پزشکی و سلامت

گردن درد، علائم، علت مبتلا شدن و شیوه های درمان خانگی

دلایل متفاوتی نظیر تصادف، مشکلات مادرزادی، بد خوابیدن و نشستن، مشکل آرتروز حاد و مواردی از این قبیل وجود دارند که ممکن است افراد دچار مشکلات متفاوتی در قسمت سر، کردن و ستون فقرات شوند. همین موضوع باعث می‌شود که پزشکان برای درمان این مشکلات با توجه به نوع و میزان شدت آن، درمان‌های متفاوتی را پیشنهاد دهند. ما در این مطلب قصد داریم به موضوع گردن درد، علام آن و همچنین روش‌هایی که در منزل می‌توانید برای درمان این درد استفاده کنید بپردازیم.

علت مبتلا شدن به گردن درد

گردن درد یکی از بیماری‌هایی است که این روزها اکثر افراد از دست آن شاکی هستند. علائم گردن درد شامل درد و گرفتگی عضلات گردن، در در قسمت شانه و کتف، سردرد، پشت درد و همچنین نچرخیدن کامل سر می‌شود. گردن درد بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

۱- سبک زندگی

گاهی علت گردن درد به رفتارها و سبک غلط زندگی مربوط می‌شود. رفتارهایی نظیر نشستن اشتباه، حمل بار سنگین، خم شدن غیر معمول روی گوشی و کامپیوتر، کفش نامناسب، استرس و غیره می‌تواند موجب گردن درد شود.

۲- فتق دیسک کمر

با توجه به اینکه گردن نیز قسمت مهمی از ستون فقرات محسوب می‌شود، هر مشکی که در این بخش ایجاد شود احتمال ابتلا به گردن درد را بیشتر خواهد کرد. یکی از این مشکلات که تاثیر مستقیم روی ابتلا به درد گردن دارد، فتق دیسک کمر است.

۳- تنگی کانال نخاع

این مشکل نیز به‌واسطه اینکه ارتباط مستقیمی با سیستم عصبی _ حرکتی دارد در بروز گردن بی‌تاثیر نیست.

۴- آرتروز گردن

آرتروز هم یکی از بیماری‌هایی است که علائم آن با گردن درد آغاز می‌شود.

انواع گردن درد

گاهی درد گردن به دلیل عصبی بودن یا کشیدگی و گرفتگی عضلات این قسمت در اثر چرخش ناگهانی سر رخ می‌دهد. این دردها با روش‌های درمانی که در ادامه ذکر می‌شوند به مدت دو هفته قابل درمان خواهند بود. اگر درد گردن با علائمی نظیر درد شانه‌ها، درد در قسمت ران و باسن، درد کف دست‌ها و یا با تب همراه بود باید به پزشک مراجعه کنید تا با گرفتن اسکن، نوارهای عصبی و ام آر آی، مشکل را تشخیص دهد و درمان مناسب برای آن را تجویز نماید.

عفونت غدد لنفاوی نیز موجب گردن درد خواهد شد و درصورتی که این درد با تب همراه باشد، باید مطمئن شوید که عفونت منجر به این درد شده است. اگر در سمت راست گردن احساس درد می‌کنید، ممکن است دلیل آن به آسیب دیدگی مهره‌های ستون فقرات یا فرسودگی این بخش باشد که برای درمان باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. در ادامه گردن درد عصبی را که یکی از شایعترین انواع گردن درد است معرفی کنیم.

گردن درد عصبی

در این نوع گردن درد، شخص به دلیل استرس و فشارهای عصبی دچار درد گردن می‌شود. متاسفانه با توجه به شرایط زندگی و مشکلاتی که در آن وجود دارد، امروزه شاهد افزایش روزافزون گردن درد عصبی هستیم. علائمی نظیر درد پشت سر، احساس خستگی، درد شانه‌ها، سرگیجه، احساس فشار روی مهره برجسته پشت که به گردن نزدیک است همگی مربوط به گردن درد عصبی می‌شوند.

برای درمان این درد فقط کافی است که مقداری استراحت کنید و فشار کاری خود را کاهش دهید. ماساژ، استخر و شنا کردن و یک رژیم غذایی سرشار از منیزیم نیز می‌تواند بهتر راه درمان این مشکل باشد. خواب آرام نیز در درمان سریع‌تر آن موثر واقع می‌شود.

درمان خانگی گردن درد

روش‌های درمانی متفاوتی بر اساس نوع گردن درد وجود دارد که ما سعی کردیم به روش‌های درمان خانگی آن اشاره کنیم.

۱- اصلاح سبک زندگی

این روش به درست نشستن، پوشیدن کفش‌های مناسب، عدم حمل اجسام سنگین اشاره دارد. از بالش بلند استفاده نکنید، به مدت طولانی پشت کامپیوتر ننشینید و هراز گاهی گردن را ورزش دهید یا در نحوه نشستن تغییر ایجاد کنید.

۲- استراحت کردن

استراحت کردن قطعا مهمترین درمان خانگی گردن درد خواهد بود، چرا که فشار روی گردن را کاهش می‌دهد. ماساژ با روغن‌های گیاهی، بزرگ نعنا و زنجبیل، کمپرس آب سرد و گرم هم در تسکین درد گردن موثر واقع می‌شود.

۳- ورزش کردن

ورزش گردن را باید همیشه در زمان نشستن‌های طولانی برای درمان و پیشگیری از درد گردن انجام داد. شنا کردن و پیاده‌روی در آب نیز برای التیام این درد مفید است.

۴- گردنبند طبی

یکی از راهکارها برای درمان خانگی گردن درد ثابت نگهداشتن این عضو است. گردنبندهای طبی مناسب‌ترین وسیله برای ثابت نگهداشتن گردن محسوب می‌شوند. این محصول با ثابت کردن گردن درد آن را کاهش داده و در درمان سریع آن موثر خواهد بود. گردنبند طبی انواع مختلفی داشته که با مراجعه به یک مرکز معتبر برای خرید، با دریافت مشاوره از کارشناسان این مرکز، نوع گردنبند مناسب برای مشکل گردن خود را انتخاب نمایید.

بهترین گردنبند طبی

گردنبند طبی با ثابت نگهداشتن گردن موجب می‌شود عضلات آن بدون حرکت باقی بماند و درد آن کاهش یابد، ولی هر گردنبندی نمی‌تواند مناسب این کار باشد. یک گردنبند ایده‌آل برای درمان خانگی گردن درد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد.

۱- کیفیت جنس

۲- سبک بودن

۳- استاندارد بودن

۴- مطابق بودن با فیزیک گردن

۵- دوام بالا

اگر قصد دارید یک گردنبند طبی استاندارد را خریداری کنید، می‌توانید به سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی یاراکا مراجعه کرده و با دریافت مشاوره از کارشناسان این فروشگاه، مناسبترین محصول را مطابق با مشکل خود خریداری کنید.

فروشگاه تجهیزات پزشکی یاراکا

تجهیزات پزشکی یاراکا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی در کشور است که با ارائه انواع مختلف لوازم پزشکی گامی بزرگ در زمینه مرتفع ساختن نیاز هموطنان خود برداشته است. لوازم عرضه شد در فروشگاه یاراکا از مرغوبیت و کیفیت بی‌نظیری برخوردار هستند و از برندهای معتبر و مطرح تامین و در اختیار مشتری قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای خرید گردنبند طبی استاندارد و باکیفیت به سایت فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی یاراکا مراجعه نمایید و یک خرید مطمئن و قابل اطمینان را تجربه کنید. این مجموعه لوازم پزشکی متنوع را ضمن داشتن کیفیت بی‌نظیر، با قیمت مناسبی عرضه کرده تا مشتری بتواند با یک هزینه قابل قبول و به‌صرفه، نسبت به تهیه تجهیزات پزشکی مورد نظر خود اقدام نماید.

جمع بندی

یکی از معضلات رایج در بین عموم، گردن درد است که بسیار رایج بوده و به وفور در کاربران مشاهده می‌شود؛ چرا که امروزه سبک زندگی اغلب افراد صحیح نبوده و افراد در طول روز از این عارضه رنج می‌برند. راهکارهای بسیاری برای انواع مختلف گردن درد وجود دارد که در این مقاله سعی شده به صورت دقیق مطالبی در این مورد ارائه داده شود. فروشگاه یاراکا سالیان سال است که در این حوزه با هدف جلب رضایت شمت مشتریان عزیز فعالیت داشته و بستر مناسبی برای تهیه لوازم و تجهیزات طبی فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا