آرایشی و زیبایی

خداحافظی با ریزش مو! درمان سریع و قطعی ریزش مو

اگر به‌دنبال درمان سریع و موثر ریزش موی خود هستید، اگر از انواع درمان‌های سنتی ناامید شده‌اید و ریزش موی شما ادامه دارد، مطمئن باشید که درمان‌های نوین می‌توانند تا حدود زیادی مشکل شما را برطرف کنند.

در گذشته ریزش مو درمان‌های محدودی داشت که بیشتر بر تزریق آمپول بیوتین و بپانتین، مکمل‌های ویتامین و داروهای موضعی تمرکز داشت. اما در چند سال اخیر درمان‌ها از سطح پوست فراتر رفته و عمق پوست سر را هدف قرار داده‌اند. برای مثال، با استفاده از مزوتراپی مو و نانو‌فت، می‌توانید به درمان، عمق بیشتری دهید.

بیایید انواع درمان سریع ریزش مو و نحوه عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم.

مزوتراپی مو

در مزوتراپی مو، محلولی مغذی که برای رشد، زیبایی و جلوگیری از ریزش موها لازم است به داخل پوست تزریق می‌شود. برخلاف کرم‌های موضعی، این محلول دقیقا به جایی که نیاز است، یعنی اطراف فولیکول‌ها تزریق می‌شود و به‌همین دلیل می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

مزوتراپی مو معمولا از هر دو هفته یک بار برای شش تا هشت هفته شروع شده و بعد فاصله آن به‌مرور افزایش یافته تا به سه تا شش ماه می‌رسد.

نکته مهمی که در مورد این نوع درمان باید در نظر بگیرید این است که لازم است آن را قطع نکنید و هر سه ماه تا شش ماه‌ یک بار ادامه دهید تا موهای شما زیبا و پرپشت باقی بماند.

ماسک جادویی مو با فلفل دلمه ای جلوی ریزش موهایتان را بگیرید! + ویدیو

معمولا همراه مزوتراپی از درمان‌های رایج سنتی نیز به‌شکل مکمل، براساس نوع ریزش، استفاده می‌شود.

مزوتراپی برای ریزش مو

نانوفت مو

نانوفت مو یا همان پیوند چربی که در ادبیات علمی به آن «گرافت نانو چربی» گفته می‌شود، شامل برداشتن مقادیر کمی چربی از بدن و تزریق آب به بافت هدف است. در این روش چربی پس از امولسیفیه‌شدن و فیلترشدن مکرر به بافت هدف تزریق می‌شود. در نانوفت، غلظت‌های بالایی از سلول‌های بنیادی (سلول‌های بنیادی مزانشیمی) که از هضم آنزیمی چربی به‌دست می‌آیند، به زیر پوست سر، تزریق می‌شوند. این سلول‌ها قابلیت این را دارند که به سلول‌های تخصص‌یافته تبدیل شده و ریزش مو را بهبود دهند.

ترمیم مو با نانو چربی برای بازسازی فولیکول‌های موجود مو، افزایش تراکم مو در نواحی کم تراکم، رفع طاسی و افزایش تعداد موها برای افزایش پری موی سر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که گاهی نانوفت در بهترین مرکز کاشت مو در تهران، به‌منظور آماده‌سازی پوست برای کاشت مو نیز استفاده می‌شود.

روش PRP

در روش PRP که با پلاسمای غنی از پلاکت (Platelet Rich Plasma) انجام می‌شود، خون بیمار گرفته‌شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. با روشن‌کردن دستگاه، سلول‌های خون از بخش پلاسما که حاوی مواد مغذی و هورمون‌های رشد زیادی است، جدا می‌شود. در مرحله بعدی این سرم جدا‌شده، به پوست سر تزریق می‌گردد.

کم‌خونی و ریزش مو: آیا ارتباطی بین آنها وجود دارد؟

لازم به ذکر است که در بسیاری از مواقع نانوفت با روش PRP ترکیب می‌شود. همچنین برای بهبود نتایج، معمولا PRP همراه با مزوتراپی استفاده می‌شود تا ریزش مو را به‌طور کامل برطرف کند.

کدام روش نوین درمان ریزش مو بهتر است؟

معمولا مجموعه‌ای از روش‌ها با هم برای درمان ریزش مو توصیه می‌شوند. پزشک معمولا از درمان‌های رایج سنتی مانند آمپول بیوتین و بپانتین، مکمل‌های ویتامین و داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل استفاده می‌کند و در موارد شدیدتر درمان را با مزوتراپی و PRP تکمیل می‌کند. اگر ریزش مو شدید باشد و نیاز به درمان بیشتری داشته باشد، استفاده از نانوفت می‌تواند مشکل را تا حدود زیادی برطرف کند.

برای انتخاب بهترین روش درمان ریزش مو، به پزشک خود اطمینان کنید و از همه مهم‌تر، درمان را قطع نکنید.

کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط

اگر دچار ریزش مو هستید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط، مشکل خود را حل کنید. این کلینیک مجموعه‌ای وسیع و کامل از درمان‌های پوست و مو را ارائه می‌دهد. مشکل ریزش موی شما هرچه باشد، متخصص پوست در این کلینیک آن را تشخیص داده و درمان موثر را ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید برای درمان‌های زیبایی پوست و مو، مانند کاشت مو نیز به این کلینیک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا