بهترین دکتر

کامپوزیت در بهترین کلینیک دندانپزشکی مشهد با اقساط سال 1403

آیا کامپوزیت ونیر باعث پوسیدگی دندان میشود؟ همه چیز راجع‌به کامپوزیت مشهد

قصد انجام کامپوزیت مشهد دارید اما نگران عوارض‌های احتمالی بعد از آن هستید؟ یکی از دغدغه‌های اغلب افراد به هنگام مراجعه نزد بهترین متخصص کامپوزیت در مشهد، میزان احتمال پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت است. آیا ونیر کامپوزیت واقعا منجر به پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کامپوزیت به خودی خود علت پوسیدگی دندان نیست اما متاسفانه احتمال سیاه شدن دندان زیر کامپوزیت و پوسیدگی دندان به دلایلی وجود دارد. عدم رعایت برخی از مراقبت‌های بعد از ونیر کامپوزیت است که منجر به بروز عوارضی چون پوسیدگی و سیاه شدن دندان زیر روکش می‌شود. اگر نکات ذکر شده در این مطلب را بدانید و رعایت کنید، هیچ اتفاقی برای کامپوزیت‌هایتان نخواهد افتاد.

۴ علت پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت که احتمالا نمی‌دانید

کامپوزیت غیراصولی، استفاده از مواد نامرغوب و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند منجر به خرابی و پوسیدگی دندان شود. ۴ مورد از مهم‌ترین دلایل پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت را در ادامه مشاهده می‌کنید.

عدم مراجعه به متخصص کامپوزیت مشهد

یکی از مهم‌ترین مواردی که ریسک پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت را افزایش می‌دهد، عدم تحقیق و پرس‌وجو کافی برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک و کلینیک کامپوزیت است. یک متخصص باتجربه می‌داند به هنگام نصب روکش‌ها، نباید فاصله زیادی میان روکش کامپوزیت و لثه وجود داشته باشد.

یکی از شایع‌ترین علل پوسیدگی دندان بعد از کامپوزیت، عدم توجه و دقت دندانپزشک به همین مورد است. وجود فاصله میان لثه و روکش کامپوزیت حتی اگر این فاصله زیاد نباشد، موجب تجمع باقی‌مانده غذا و باکتری‌ها زیر کامپوزیت و در نهایت پوسیدگی دندان می‌شود.

ترمیم نکردن دندان‌های خراب و پوسیده پیش از کامپوزیت

یک باور غلط بسیار رایج راجع‌به کامپوزیت ونیر وجود دارد و آن باور این است که با روکش کامپوزیت می‌توان مشکلات، خرابی‌ها و پوسیدگی دندان‌ را کاور کرد. فراموش نکنید که این روکش‌ها نقشی در دمان خرابی و پوسیدگی‌های قبلی دندان‌های شما ندارند!

اگر می‌خواهید ماندگاری کامپوزیت بیشتر شود و درگیر عوارض‌های ناخوشایندی مانند پوسیدگی و بوی بد دهان نباشید، قبل از انجام کامپوزیت تمامی دندان‌های خراب و پوسیده خود را ترمیم کنید. چنانچه فکر می‌کنید این اقدام هزینه‌بر است، می‌توانید به گزینه کامپوزیت مشهد قسطی نیز فکر کنید!

ترمیم دندان پوسیده با کامپوزیت
برای ماندگاری بیشتر کامپوزیت‌ها ابتدا دندان‌های خراب و پوسیده را درمان کنید.

عدم توجه کافی به ترمیم کامپوزیت دندان

تصور می‌کنید پس از کامپوزیت، دندان‌هایتان دیگر نیاز به مراقبت ندارند؟ سخت در اشتباه هستید! دندان‌های کامپوزیت شده بیش از هر زمان دیگری به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند چراکه شما نمی‌دانید پشت دندان کامپوزیت شده چه خبر است. ماندگاری و مقاومت ونیر کامپوزیت‌ها بسته به جنس و نوع آن‌ها متغیر است.

برخی از کامپوزیت‌ها مقاوم‌ و ماندگارترند درحالی‌که کامپوزیت ارزان‌ مقاومت و طول عمر کمتری دارد. در هر صورت، احتمال لب پریدگی یا شکستن ونیر کامپوزیت وجود دارد. همین لب‌پر شدن‌های جزئی در صورت عدم ترمیم، به مرور زمان منجر به پوسیدگی دندان و خراب شدن کامپوزیت‌ها می‌شوند. پس از انتخاب بهترین دکتر برای کامپوزیت در مشهد، ترمیم به موقع روکش‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان پس از کامپوزیت ونیر

برخی افراد تصور می‌کنند پس از کامپوزیت دیگر حتی نیازی به مسواک زدن و کشیدن نخ دندان ندارند! به‌خاطر داشته باشید این سفیدی و مرتبی دندان‌ها تا زمانی ماندگار است که شما هم در مراقبت از آن‌ها نهایت سعی خود را داشته باشید. اغراق نیست اگر بگوییم دندان کامپوزیت شده حتی بیش از پیش نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.

پس از مشاوره نزد بهترین دکتر کامپوزیت مشهد، دندانپزشک شما را از تمامی ممنوعیت‌ها و مراقبت‌های لازم مطلع می‌کند. به عنوان مثال مصرف دخانیات و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، نه تنها در طول زمان رنگ کامپوزیت‌ها را تغییر می‌دهد، بلکه احتمال پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت را نیز افزایش می‎‌دهد. پس از کامپوزیت توجه به مراقبت‌های زیر الزامی است:

* مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان را تا حد ممکن کاهش دهید.

* پس از هر وعده غذایی حتما از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

* مصرف نوشیدنی‌هایی با رنگ‌های غیرخوراکی را کمتر کنید. مصرف قهوه و چای را نیز به حداقل برسانید.

* مواد غذایی سفت مانند پسته دهان بسته، میوه‌های سفت و… را به هیچ عنوان با دندان‌های کامپوزیت شده گاز نزنید.

عفونت لثه بعد از کامپوزیت
دندان‌های کامپوزیت شده بیشتر به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند.

علت سیاه شدن دندان زیر کامپوزیت چیست؟

علاوه بر پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت، سیاه شدن دندان زیر روکش نیز ممکن است یکی از عوارض‌های احتمالی کامپوزیت مشهد باشد. آیا سیاه شدن دندان زیر کامپوزیت، خبر از شروع پوسیدگی دندان می‌دهد؟ بله!

دندان‌های زیر روکش ونیز کامپوزیت به دلایل متعددی ممکن است اصطلاحاً سیاه شوند و این الزاماً به معنای پوسیدگی دندان نیست. اما می‌توان آن را شروع فرایند پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت در نظر گرفت.

سیاه شدن دندان زیر کامپوزیت به هر دلیلی که رخ داده باشد، می‌تواند زمینه‌ساز پوسیدگی دندان پس از کامپوزیت باشد. پس باید نسبت به نشانه‌های آن هوشیار باشید و در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید. رایج‌ترین علل سیاه شدن دندان پس از کامپوزیت مشهد:

  1. بافت لثه نسبت به مواد کامپوزیت واکنش نشان داده است.
  2. پلاک‌های دندانی تجمع کرده‌اند و در صورت تمیز نکردن به موقع آن‌ها، پوسیدگی دندان و حتی بیماری‌های جدی‌تر لثه بروز می‌کنند.
  3. فرد مصرف دخانیات بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا