آرایشی و زیبایی

بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی و سفتی پوست صورت

آیا به دنبال راهی برای کاهش چین و چروک، خطوط اخم، شل شدگی و افتادگی پوست خود هستید؟ ما در این نوشتار قصد داریم راه هایی غیر از جراحی را که جز روش های غیر تهاجمی محسوب می شوند به شما معرفی کنیم. این روش ها نسبت به جراحی، کم هزینه تر هستند و افراد بعد از انجام آن ها در مدت کوتاه تری بهبود پیدا می کنند. همراه ما باشید تا با بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی و سفتی پوست صورت آشنا شوید.

تزریق بوتاکس

در این روش، سمی به نام بوتولینوم به پوست تزریق می شود. از این طریق عضلاتی که باعث چین و چروک شده اند به صورت موقت فلج می شوند و در نهایت خطوط صورت از بین می رود. خط هایی که در ابروها، بینی، اطراف چشم، چانه، گونه، اطراف لب و پیشانی ایجاد می شوند با این روش از بین می روند و پوست نیز سفت می شود. معمولا بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و حدودا بعد از ۲ تا ۴ روز اثر آن مشخص می شود.

فیلر برای جوان سازی

یکی از نشانه های پیری کاهش حجم صورت است که معمولا در نواحی گونه ها، اطراف چشم، ابروها و لب شاهد آن هستیم. اما خبر خوبی که وجود دارد این است که با استفاده از تزریق فیلر می توان حجم از دست رفته صورت را باز گرداند. در واقع از این طریق چین و چروک های صورت نیز از بین می روند. ممکن است بعد از تزریق فیلر مقداری قرمزی و تورم در نقاطی که تزریق انجام شده به وجود بیاید اما باید ظرف چند ساعت برطرف شود. ماندگاری این روش بین ۶ تا ۱۲ ماه است و بعد از ۳ روز می توانید شاهد اثر آن باشید.

لایه برداری با مواد شیمیایی

یکی از محبوب ترین روش ها برای جوان سازی پوست لایه برداری از طریق مواد شیمیایی است. معمولا از موادی مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک استفاده می شود که اگرچه ملایم هستند اما عملکرد بسیار خوبی در از بین بردن خطوط ریز دارند. همچنین این روش باعث می شود که پوست صورت افراد روشن تر نیز شود. احتمالا بعد از لایه برداری، احساس سوزش کرده و در پوست خود قرمزی مشاهده کنید اما بعد از چند روز این علائم از بین می روند.

 میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست میکرودرم ابریژن است که از طریق یک دستگاه انجام می شود. از طریق این دستگاه یک لایه پوست مرده برداشته شده و باعث می شود که پوستی جوان و شاداب داشته باشید. این کار نیاز به بیهوشی نیز ندارد. میکرودرم ابریژن حدودا بین نیم تا یک ساعت انجام می شود. از فواید این روش می توانیم به سفت شدن پوست، بسته شدن منافذ باز، از بین رفتن لکه های پوستی و درمان جای جوش و اسکار اشاره کنیم. بعد از چند جلسه اثر آن در صورت افراد قابل مشاهده است.

بازسازی پوست با لیزر

بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی و سفتی پوست صورت می تواند استفاده از لیزر باشد. در این روش یک لایه از پوست حذف می شود. با استفاده از لیزر اسکار، جای جوش، آبله مرغان و آکنه از صورت از بین می رود و خطوط دور چشم، دور لب و پیشانی نیز برطرف می شوند. همچنین این کار برای بهبود پوست افرادی که در معرض نور خورشید بوده و دچار آسیب شده اند، می تواند بسیار مفید باشد.

اولتراپی

با گذر زمان پوست شل می شود و این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد ناراحت کننده باشد. اولتراپی برای درمان این مشکل یک روش فوق العاده است و باعث می شود که پوست صورت شما سفت شود. همچنین از این روش برای برطرف کردن چین و چروک های صورت نیز استفاده می شود. این کار دوران نقاهت ندارد. بلافاصله پس از انجام آن، اثرش را خواهید دید اما تاثیر اصلی آن ۱ تا ۳ ماه بعد از انجام مشخص می شود.

سایر روش ها برای جوان سازی صورت

در ادامه لیستی از بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی و سفتی پوست صورت را به شما ارائه خواهیم کرد.

نور پالس شدید: این روش که به نام IPL نیز شناخته می شود می تواند به کاهش چین و چروک ، از بین بردن لکه های قهوه ای، مویرگ ها و قرمزی پوست کمک کند.

مزوتراپی: در مزوتراپی موادی همچون پروتئین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، آنزیم ها و عصاره های گیاهی به پوست تزریق می شوند که این باعث جوان سازی و سفت شدن پوست می شود. بعد از ۳ تا ۴ هفته نتایج آن قابل مشاهده است.

میکرونیدلینگ: در این روش سوزن های ریزی را به صورت وارد می کنند که موجب تولید کلاژن و الاستین می شود. در نتیجه پوست جوان و شادابی خواهید داشت.

درماپلنینگ: اگر می خواهید از شر چین و چروک ها و جای زخم های عمیق ناشی از آکنه خلاص شوید، پیشنهاد می کنیم که درماپلنینگ را امتحان کنید.

سخن پایانی

برای انجام تمام روش های فوق حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. اگرچه که آن ها غیرتهاجمی هستند اما اگر توسط افراد خبره انجام نشوند، نه تنها بهبودی در پوست شما حاصل نمی شود، بلکه می توانند مشکلات بیشتری را ایجاد کنند. علاوه بر این توصیه می شود که زیر نظر یک پزشک متخصص، برنامه ای برای مراقبت روزانه از پوست خود تهیه کرده و آن را به صورت منظم انجام دهید. به نظر شما بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی و سفتی پوست صورت چیست؟ منتظر کامنت های شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا