نباید ورزش باسن انجام دهید.

سخن پایانی

با استفاده از فیلرها، می‌توان حجم باسن را خیلی سریع افزایش داد. مقادیر تزریق تخمینی است و ممکن است برای رسیدن به هدف مورد نظر، به ژل بیشتری نیاز باشد. لازم به ذکر است که نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اگر درصد چربی بدن شما پایین است، لیفت باسن با تزریق ژل به باسن گزینه بهتری برای شما خواهد بود. نکته حائز اهمیت این است که شما باید تحت نظر یک متخصص مجرب این کار را انجام دهید تا به بهترین نتیجه ممکن برای شخص خودتان بدون هرگونه عوارض دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا