پزشکی و سلامت

مزایای استفاده از پرستار بیمار در منزل

افراد زیادی برای بیماران خود به دنبال پرستار در منزل هستند. شرکت‌های زیادی در سطح شهرهای مختلف وجود دارند که این خدمات را در اختیار مراجعه‌کنندگان خود قرار می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توان به راحتی خدمات مربوطه را دریافت کرد. خدماتی که این شرکت‌ها ارائه مطمئن و راحت برای فرد بیماری است که نیاز به مراقبت دارد. در این مطلب می‌خواهیم مزایای استفاده از پرستار بیمار در منزل را بررسی کرده و به معرفی انواع آن بپردازیم.

انواع خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری ارائه شده توسط مراکز خدمات پرستاری برای تمام سنین و خدمات درمانی انجام می‌شود. خدمات پرستاری سالمندان شامل مراقبت از آنها در راه رفتن، جلوگیری از پوکی استخوان با تغذیه و ورزش مناسب، بررسی فشار خون و مشکلات قلبی، بیماری‌های شایع و … در این دوره است. همچنین، پرستاران کودک در منزل وظیفه سرگرم کردن کودکان، همراهی در تماشای تلویزیون، کتاب خواندن و بازی کردن، کنترل تغذیه مناسب کودکان و مدیریت بیماری‌های خاص، را به عهده دارند.

از طرفی خدمات نمونه‌گیری در منزل نیز به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حضور در آزمایشگاه، آزمایش‌های مختلف از جمله خون، تست کرونا، نمونه‌گیری ادرار و مدفوع را در منزل انجام دهید و در نهایت خدمات به بیماران در منزل نیز جایگزین مناسبی برای کسانی است که تمایلی به حضور در بیمارستان ندارند.

پرستار بیمار در منزل چه خدماتی به بیمار ارائه می دهد؟

اما موضوع مورد بحث ما در این مطلب مربوط به پرستاران بیمار در منزل است. این افراد باید وظایف خود را در ارائه خدماتی که بیماران به آن نیاز دارند، بدانند. از جمله خدماتی که اغلب توسط پرستاران بیمار دریافت می‌شود، عبارتند از:

تزریقات در منزل

خدمات تزریق در منزل شامل آمپول‌های درمانی یا تقویتی، تزریق سرم در منزل، تزریقات بر اساس نسخه پزشک یا درخواست شخصی، تزریقات در منزل برای کودکان، تزریقات توسط پرستار خانم در منزل و تزریقات است. این خدمات با اعزام پرستاران ماهر و باتجربه به منازل انجام شده و امکان دسترسی آسان و راحت به این گروه از خدمات پزشکی را به بیماران می‌دهد.

خدمات درمانی و مراقبتی

امروزه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی بسیار زیادی ساخته شده که در منزل و محیط‌های غیربیمارستانی نیز می‌توان از آنها استفاده کرد. ممکن است بیمارانی که در خانه هستند، نیازمند وضعیت پایداری بوده و نتوانند جابه‌جا شوند، در این صورت پرستار بیماران در منزل، خدمات درمانی و مراقبتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. دستگاه تنفس مصنوعی، سیستم‌های همودیالیز، پمپ‌های تزریق برای تامین تغذیه و داروها و … در این دسته از وسایل قرار می‌گیرند.

خدمات بهداشتی و روزمره

وظایف پرستاران در رسیدگی به افراد ناتوان در منزل شامل استحمام و پاکیزگی بدن بیمار، آماده‌سازی غذا، تمیز کردن منزل بیمار، جابه‌جایی بیمار با رعایت اصول پزشکی و کمک به بیمار در پوشیدن لباس و تغذیه است. این خدمات باعث بهبود روحیه، سلامت جسمی و آرامش خاطر بیمار می‌شود.

پرستار در منزل از چه بیمارانی مراقبت می کند؟

پرستاران در منزل از بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و سایر خدمات تخصصی دارند محافظت می‌کنند. همچنین، برخی بیماران نیاز به کمک در امور روزمره مانند تهیه غذا، استحمام، تحرک و جابه‌جایی و نظافت منزل دارند که پرستار با دریافت هزینه بیشتر آنها را به عهده می‌گیرد.

مراقبت از بیماران قلبی در منزل نیز جزو خدماتی است که پرستاران می‌توانند آنها را انجام دهند. پرستار در این شرایط باید علائم حیاتی بیمار را کنترل کرده و فعالیت‌های ورزشی مناسبی را برای این بیماران در نظر بگیرد. همچنین چک کردن مصرف منظم داروها نیز جزو وظایف اوست.

دسته بعدی بیماران سرطانی هستند که نیازمند شرایط ویژه بوده و حمایت و مراقبت یک متخصص می‌تواند در روند درمان بیماری به آنها کمک کند. مراقبین باید نیازهای فیزیکی، روانی، اجتماعی و … بیمار را درک کنند.

در نهایت نیز پرستاری از بیماران جراحی شده، اعصاب و روان، افرادی که به تازگی از ICU و CCU مرخص شده‌اند یا نیاز به فضای مشابه در منزل دارند و همچنین نگهداری از بیمار یا کودکان بیمار را هم می‌توانیم در میان خدماتی قرار دهیم که شرکت‌های مختلف در اختیار مراجعین قرار می‌دهند.

وظایف و ویژگی‌های یک پرستار بیمار مناسب

وظایف پرستار بیمار شامل تنظیم برنامه مراقبتی روزانه، نظارت بر بهداشت فردی بیمار، تغذیه، تزریقات، مراقبت از زخم‌ها و نظارت بر مصرف داروها است. آنها باید دقیق، منظم، حساس و محتاط باشند و به عوارض دارویی، زخم‌های دیابتی، زخم بستر و جلوگیری از آن، تغییرات پوزیشن بیمار و مدیریت درد توجه کنند. همچنین، باید به بهبود بهداشت روانی بیمار هم کمک کرده و به بیمار و اطرافیان او کمک کنند تا بتوانند شرایط بیماری را راحت‌تر سپری کنند.

مزایای مراقبت از بیمار در منزل توسط مراقب متخصص

به طور حتم مراقبت از بیماران در منزل مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت که چند مورد از آنها را می‌توانید در ادامه ببینید:

  • بیماران در منزل خود حس آرامش و راحتی بیشتری را تجربه می‌کنند که موجب کاهش مدت زمان دوره بهبودی آنها خواهد شد.
  • با اعزام پرستار در منزل، مراقبت‌های پزشکی و پرستاری برای بیمار ادامه‌دار و منظم خواهد بود و این فرایند برای خانواده‌ها راحت‌تر است.
  • با مراقبت در منزل، پرستار به طور تمام وقت در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و به تمام نیازهای او رسیدگی می‌کند و این موضوع به بهبود روح و جسم بیمار کمک می‌کند.
  • با استفاده از خدمات پرستاری در منزل، اعضای خانواده می‌توانند به مشغله‌های روزمره خود بپردازند و در فرصت‌هایی که دارند، به بیمار خود سر بزنند.
  • خدمات پرستاری در منزل اغلب ارزان‌تر از هزینه‌های بستری در بیمارستان است، همچنین تجهیزات پزشکی خاصی برای بسیاری از بیماران لازم نیست و این باعث صرفه جویی در هزینه‌های درمانی می‌شود.
  • پرستار در منزل همواره در دسترس بیمار بوده و می‌تواند با برنامه زندگی روزانه بیمار پیش رفته و در نظافت شخصی، استحمام و مدیریت داروها به او کمک کند.
  • مراقبت در منزل همراه با رژیم غذایی مناسب و خانگی می‌تواند به بهبود سلامت بیمار کمک کند و از سوءتغذیه او جلوگیری کند.
  • مدیریت صحیح داروها و جلوگیری از تداخلات دارویی نیز از دیگر مزایای مراقبت در منزل است.
  • حضور پرستار در منزل می‌تواند به عنوان یک دوست و همراه برای بیمار بوده و روحیه او را بهتر می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از خدمات پرستاری در منزل می‌تواند به بهبودی سریع‌تر بیماری‌های مزمن کمک کند.

بهترین شرکت خدمات پرستاری را انتخاب کنید…

مرکز پرستاری سفیر آرامش، یکی از شرکت‌های خدمات پرستاری است که با اعزام پرستار به منزل، خدمات درمانی را در محیط آرام و راحت در اختیار بیماران قرار می‌دهد. استفاده از پرستار بیمار در منزل و دسترسی آسان به روش‌های درمانی و استفاده از فردی که در این زمینه تخصص کافی دارد، باعث حس آرامش در خانواده و روان خود بیمار شده و از بروز اتفاقات ناگوار و ناگهانی جلوگیری خواهد کرد. اگر شما هم تجربه استفاده از پرستار بیمار در منزل را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا