آرایشی و زیبایی

خواص پسته برای مو (روغن پسته + پوست پسته)

پسته، از جنبه‌های مختلف برای حفظ سلامت مو مفید است. در این بین، خواص پسته برای مو و حفظ سلامت، زیبایی و درخشندگی آن‌ها انکارناپذیر است. البته با این شرط که پسته‌ای با کیفیت و تازه تهیه کنید، تا بتوانید از همه مواد مغذی و طعم ناب آن، بهره ببرید. این موضوع، نکته‌ای است که باید در هنگام خرید پسته ، حتما به آن توجه ویژه داشته باشید.

انواع ویتامین و روغن‌های ضروری برای حفظ سلامت موها، در پسته وجود دارند. بنابراین اگر به سلامت و زیبایی پوست و موی خود اهمیت می‌دهید، بد نیست پسته را به عنوان یک منبع سرشار از مواد مغذی به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خواص پسته برای مو چیست؟

از جمله خواص پسته برای مو می‌توان به انواع ویتامین‌ها و روغن‌های ضروری اشاره کرد، که باعث درخشندگی و طراوت موها می‌گردد. یکی از مهم‌ترین موادی که در پسته وجود دارد، بیوتین یا ویتامین B7 است. این نوع پروتئین، عملا پروتئین مخصوص مو است، که به پیشگیری از ریزش آن کمک کرده و میزان انعطاف ساقه مو را افزایش می‌دهد. در واقع، مصرف پسته باعث می‌شود تا میزان خشکی موها به حداقل رسیده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری گردد.

برای آنکه بتوانید از خواص پسته برای موهای خود بهره‌مند شوید، لازم است آن را به عنوان یک میان وعده در رژیم غذایی خود استفاده کنید. حتی استفاده از ماسک‌های گیاهی مو، که در ساخت آن‌ها از پسته استفاده شده است، می‌تواند مفید باشد. در حالت کلی، اگر در روال مراقبت از موی خود، مصرف پسته و مکمل‌های مربوط به آن را جدی بگیرید، قطعا به موهای شاداب، سالم و زیبا خواهید رسید.

خواص پسته برای موی سر کدامند؟

خواص پسته برای موی سر ، به اندازه‌ای است که می‌توان این ماده غذایی را به عنوان یک مکمل اساسی برای موها، به کار برد. رشد و انعطاف موها زمانی تضمین می‌شود، که حجم بالایی از مواد مغذی و روغن‌های مفید برای مو، به ریشه و ساقه آن برسد. بخش مهمی از این مواد مغذی، از طریق مصرف مواد غذایی مفید، به بدن و پوست سر می‌رسند. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین فواید پسته برای موی سر اشاره خواهیم کرد.

رفع خشکی و شکنندگی مو

یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای مو، بیوتین یا ویتامین ب ۷ نامیده می‌شود، که به آن ویتامین مو هم می‌گویند. پسته حجم بالایی از بیوتین دارد، که به تقویت فولیکول‌های مو و افزایش سرعت رشد مو کمک می‌کند؛ ضمن اینکه افزایش بیوتین در ریشه موها، ساختار کراتینه مو را بهبود می‌بخشد، و شکنندگی و خشکی ساقه مو را کاهش می‌دهد.

افزایش رشد مو

علاوه بر ویتامین B7، حجم بالایی از ویتامین E نیز در پسته وجود دارد، که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد. این مساله، به ایجاد یک محیط عالی و سالم برای رشد مو کمک خواهد کرد.

حفظ سلامت پوست سر

خواص پسته برای مو، تنها به رشد و تقویت ساقه مو محدود نمی‌شود؛ بلکه، سلامت پوست سر و ریشه مو را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در واقع، روغن‌هایی که در مغز پسته وجود دارند، به رطوبت ایده آل پوست سر کمک کرده، و خشکی و خارش آن را از بین می‌برند. آنتی اکسیدان‌هایی که در این مغز خوشمزه وجود دارند، استرس فعال را کاهش داده و محیط پوست سر را متعادل می‌سازند.

ضخامت مو را بهبود می‌بخشد

از مهم ترین فواید پسته برای موی سر، می‌توان به اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد. این گونه چربی‌ها، به افزایش ضخامت تار موها کمک می‌کنند. در حالت کلی، اسیدهای چرب برای تغذیه فولیکول‌های مو به کار می‌روند؛ بنابراین، وجود مقدار کافی از این گونه چربی‌ها، کمک می‌کند تا رشته‌های مو قوی‌تر و بلندتر شوند.

برای افرادی که پسته را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، موهای جدید، ضخامت بهتری داشته و سریع‌تر رشد می‌کنند. پروتئین‌های موجود در پسته نیز، برای تقویت ساختار مو و افزایش سرعت رشد آن، بسیار مفید است.

مهم ترین خواص پسته خام برای موها

  • بهبود خشکی و شکنندگی ساقه آن
  • جلوگیری از سفیدی زود رس
  • جلوگیری از ریزش مو

خواص روغن پسته برای موها چیست؟

خواص پسته برای موها، تنها به اثرات داخل بدن مربوط نیست؛ بلکه می‌توان از فواید آن، به صورت استعمال خارجی نیز بهره برد. روغن پسته خواص بی‌نظیری برای بهبود رشد موها و رفع خشکی آن‌ها در بر دارد. بنابراین، شما می‌توانید با کمک ماسک موهای خانگی، که از روغن پسته تهیه می‌شوند، به سلامت موهای خود کمک کنید.

این نوع ماسک‌ها، موها را نرم و حالت دهی آن‌ها را راحت‌تر می‌کند؛ برای آنکه بتوانید یک ماسک موی پسته عالی به دست آورید، بهتر است از ترکیب آن با مواد طبیعی، مانند ماست، آووکادو یا عسل، استفاده کنید. این گونه ترکیبات، سلامت موی شما را از هر نظر تضمین می‌کنند.

اگر به روغن پسته دسترسی دارید، بد نیست آن را روی پوست سر ماساژ دهید، تا گردش خون در آن بهبود یابد؛ در این صورت، فولیکول‌های مو تحریک شده و رشد مو تسریع می‌گردد. بخش مهمی از خواص پسته برای موها، به همین مساله مربوط می‌شود.

خواص پوست پسته برای مو چیست؟

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که پوست پسته تازه، می‌تواند به ریزش موها کمک کند؛ اما این نکته حقیقت دارد. در واقع، پوسته نازک و منعطفی که پوسته استخوانی پسته، را می‌پوشاند، یک منبع غنی از ویتامین‌ها، از جمله بیوتین، است.

در صورتی که بتوانید مقداری از پوست پسته تازه را بجوشانید و عصاره آن را بگیرید، می‌توانید از خواص پوست پسته برای موهای خود بهره‌مند شوید. در واقع، شما باید این عصاره را به مدت ۴۰ شب، بر روی کف سر و موها ماساژ دهید. این کار کمک می‌کند تا حجم قابل توجهی از ویتامین ب ۷ یا بیوتین را به موهای خود تزریق نمایید.

مهم ترین خواص پسته برای پوست و مو کدامند؟

غیر از خواص پسته برای مو، باید به این نکته نیز اشاره کنیم، که پسته خواص منحصر به فردی نیز برای سلامت پوست دارد. برای مثال، وجود حجم بالایی از ویتامین E، باعث می‌شود تا سلامت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ گردد؛ این مساله، تاثیر زیادی در جوانسازی یا جلوگیری از پیری زودرس خواهد داشت.

همچنین روغن‌های موجود در مغز پسته، نقش یک مرطوب‌کننده بی‌نظیر را ایفا می‌کنند، که به نرمی و رطوبت پوست کمک خواهند کرد. چربی‌هایی مانند اولئیک و لینولئیک در پسته، چربی‌های سالمی هستند که بافت پوست را نرم و لطیف می‌کنند. ناگفته نماند که خواص ضد التهابی پسته، تورم و تحریک پوست را بهبود داده و قرمزی آن را کاهش می‌دهند. بنابراین، افراد با پوست های حساس، می‌توانند برای بهره مندی کامل از خواص پسته برای مو و پوست، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

معرفی یکی از بهترین فروشگاه برای خرید اینترنتی پسته

کیفیت و تازگی پسته، نقش مهمی در عطر و طعم آن دارد؛ همچنین، جهت بهره‌مندی از خواص پسته برای موها، بهتر است پسته با کیفیت، مصرف کنید. فروشگاه اصل تبریز یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی است، که بهترین پسته با بالاترین درجه کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای بازدید از محصولات این فروشگاه و خرید پسته، می‌توانید به سایت اصل تبریز مراجعه کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا