پزشکی و سلامت

ایمپلنت دندان کره ‌ای؛ اقساطی و فوری در دندانپزشکی آرامش

ایمپلنت کره‌ ای یکی از انواع ایمپلنت به‌شمار می‌رود که امروزه استفاده از آن در دندانپزشکی‌ها افزایش یافته‌است. ایمپلنت برند کره انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و با توجه به کیفیت، جنس و طول عمری که دارند، قیمت آن‌ها متفاوت است.

برخی افراد برای انجام ایمپلنت دندان فوری، به‌دنبال بهترین و مناسب‌ترین مرکز هستند که علاوه‌بر کیفیت کار بالا، ایمپلنت دندان اقساطی هم داشته باشد. دندانپزشکی آرامش ازجمله مراکزی است که این امکان را برای بیماران فراهم آورده‌است تا از ایمپلنت دندان کره‌ای باکیفیت استفاده کنند و هزینه‌های آن را اقساطی پرداخت نمایند.

در ادامه توضیحات بیشتری دربارهٔ ایمپلنت دندان کره‌ای در دندانپزشکی شریعتی برای شما بیان می‌کنیم.

 

ایمپلنت دندان کره‌ای چه مزایایی دارد؟

استفاده از ایمپلنت‌های کره‌ای برای شما می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. انواع متنوعی از این ایمپلنت وجود دارد که با توجه به شرایط هرکسی، نوع مناسب ایمپلنت‌های کره‌ای برای آن انتخاب می‌شود. در زیر چند نمونه از مزایای بهره‌مندی از ایمپلنت کره‌ ای را بررسی می‌کنیم:

  • یکی از مزیت‌های ایمپلنت دندان کره‌ای طول عمر و کیفیت دندان است. به هنگام جراحی پایه‌هایی برای ایمپلنت درون استخوان فک قرار می‌دهند که این پایه‌ها مانند ریشه دندان‌های معمولی عمل می‌کنند. تنها کافی است که این پایه‌ها درون استخوان محکم شوند. پس از آن قسمتی به عنوان دندان برروی پایه قرار می‌گیرد، این قسمت هم دقیقاً مانند دندان عادی بسیار محکم است؛ زیرا آن‌ها را از مواد باکیفیتی می‌سازند.

کاشت دندان با ایمپلنت هم به دلیل داشتن ظاهری عادی و شبیه دندان‌های معمولی و هم به خاطر مقاومت بالای آن که قابلیت استفاده راحت از آن فراهم شده است، یک مزیت برای بیماران محسوب می‌شود.

  • شاید برخی فکر کنند که در استفاده از ایمپلنت برای تمیز کردن آن با مشکل مواجه خواهند شد. اما بهتر است بدانید که این دندان‌ها تفاوتی با دندان معمولی شما ندارند و با روش‌های همیشگی تمیز کردن دندان می‌توانید آن‌ها را تمیز نگه دارید. پس از ایمپلنت دندان فوری با گذشت مدت زمان لازم برای بهبودی و استحکام آن قادر خواهید بود که با استفاده از مسواک مانند همیشه دندانهایتان را مسواک کنید و حتی از نخ دندان استفاده نمایید.

استحکام و مقاوت این دندان‌ها که برای همیشه در دهان شما باقی می‌مانند، خیالتان را بابت تمیز کردن آن راحت می‌کند.

  • روش‌های زیادی برای جایگزین کردن دندان از‌بین‌رفتهٔ شما وجود دارد، در برخی از این روش‌ها، پس از مدتی مجدداً مجبور خواهید شد که برای ترمیم دندان و برطرف کردن مشکلات آن، به پزشک مراجعه کنید. اما با ایمپلنت دندان اقساطی، به‌راحتی صاحب دندانی کاملاً معمولی و با کیفیت بالا می‌شوید که تا همیشه بدون مشکل، می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • ازجمله دیگر مزایایی که با ایمپلنت دندان کره‌ایی در دندانپزشکی آرامش از آن برخوردار می‌شوید، حفظ ظاهر و مراقبت از دیگر دندان‌هاست. شاید تاکنون دیده باشید که پس از خالی‌شدن جای یک دندان، دیگر دندان‌ها با گذشت زمان به طرف جای خالی ایجادشده حرکت کرده‌اند. این تغییر وضعیت موجب می‌شود که ظاهر دندان‌ها به‌هم بریزد و به‌خاطر فشاری که به دندان و ریشهٔ آن وارد می‌آید، دچار آسیب شود.

اما ایمپلنت دندان فوری توسط متخصص ایمپلنت کمک می‌کند که آن فاصلهٔ ایجادشده پرشود و از حرکت سایر دندان‌ها جلوگیری می‌شود.

  • هنگامی که قصد دارید برای دندان آسیب‌دیدهٔ خود جایگزین مناسبی انتخاب کنید، شاید اولین مسأله‌ای که ذهن شما را درگیر می‌کند، هزینهٔ آن باشد. هزینه‌هایی که برای ایمپلنت کره ‌ای پرداخت خواهید کرد، کاملاً برای شما به‌صرفه هستند. با ایمپلنت دندان اقساطی پرداخت این هزینه‌ها راحت‌تر است. علاوه‌بر این، یک مزیت این نوع کاشت دندان، دائمی بودن آن را می‌توان نام برد که موجب می‌شود، هزینه‌ای برای ترمیم، اصلاح و… نپردازید.
  • استفاده از ایمپلنت کره‌ ای باعث می‌شود که جای دندان، خالی نماند و لثه‌ها تحلیل نروند. با کشیدن دندان و خالی‌شدن جای آن، به‌مرور لثه‌ها تحلیل ‌می‌روند. این فضای خالی ایجادشده می‌تواند سلامت دندان‌های دیگر هم به خطر بیندازد و پس از مدتی حتی باعث لق‌شدن آن‌ها شود. با ایمپلنت دندان فوری، می‌توانید از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

علاوه‌بر این، جای خالی دندان شما می‌تواند محلی برای افزایش باکتری‌ها در دهان و بروز بیماری‌ها و عفونت شود. اما با مراجعه به دندانپزشکی آرامش و استفاده از خدمات ایمپلنت دندان اقساطی، می‌توانید مانع از به‌وجود آمدن بیماری‌ها شوید.

  • دندان‌ها عامل مهمی در زیبایی انسان به‌شمار ‌می‌روند، به همین خاطر مراجعهٔ به‌موقع به دندانپزشکی و مراقبت از آن‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورت نبود دندان در دهان، فرم صورت به‌هم می‌ریزد و دیگر تکیه‌گاهی برای لب‌ها وجود ندارد، به همین خاطر آن‌ها به‌سمت داخل ‌می‌روند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. اما با استفاده از خدمات ایمپلنت دندانپزشکی آرامش، دیگر مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

انواع ایمپلنت کره ‌ای

آشنایی با انواع ایمپلنت کره ‌ای

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم. ایمپلنت دارای برند‌های متفاوتی است و توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود. هر ایمپلنت با توجه به نوع و برندی که دارد، از کیفیت خاصی برخوردار است و این موضوع باعث می‌شود که قیمت آن هم تحت تأثیر قرار گیرد. با توجه به وضعیت بیمار و نظر متخصص ایمپلنت، نوع مناسبی از آن برای کاشت در استخوان فک انتخاب می‌شود.

در حال حاضر یکی از ایمپلنت‌های موردتوجهٔ پزشکان، ایمپلنت دندان کره‌ای است که چند نوع مختلف از آن وجود دارد و به‌خاطر باکیفیت‌بودن و قیمت مقرون‌به‌صرفه، استفاده از آن افزایش یافته‌است. در ادامه شما را با انواع مختلف ایمپلنت دندان کره‌ای آشنا می‌کنیم که می‌توانید در دندانپزشکی شریعتی از آن بهره‌مند شوید.

ایمپلنت با برند Osstem

دربارهٔ این برند باید گفت که ازجمله بهترین نوع ایمپلنت مورداستفاده است. ایمپلنت دندان فوری با این برند می‌تواند کاملاً مطمئن باشد، زیرا تأییدیه‌های لازم را از آمریکا دریافت کرده‌است. Osstem یک برند کره‌ای محسوب می‌شود که به‌خاطر کیفیت بالا، در کنار سایر برند‌های معروف دنیا مانند آمریکا و اروپا قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دندان اقساطی با بهترین برند کره که در میان برند‌های برتر دنیا حضور دارد، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

ایمپلنت با برند Osstem

ایمپلنت با برند Megagen

یکی دیگر از برند‌های کره‌ای که محبوبیت بسیاری هم دارد، برند Megagen است. میزان فروش این برند در کره روزبه‌روز افزایش می‌یابد. تعداد طرفداران این برند پس از خریداری آن توسط شرکت اشترومن بیش از پیش شد. محبوبیت این برند به حدی است که در کشور‌های اروپایی هم از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ایمپلنت با برند Dentium

برند Dentium هم ازجمله برند‌های ایمپلنت کره ‌ای است که در ایران آن را با ایمپلنتیوم می‌شناسد. در مراکز دندانپزشکی مختلفی مانند دندانپزشکی آرامش، از انواع برند‌های کره‌ای ازجمله Dentium استفاده می‌کنند. باوجود این‌که قیمت این برند بسیار مقرون‌به‌صرفه است، اما می‌توانید از مزایای ایمپلنت دندان اقساطی هم بهره‌مند شوید.

علاوه‌بر این‌ها، برند‌های دیگری هم از ایمپلنت دندان کره‌ای مانند برندDIO و برند Neo Biotech وجود دارد که به‌دلیل جنس باکیفیت و مقاومت بالا، در کاشت دندان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

هزینهٔ ایمپلنت کره ‌ای چگونه است؟

معمولاً بیماران برای استفاده از ایمپلنت دندان فوری علاوه‌بر کیفیت کار و انتخاب متخصص ایمپلنت ماهر، هزینه‌های پرداختی را هم در نظر می‌گیرند. قیمت ایمپلنت یک مسألهٔ بسیار مهم است که عوامل زیادی در تعیین آن نقش دارد، بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی، ابتدا از هزینه‌ها و عوامل مؤثر در آن اطلاع یابید.

پس از مراجعه به دندانپزشکی آرامش برای ایمپلنت دندان‌ها، نیاز خواهید داشت که دربارهٔ هزینه‌ها و چگونگی روند انجام کار آگاهی لازم را به‌دست‌ آورید. به‌طورکلی انجام ایمپلنت مراحل مختلفی دارد که بسیار هم زمان‌بر خواهد بود، ازهمین‌رو باید برای دستیابی به نتیجهٔ بهتر، صبر زیادی به خرج دهید.

همان‌طور که گفتیم، در این عمل جراحی، باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید تا نتیجهٔ دلخواه خود را به‌دست‌ آورید. گاهی اوقات استخوان فک بیمار تحلیل رفته و قابلیت لازم برای ایمپلنت دندان فوری را ندارد. در این مواقع در مرکز دندانپزشکی شریعتی، به مقدار موردنیاز استخوان پیوند می‌زنند تا شرایط برای انجام جراحی فراهم شود. این بدیهی است که برای انجام این کار، هزینه‌هایی از بیمار گرفته شود. البته ایمپلنت دندان اقساطی پرداخت این هزینه‌ها را راحت‌تر می‌کند.

علاوه‌بر این، طی‌کردن دیگر مراحل از جوش خوردن پایه به استخوان فک، تصویربرداری از دندان‌ها، کلاهک موقتی و… همگی هزینه‌هایی را دربر دارند. برای انجام ایمپلنت کره‌ ای در دندانپزشکی آرامش، می‌توانید هزینه‌ها را به‌صورت اقساطی هم بپردازید.

طول عمر ایمپلنت کره ‌ای

طول عمر ایمپلنت کره ‌ای به چه مواردی بستگی دارد؟

معمولاً کسانی که برای کاشت دندان به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، دربارهٔ میزان دوام و طول عمر ایمپلنت سؤالاتی دارند. طول عمر ایمپلنت دندان اقساطی و مدت زمانی که برای هر فرد کارایی خواهد داشت، به موارد زیادی بستگی دارد. در زیر ما به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • ایمپلنت دندان فوری پس کشیدن دندان‌ها یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری ایمپلنت محسوب می‌شود. انجام جراحی ایمپلنت در سن کم نتایج بهتری خواهد داشت و حتی دوام و مدت زمان استفاده از آن نسبت‌به جراحی در سن بالا بیشتر خواهد بود. در بیمارانی که سن بالایی دارند، گاهی به‌خاطر پوکی استخوان و تحلیل لثه، ممکن است که ایمپلنت مقاومت و دوام کافی نداشته باشد.
  • معمولاً در دندانپزشکی آرامش، به بیماران توصیه می‌شود که یک‌سری نکات را برای نگه‌داری از ایمپلنت خود رعایت کنند. با وجود این‌که استحکام این دندان‌ها هم قابل‌توجه است و می‌توان از آن‌ها برای خوردن غذا استفاده کرد، اما بهتر است برای افزایش دوام آن‌ها، غذا‌ها و خوراکی‌های سفت که جویدن آن‌ها مقداری مشکل است را کنار بگذارید.
  • طبق نظر متخصص ایمپلنت، برای حفظ و نگه‌داری مناسب از آن، باید سعی کنید که تمام نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنید. در صورت رعایت نکردن بهداشت، دهان شما دچار بیماری‌های مختلفی می‌شود که به‌مرور بر ایمپلنت کاشته‌شده هم اثر می‌گذارد و حتی موجب افتادن آن می‌شود.
  • گاهی پس از کاشت ایمپلنت دندان فوری، به‌خاطر این‌که فرد به بیماری‌های خاصی مانند دیابت مبتلاست، ایمپلنت آن‌ها دچار آسیب می‌شود. یا حتی در برخی موارد پوکی استخوان هم به‌عنوان عامل مهمی در طول عمر ایمپلنت نقش دارد.
  • پس از ایمپلنت دندان، لازم است که در زمان‌های مشخصی، برای بررسی وضعیت دندان‌ها و اطمینان از سلامت آن‌ها، به دندانپزشکی آرامش مراجعه کنید. علاوه‌بر این، تمیز کردن دندان با مسواک نرم به‌آرامی و کشیدن نخ دندان برای پاک کردن آن از آلودگی‌ها، کمک می‌کند تا ایمپلنت شما دوام بیشتری داشته باشد.

کاشت ایمپلنت به‌صورت اقساطی

ایمپلنت یکی از عمل‌های جراحی است که هزینهٔ قابل توجهی دارد. با وجود این‌که به‌خاطر کیفیت و دوام بیشتر، این روش درمان به معنای واقعی ارزش این هزینه‌ها را دارد، اما پرداخت آن برای برخی دشوار خواهد بود. دندانپزشکی آرامش یکی از مراکزی است که به بیماران خود این فرصت را داده‌است تا از مزایای ایمپلنت دندان اقساطی بهره‌مند شوند. با قسط‌بندی هزینه‌ها، شما می‌توانید به‌راحتی از ایمپلنت دندان فوری در دندانپزشکی شریعتی استفاده کنید.

برای قسط‌بندی هزینه‌ها، عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. این قسط‌ها می‌توانند ۲، ۶ و ۹ماهه پرداخت شوند. ایمپلنت دندان به‌صورت اقساطی، استفاده از ایمپلنت را برای تمامی افراد راحت‌تر کرده‌است. با توجه به شرایط خود و میزان هزینه‌ای که می‌توانید پرداخت کنید، مدت‌زمان قسط‌بندی خود را مشخص کنید تا برای پرداخت آن‌ها دچار مشکل نشوید.

جمع‌بندی

به دلایل مختلفی مانند مراقبت نکردن از دندان‌ها یا بروز حادثه‌ای ممکن است به‌طورکلی یک دندان از دست برود، امروزه روش مناسبی به نام ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان وجود دارد. ایمپلنت کره ‌ای انواعی از ایمپلنت است که توسط پزشکان متخصص برای جایگزینی دندان‌های بیماران استفاده می‌شود. این نوع ایمپلنت در برند‌های مختلفی قابل استفاده است و مزیت‌های فراوانی هم دارد.

در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعاتی دربارهٔ این نوع ایمپلنت در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از ایمپلنت دندان اقساطی، مشکلی هم بابت پرداخت هزینه‌ها نخواهید داشت و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا