پزشکی و سلامت

خداحافظی با غبغب: راهکارهای موثر برای داشتن گردنی زیبا

همه انسان‌ها دارای ایراداتی در ظاهر صورت و بدن خود هستند. گاهی این ایرادات نامحسوس و کم است؛ اما گاهی سبب آزرده‌شدن و کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. یکی از این ایرادات، داشتن غبغب است. اگر چه غبغب یک مشکل جدی نیست، اما برطرف‌کردن آن می‌تواند گردن را زیباتر کرده و ظاهر صورت را بهبود دهد. در حال حاضر، روش‌های زیادی برای رفع غبغب وجود دارد. ما سریعترین راه رفع غبغب را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

غبغب چیست؟

غبغب که در انگلیسی به آن چانه دوتایی (Double Chin) گفته می‌شود، بافت اضافی است که معمولاً بین چانه و گردن قرار دارد. این بافت باعث می‌شود گردن بزرگ‌تر به نظر رسیده و گاهی ظاهر فرد را بیش از حد پیر نشان دهد. افراد زیادی غبغب دارند و به دلیل وجود آن، ظاهر صورت و فک آن‌ها تغییر می‌کند. در گذشته راه موثر و ساده‌ای برای رفع غبغب نبود، اما اکنون راه‌های زیادی برای برطرف‌کردن این بافت اضافه وجود دارد.

راه‌های رفع غبغب

اگر غبغب دارید، برای رفع آن می‌توانید از راه‌های نوین زیر استفاده کنید.

رفع طبیعی غبغب

درمان طبیعی غبغب به معنای از بین بردن این بافت اضافی، بدون مداخله پزشکی است. روش طبیعی می‌تواند از طریق رژیم غذایی و ورزش، تمرینات خاص فک و حتی یوگا این مشکل را برطرف کند. درمان‌های طبیعی، یک راه حل فوری نیستند و ممکن است مدتی برای نتیجه‌دادن طول بکشد. آن‌ها همچنین نیاز به نگهداری دارند. برای مثال اگر علت غبغب اضافه‌وزن است، با برگشتن اضافه وزن مشکل دوباره ایجاد می‌شود.

جراحی غبغب

جراحی غبغب روش دیگری برای کمک به رفع غبغب و یا کاهش اندازه آن است. سه نوع متداول جراحی غبغب وجود دارد که عبارتند از:

  • لیپوساکشن: لیپوساکشن یک روش رایج است در آن چربی اضافه از زیر پوست برداشته می‌شود. در این روش، یک برش کوچک روی پوست ناحیه غبغب داده شده و چربی و بافت‌های اضافی از آن ناحیه بیرون کشیده می‌شود. در این روش، جراح، چانه و گردن را نیز کانتور می‌کند تا خط فک تغییر کرده و زیبا و مشخص شود. لیپوساکشن یک روش ساده است که تنها به بی‌حسی موضعی نیاز دارد.
  • لیفت صورت: برای لیفت صورت معمولاً بیمار باید تحت بیهوشی عمومی باشد. با این حال، گاهی اوقات می‌توان این روش را تحت بی‌حسی موضعی انجام داد. صرف نظر از رفع غبغب، در طول عمل لیفت صورت، پزشک هرگونه چربی و پوست افتاده اطراف چانه و گردن را برمی‌دارد.
  • لیفت گردن: انواع مختلفی از روش‌های لیفت گردن وجود دارد. یکی از روش‌های لیفت گردن سرویکوپلاستی نام دارد و هدف آن برداشتن پوست اضافی از اطراف گردن و چانه است. روش دیگر، پلاتیسماپلاستی است که با هدف سفت‌کردن عضلات گردن انجام می‌شود. هر دو روش به بهبود کانتور گردن و چانه کمک می‌کند.

سایر گزینه‌های رفع غبغب

سایر گزینه‌های رفع غبغب شامل موارد زیر است:

  • مزوتراپی غبغب: مزو غبغب یکی از روش‌های نوین از بین بردن بافت اضافی غبغب است. در این روش، مواد تزریقی زیر پوست، سلول‌های چربی را تجزیه کرده و از بین می‌برد.
  • تزریق دئوکسی کولیک اسید: در طی این روش، اسید دئوکسی کولیک، ماده‌ای که در کیسه صفرا یافت می‌شود و قادر است چربی‌های رژیم غذایی را حل کند، به پوست زیر چانه تزریق می‌شود. برخی از افراد ممکن است تنها به دو یا سه تزریق نیاز داشته باشند، اما برای بعضی دیگر، شش تزریق کاملا رایج است.
  • کرایولیپولیز: منجمدکردن سلول‌های چربی با دستگاه کرایولیپولیز روش دیگری برای رفع غبغب است. این دستگاه پوست و چربی را در یک فنجان مکش می‌کند. سپس پوست و چربی را سرد کرده و سپس دوباره گرم می‌کند. این کار منجر به فرآیندی به نام آپوپتوز می‌شود که باعث می‌شود سلول های چربی بمیرند.

اگر قصد دارید برای رفع غبغب خود اقدام کنید، مراجعه به یک کلینیک فوق تخصصی پوست و مو در تهران بهترین راه حل است. شما می‌توانید از کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط کمک بگیرید. این کلینیک با داشتن متخصص‌های مختلف، بهترین روش را برای رفع غبغب به شما پیشنهاد می‌کند. علاوه‌بر این، کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط، محل مناسبی برای انجام همه اقدامات درمانی، زیبایی و جوان‌سازی پوست و مو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا