متفرقه

آشنایی با دانشگاه عدنان مندرس ترکیه

امروزه بسیاری از افراد دوست دارند که از برای تحصیل به کشور های دیگر بروند تا بتوانند در تاپ ترین دانشگاه های جهان به ادامه تحصیل بپردازند. یکی از کشور هایی که دارای دانشگاه های بسیار خوبی می باشد و سالانه بسیاری از افراد به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند، ترکیه است. در این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی دانشگاه عدنان مندرس ترکیه بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه عدنان مندرس ترکیه

دانشگاه عدنان مندرس ترکیه یک موسسه دولتی غیرانتفاعی می باشد که در سال ۱۹۹۲ در شهر آیدین تاسیس شده است. نام این دانشگاه از وزیر سابق ترکیه که عدنان مندرس نام داشته؛ گرفته شده است. دانشگاه عدنان در منطقه ای که بسیار حاصلخیز و منحصر به فرد می باشد قرار دارد. این منطقه در کشور ترکیه دارای شهرت بسیار زیادی است. این دانشگاه مختلط می باشد و ظرفیت پذیرش بیش از ۴۵۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان دارد. یکی از مزیت های این دانشگاه این است که با بیش از ۱۵۰ کشور در جهان توافقنامه بین المللی امضا کرده است و به همین علت در برنامه های آموزشی خود توانسته روابط بین المللی بسیار زیادی قرار دهد.

رتبه دانشگاه عدنان مندرس

این دانشگاه فعالیت و پژوهش های بین المللی بسیار زیادی انجام داده است و در رتبه بندی های ملی و بین المللی توانسته رتبه بسیار خوبی کسب نماید. این دانشگاه همواره در حال تلاش است که رتبه خود را افزایش دهد. در حال حاضر رتبه جهانی این دانشگاه بر اساس مرجع رتبه دهی Edurank ، ۲۰۸۳ می باشد و رتبه داخلی این دانشگاه ۳۶ است.

شرایط پذیرش در این دانشگاه

اخذ پذیرش در این دانشگاه به دو روش شرکت در آزمون ورودی و سوابق تحصیلی انجام می شود؛ ولی باید بدانید که نرخ پذیرش در این دانشگاه ۱۰ الی ۲۰ درصد می باشد. این دانشگاه نرخ پذیرش خود را کم کرده است تا بتواند کیفیت آموزش خود را در سطح بالا قرار دهد. در نتیجه اگر شما در سطح دبیرستان نمرات بسیار خوبی کسب می کنید می توانید شانس خود را برای پذیرش در این دانشگاه امتحان کنید.

اگر میخواهید از طریق آزمون پذیرش شوید مانند بسیاری از دانشگاه های ترکیه برای پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون یوس شرکت کنید . متقاضیانی که می خواهند از طریق آزمون پذیرش شوند باید در آزمون یوسی که توسط خود دانشگاه عدنان مندرس ترکیه برگزار می شود شرکت کنند و نمره قبولی کسب نمایند. دانشجویان برای ثبت نام در این آزمون باید از طریق سایت این دانشگاه اقدام نمایند.

البته زمانی که شما چه از طریق معدل و چه از طریق آزمون یوس در این دانشگاه پذیرش شدید باید برای شروع کلاس ها گواهی قبولی آزمون TOMER ارائه دهید. اگر دانشجویان میخواهند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنند باید حداقل نمره C1 آزمون تومر کسب نمایند.  اگر شما نمی توانید این گواهی را ارائه دهید باید به مدت یک سال دوره زبان ترکی بگذرانید تا در زبان ترکی به سطح قابل قبولی برسید. این دانشگاه اکثر دروس را به زبان ترکی ارائه می دهد در نتیجه دانشجویان در زمان شروع تحصیل در این دانشگاه باید به زبان ترکه تسلط قابل قبولی داشته باشند.

شهریه دانشگاه عدنان مندرس

همانطور که گفته شد دانشگاه عدنان یک دانشگاه دولتی می باشد و دارای شهریه و هزینه های مناسبی است. به طور کلی می توان گفت هزینه های این دانشگاه نسبت به موسسات و دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بسیار کمتر می باشد. شهریه در این دانشگاه برای هر رشته متفاوت می باشد و به طور کلی هزینه ها در این دانشگاه بین ۳۳۰ تا ۶۵۰ دلار در ماه می باشد. به طور تقریبی می توان گفت شهریه مقطع کارشناسی حدود ۲۵۰۰ دلار در سال می باشد. البته دانشجویان نباید نگران شهریه باشند زیرا این دانشگاه برای دانشجویان تسهیلات مختلفی مثل بورسیه های تحصیلی، مشاغل دانشجویی و… در نظر گرفته است که بسیار به دانشجویان کمک می کند.

دانشکده های این دانشگاه

این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۱ دانشکده ، مدارس فنی حرفه ای، موسسات و کالج های زیادی می باشد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

دانشکده ها

  1. دانشکده کشاورزی
  2. دانشکده دامپزشکی
  3. دانشکده علوم کاربردی
  4. دانشکده گردشگری
  5. دانشکده پزشکی
  6. دانشکده علوم ورزشی
  7. دانشکده معماری و طراحی
  8. دانشکده مدیریت بازرگانی
  9. دانشکده علوم بهداشت
  10. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  11. دانشکده هنرهای زیبا
  12. دانشکده مهندسی
  13. دانشکده حمل و نقل
  14. دانشکده علوم اسلامی
  15. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  16. دانشکده ارتباطات
  17. دانشکده پرستاری
  18. دانشکده علوم
  19. دانشکده علوم و هنر
  20. دانشکده دندانپزشکی
  21. دانشکده اقتصاد

موسسات

  1. موسسه علوم و فناوری
  2. موسسه علوم پزشکی
  3. موسسه علوم اجتماعی

مدارس و کالج ها

  1. مدرسه زبان های خارجی
  2. مدرسه بهداشت
  3. دبیرستان تربیت بدنی و ورزش
  4. کنسرواتور دولتی نازلی

رشته های دانشگاه

دانشگاه عدنان مندرس ترکیه رشته های مختلفی ارائه می دهد که دانشجویان می توانند در هر رشته ای که می خواهند شرکت کنند و مدارک معتبر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بگیرند. بعضی از رشته های پرطرفدار این دانشگاه عبارتند از:

  1. رشته‌های مدیریتی
  2. رشته‌های هنری
  3. رشته‌های مهندسی
  4. کشاورزی
  5. معماری
  6. پزشکی
  7. دندانپزشکی
  8. اقتصاد
  9. آموزش و تدریس
  10. پرستاری
  11. دامپزشکی
  12. جامعه ‌شناسی
  13. گردشگری
  14. روانشناسی
  15. ریاضیات
  16. ادبیات
  17. کاردرمانی
  18. داروسازی
  19. مامایی

خوابگاه دانشگاه عدنان مندرس

این دانشگاه همواره در حال توسعه می باشد تا بتواند دانشجویان بین المللی بیشتری پذیرش کند. به همین علت تعداد خوابگاه های این دانشگاه در پردیس دانشگاه و چه در شهر آیدین در حال افزایش می باشد. خوابگاه های این دانشگاه به صورت دولتی و خصوصی می باشد. در مجتمع مرکزی این دانشگاه خوابگاه دولتی پسرانه قرار دارد و در مجتمع ایشیکلی خوابگاه دولتی دخترانه قرار گرفته است. در شهر آیدین نیز خوابگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد که ناگفته نماند که این خوابگاه ها به دانشگاه دسترسی خوبی دارند و دانشجویان به راحتی می توانند به دانشگاه بروند. خوابگاه های این دانشگاه خدمات رفاهی و امکانات بسیار زیادی برای دانشجویان فراهم کرده اند.

نتیجه گیری

دانشجویان بسیار زیادی علاقه مند هستند که برای ادامه تحصیل به بهترین دانشگاه های جهان بروند. یکی از دانشگاه های بسیار خوب که دارای رنکینگ بسیار خوبی در جهان و همچنین در کشور ترکیه است؛ دانشگاه عدنان مندرس ترکیه می باشد. در این مطلب به طور کامل به معرفی این دانشگاه پرداختیم.

https://touran.academy/adnan-menderes-university/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا