بیماری هاپزشکی و سلامت

سریع ترین راه درمان سردرد های میگرنی چیست؟

اگر مبتلا به میگرن هستید و می‌خواهید بدانید چه روش‌هایی برای تسکین آن به‌طور سریع و آنی وجود دارد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در پایان نیز به شما خواهیم گفت که چگونه باید نوبت دکتر میگرن در شیراز، تهران، اصفهان یا هر نقطه دیگری از ایران را به‌راحتی اخذ کنید. همراه ما باشید.

میگرن چیست؟ به چه سردردی میگرن گفته می‌شود؟

سردرد عارضه‌ای عمومی در جهان است و بسیاری از افراد به‌شکل روزانه آن را تجربه می‌کنند. سردرد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از انواع سردرد که شیوع زیادی دارد و با دیگر نوع‌های معمولی آن نیز متفاوت است، سردرد‌های میگرنی‌ست.

یکی از اشتباه‌های رایجی که در این زمینه افراد زیادی مرتکب آن می‌شوند این بوده که هر سردرد شدیدی میگرن است. Migraine سردرد متفاوتی است که معمولا یک طرف از سر را درگیر می‌کند. این نوع از سردرد نبض‌دار بوده و نشانه‌هایی مثل تهوع، بی‌میلی به غذا و گاهی استفراغ در آن دیده می‌شود. شدت این درد‌ها متفاوت است گاهی آنقدر شدید بوده که می‌تواند زندگی افراد را مختل سازد.

چه عواملی باعث ایجاد میگرن می‌شوند؟

عوامل زیادی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را علت بروز میگرن بدانیم، اما به‌طور کلی تا به امروز برای سردرد میگرنی علت مشخصی کشف نشده است. بعضی از آن‌ها عمومی‌تر هستند و برخی از علل نیز تنها در اشخاص خاصی دیده می‌شوند. سابقه خانوادگی بین نزدیکان معمولا یکی از دلایل شایع مبتلا به آن است.

اگر ساکن شیراز هستید، علائم سردرد نبض‌دار را دارید و در خانواده کسی به سردرد میگرنی مبتلاست حتما به دکتر میگرن در شیراز مراجعه کنید تا مشکل شما حل شود. تغییر الگوی خواب و تغذیه نیز عوامل مهمی در ایجاد چنین سردرد‌هایی هستند.

تغییرات هورمونی، استرس، قرارگیری در معرض صدا‌های بلند برای طولانی‌مدت، استفاده از برخی دارو‌ها، قرارگیری در معرض نور زیاد برای طولانی‌مدت، مصرف الکل، سیگار و گاهی کافئین از دیگر عواملی هستند که ممکن است فردی را به سردرد میگرنی دچار کند.

راهکار‌هایی برای پیشگیری از سردرد میگرنی وجود دارد؟

اگر می‌خواهید کارتان به دکتر میگرن در شیراز، تهران، اصفهان یا هر شهر دیگری که در آن ساکن هستید نیفتد و سلامتی خود را همواره حفظ کنید، راهکار‌هایی وجود دارد که تا حدودی شما را از ابتلا به سردرد‌های میگرنی دور نگه خواهد داشت.

ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کنید. سعی کنید در زمان درستی به رخت خواب بروید و در ساعت مشخصی آن را ترک کنید. ورزش‌های هوازی و سبک بهترین گزینه برای حفظ سلامتی بدن هستند؛ خصوصا اگر به‌طور منظم آن‌ها را انجام دهید. فعالیت بدنی تاثیر زیادی بر حفظ سلامتی شما دارد. برنامه غذایی مشخص و سالمی داشته باشید. در آن تمام وعده‌های غذایی را در نظر بگیرید و آن‌ها در ساعت‌های مشخصی طبق برنامه میل کنید.

چگونه سردرد میگرنی خود را سریع تسکین ببخشیم؟

برای حل این مشکل راه‌کارهای خاصی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما خواهیم گفت. اگر با استفاده از آن‌ها نتیجه مطلوب خود را گرفتید اما همچنان پس از گذشت زمان باز چنین سردرد‌هایی اذیت‌تان کرد باید برای تشخیص قطعی و درمان پزشکی به یک دکتر میگرن در تهران مراجعه کنید تا مشکل شما به‌شکل ریشه‌ای برطرف شود.

تسکین سردرد میگرنی با روش فشاری

این روش با تحریک قسمت‌های نبض‌دار انجام می‌شود و در نهایت تلاش می‌کند تا با تحریک آن‌ها انقباض بافت را از بین ببرد. برای استفاده از این روش ناحیه نبض‌دار را به‌صورت دورانی فشار بدهید، به‌شکلی که درد نداشته باشد. این روش بسیار ساده است و برای درمان‌های خانگی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید دیده باشید که افرادی برای حفظ فشار سر خود را با پارچه‌ای محکم می‌بندند. این روش چندان موثر نیست و ممکن است به شما آسیب وارد کند یا در آینده سردرد‌های شدید‌تری برای شما به‌همراه داشته باشد. براساس مطالعاتی در سال ۲۰۱۲ طب فشاری می‌تواند احساس تهوع را در سردرد‌های میگرنی از بین ببرد.

نمک، راه‌حلی برای درمان سردرد میگرنی

براساس تحقیقات پزشکی آن دسته از مواد غذایی که دارای سدیم و منیزیم هستند در تسکین سردرد به‌خصوص انواع میگرنی تاثیر بسیار زیادی دارند. اختلال‌های الکترولیتی موجود در بدن ما به‌وسیله این دسته از مواد غذایی برطرف خواهد شد.

نمک مهم‌ترین منبع غذایی دارای سدیم است. برای تاثیر بیشتر حتما از نمک دریا یا نمک‌های هیمالیا که صورتی‌رنگ هستند استفاده کنید. نمک را با مقداری آب‌لیمو ترکیب و سپس میل کنید. این ترکیب خیلی زود اثر خود را خواهد گذاشت. اگر به بیماری‌های فشار خون یا مواردی که با مصرف نمک تشدید می‌شوند مبتلا هستید، پیش از استفاده این روش از پزشک خود مشورت بگیرید.

آب درمانی روشی برای تسکین میگرن

آب‌درمانی یکی از روش‌‌های مهم و سریع برای درمان سردرد‌های میگرنی است. شما می‌توانید پاهای خود را در ترکیب آب گرم و پودر خردل فرو کنید. با این‌ کار فشار از روی رگ‌های خونی مغز شما برداشته خواهد شد. کم‌آبی یکی دیگر از عواملی است که در بدن، سردرد‌های شدید را به‌وجود خواهد آورد. شما می‌توانید در روز حداقل ۸ لیوان آب مصرف کنید تا اگر بدن‌تان دچار کم‌آبی است از این طریق جبران شود و کمتر سردرد داشته باشید.

استفاده از گیاه‌هایی دارویی برای درمان میگرن

درصورتی که نمی‌خواهید به دکتر میگرن مراجعه کنید و احساس می‌کنید که روش‌های خانگی می‌تواند مشکل شما را حل کند، گیاهان دارویی یکی از روش‌های موثر برای تسکین درد میگرن هستند.

بهترین راه این است که عصاره گیاه‌های موثر مثل اسطوخودوس، رزماری، آویشن، دارچین و نعناع را تهیه کنید و سپس چند قطره را روی دست خود بریزید. سپس نواحی که سردرد در آن وجود دارد را آرام ماساژ دهید. این روش می‌تواند کمک زیادی به تسکین درد شما کند.

دمنوش‌ها برای درمان میگرن می‌توانند به ما کمک کنند؟

برخی از مواد غذایی مانند زنجبیل به‌طور طبیعی خاصیت ضدالتهابی دارند و می‌توان از آن‌ها برای تسکین سردرد کمک گرفت. دمنوش می‌تواند به‌طور موقت از درد شما کم کند و راه‌حل مناسبی باشد.

جمع‌بندی

اگر به نوبت دکتر میگرن در شیراز، تهران، اصفهان یا هر نقطه دیگری از ایران نیاز دارید، دکترتو می‌تواند خیلی راحت نیاز شما را برطرف کند. کافی‌است سری به وب‌سایت دکترتو بزنید و در آن پزشکان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید، ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا