پزشکی و سلامت

آیا لیپوساکشن و جراحی بوکال فت خطرناک هستند؟

حذف چربی در نواحی مختلف بدن که ممکن است با استفاده از جراحی بوکال فت یا لیپوساکشن انجام شود به‌عنوان عمل‌های زیبایی مد نظر قرار می‌گیرد که می‌تواند در ایجاد ظاهری بهتر نقش داشته باشد.

زمانی که افراد نمی‌توانند با استفاده از یک رژیم غذایی یا انجام تمرینات ورزشی، حجم چربی‌های صورت و بدن خود را کاهش دهند ممکن است که جراحی را برای داشتن ظاهری زیباتر انتخاب کنند.

استفاده از این روش‌ها برای حذف چربی امکان دارد خطراتی را به‌دنبال داشته باشد پس قبل از هر گونه اقدامی لازم است که فرد اطلاعات دقیق و مناسبی در رابطه با عوارض احتمالاتی در اختیار داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

روش‌هایی که برای حذف چربی‌های بدن به‌کار می‌رود

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ظاهر خود را بهبود ببخشید که می‌توان گفت جراحی بوکال فت و لیپوساکشن نیز با ازبین‌بردن چربی‌های بدن این کار را برای شما انجام می‌دهند.

درصورتی‌که بخواهید یکی از این روش‌ها را برای بهبود ظاهر خود انتخاب کنید بهتر است که در رابطه با چگونگی انجام آن‌ها و همچنین عوارض احتمالی اطلاعات خوبی را به‌دست آورید.

جراحی بوکال فت به چه معنا است؟

چربی بوکال توده‌ای دایره‌ای شکل است که بین عضلات صورت و در ناحیه توخالی زیر استخوان‌های گونه افراد قرار دارد و باید گفت که حجم و اندازه این بافت چربی می‌تواند روی ایجاد ساختار چهره تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر پدهای چربی بوکال بزرگتری دارید ممکن است احساس کنید صورتتان خیلی گرد به‌نظر می‌رسد و اگر می‌خواهید ظاهری باریک‌تر داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص جراحی بوکال فت را انجام دهید.

در روش بوکال فت پزشک متخصص یک برش کوچک در قسمت داخلی گونه ایجاد می‌کند تا توده چربی مورد نظر را با واردکردن فشار جدا کند، در این صورت زیر استخوان گونه کمی فرورفته به‌نظر می‌رسد.

جراحی بوکال فت چه خطراتی دارد؟

باید گفت که جراحی برداشتن چربی صورت معمولا خطرات خیلی جدی و خاصی به‌دنبال ندارد اما در مواردی ممکن است که افراد بعد از عمل دچار مشکلاتی به شرح زیر شوند:

  • خون‌ریزی بیش از حد

  • مشکلات مرتبط با بیهوشی عمومی

  • بروز عفونت در محل بخیه‌ها

  • دلیل دیگر این خواهد بود که صورت شما مملو از پایانه‌های عصبی است و بوکال فت می‌تواند باعث آسیب شود و بر توانایی شما در ایجاد حالات خاص تاثیر بگذارد، به‌طوری که امکان دارد فرد بی‌حسی یا افتادگی عضلات را تجربه کند.

  • آسیب به غدد بزاقی یا مجاری

  • درصورتی‌که توده چربی بیش از حد برداشته شود ممکن است ظاهری لاغر یا پیری زودرس را ایجاد کند.

  • احتمال ایجاد عدم تقارن برای صورت

برخی از این خطرات را می‌توان از طریق همکاری با یک جراح مجرب کاهش داد. به‌طوری که یک پزشک باتجربه، شکل منحصربه‌فرد صورت شما را هنگام برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن عدم تقارن در نظر می‌گیرد.

آشنایی با جراحی لیپوساکشن

یکی دیگر از روش‌های جراحی که به‌طور معمول برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد لیپوساکشن نام دارد که به‌منظور برداشتن سلول‌های چربی در نواحی گردن، چانه، بازو، شکم و ران مناسب است.

نحوه اجرای این نوع از عمل زیبایی با جراحی بوکال فت متفاوت است به‌طوری که معمولا برش‌هایی به طول ۲ تا ۳ میلی‌متر روی پوست ایجاد شده و حذف چربی با استفاده از یک لوله انجام می‌شود.

در این روش ابتدا لوله‌ها را از طریق برش‌های ایجادشده به داخل می‌فرستند که بعد از شکسته‌شدن چربی‌ها از طریق نیروی مکش موجود در لوله‌ها بافت مورد نظر خارج می‌شود.

خطرات احتمالی لیپوساکشن

با توجه به اینکه برای انجام جراحی لیپوساکشن به‌طور معمول برش‌هایی ایجاد می‌شود، امکان بروز خون‌ریزی بعد از عمل وجود دارد، استفاده از بیهوشی نیز می‌تواند واکنش‌هایی را به‌همراه داشته باشد که خطر جدی به‌شمار نمی‌روند.

درصورتی‌که این پرسش در ذهن شما وجود دارد که آیا انجام جراحی لیپوساکشن خطرناک است؟ در جواب گفت که بهتر است تمامی عوارض و خطرات احتمالی که به شرح زیر هستند را باید مد نظر قرار دهید:

  • جای زخم: برای دسترسی به نواحی خاصی از بدن جهت برداشتن چربی، جراح باید برشی در محل مورد نظر ایجاد کند و نیاز است که با جلو و عقب بردن کانول سلول‌های چربی را بشکند که می‌تواند باعث باقی‌ماندن جای زخم شود.

  • عفونت: درحالی‌که عفونت‌های ناشی از لیپوساکشن نادر هستند اما می‌توانند جدی به‌نظر برسند و آثار دائمی روی فرد بر جای بگذارند. برخی از عفونت‌ها شامل سلولیت، آبسه‌های استافیلوکوک و مایکوباکتریایی ممکن است نیاز به درمان دارویی و جراحی داشته باشند که منجر به ایجاد اسکار می‌شود.

  • تغییر شکل و بی‌نظمی کانتورینگ: در مواردی که حذف چربی به‌صورت ناهموار انجام شود ممکن است به‌دلیل ایجاد ضعف در حالت ارتجاعی پوست، محل مورد نظر به‌شکل مواج یا برآمده قابل مشاهده باشد.

  • تجمع مایعات: یکی دیگر از خطراتی که می‌توان برای استفاده از لیپوساکشن در نظر گرفت مربوط به ایجاد کیسه‌های موقتی مایع در زیر پوست است که باید تخلیه شوند.

  • ایجاد بی‌حسی: برخی مواقع امکان دارد که آسیب‌های موقت یا دائمی در رابطه با بی‌حسی در ناحیه مورد نظر ایجاد شود.

  • آسیب به اجزای داخلی بدن: هرچند احتمال بروز آسیب و سوراخ‌شدن اندام‌های داخلی در روش لیپوساکشن به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد اما درصورت نفوذ بیش از حد لوله فرد نیاز به جراحی اورژانسی دارد.

  • تجمع چربی: در حین انجام لیپوساکشن ممکن است چربی‌های جداشده در رگ خونی باقی بمانند و با تجمع در بخش‌های حساس مانند مغز و ریه مشکلات بسیار جدی را به‌دنبال داشته باشد.

  • مشکلات قلبی و کلیوی: همراه با انجام ساکشن چربی امکان دارد که تغییراتی در سطح مایعات بدن ایجاد شود که خطرات جدی برای قلب و کلیه به‌وجود می‌آورد.

با درنظرگرفتن تمامی این موارد باید گفت که هر اندازه سطح مورد نظر برای جراحی لیپوساکشن بزرگ‌تر باشد می‌توان انتظار داشت که احتمال بروز عوارض و خطرات ناشی از این روش نیز افزایش پیدا کند.

جمع‌بندی

برای حذف چربی در نواحی مختلف معمولا از روش‌هایی مانند جراحی بوکال فت و لیپوساکشن استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها به روش خاصی قابل انجام خواهد بود و امکان دارد عوارضی را به‌دنبال داشته باشند.

از عوارض احتمالی حذف چربی بوکال که در ناحیه صورت انجام می‌شود باید به بی‌حسی، عفونت، عدم تقارن و پیری زودرس اشاره کرد، از طرفی لیپوساکشن می‌تواند خطراتی مانند آسیب به اندام‌های داخلی، تجمع چربی و مشکلات قلبی و کلیوی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا