متفرقه

نکاتی که هنگام خرید بوت و نیم بوت زنانه باید بدانید

نیم بوت اسپرت دخترانه و خرید انواع مدل های آن ،  یکی از سرگر می های خانم ها در فصل زمستان است .به ویژه خانم هایی که علاقمند به استایل‌های زمستانی و خاص می باشند. نیم بوت ها انواع بسیار متنوعی دارند. و از نظر ظاهر بسیار مدرن و جذابند. به علت ویژگی های نیم بوت اسپرت دخترانه و تنوع زیاد، به راحتی می‌توانند با انواع استایل‌ها و تیپ‌ها ست شوند.

فروشگاه آنلاین کیف و کفش آرشیدا همواره میکوشد تا با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت اجناسی را تهیه کند که رضایت شما را بهمراه داشته باشد.

پیدایش بوت زنانه

بوت‌ها و نیم بوت‌ها بسیار متنوعند. برخی از آنها ساق بلند، برخی ساق کوتاه، تعدادی پاشنه بلند یا پاشنه کوتاه و برخی حتی بدون پاشنه می‌باشند. در زبان‌های مختلف این کفش‌ها با اسم‌های مختلفی شناخته می‌شوند. مثل چکمه، بوت، پوتین و نیم بوت. ممکن است این اسم‌ها تفاوت اندکی با هم داشته باشند، اما به طور کلی هر سه به یک نوع کفش اشاره دارند.

با این وجود در سال‌های اخیر کلمه بوت که کلمه فرانسوی است در بین مردم در ایران بسیار رواج پیدا کرده و برای کفش‌هایی که زمستانی هستند و ساق‌های بلندی دارند استفاده می‌شود. این کفش‌ها در گذشته بیشتر برای اسب سواران کاربرد داشت و همچنین نظامیان سوارکار. نمونه‌های بوت‌ها مربوط به هزار سال قبل از میلاد می‌باشد. در شمال شرقی ایران که قبیله‌های زیادی مشهور به اسب سواری زندگی می‌کردند، یافت می‌شد.

قابل توجه است که حتی این کفش‌ها در خود ایران نیز دیده شده که مربوط به مردان نمکی و مربوط به دوره اشکانی یعنی حدود ۲۰۰۰ سال قبل می‌باشد که آوازه سوارکاری آنها در جهان پیچیده بوده است. حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز در اشعار خود به چکمه‌های سوارکاران ایرانی اشاره کرده است.از طرف دیگر با توجه به مدارکی که نشان دهنده صادر کردن بوت‌های ایرانی در زمان پادشاهان صفوی به سایر کشورها بوده ، موجب شده کارشناسان بر این باور برسند که اولین بوت‌هایی که توسط ارتش بریتانیا در جنگ‌های ۱۰۰ ساله اروپا به کار برده شده از چکمه‌های ایرانی الهام گرفته‌اند.

سوارکاران انگلیسی در جنگ‌هایی که مربوط به قیام استقلال آمریکا بود چکمه‌های ساق بلند را در کشور آمریکا توسعه دادند و از آنجا به سمت غرب آمریکا روانه کردند که در غرب آمریکا گاوچرانان از آن بسیار استقبال کردند و به این صورت کم کم این کفش پرکاربرد از کاربرد نظامی و سوارکاری خارج شد و خیلی از ثروتمندان برای به رخ کشیدن مقام و جلوه خود یا به عبارتی مد آن را به پا می‌کردند. با به وجود آمدن انقلاب صنعتی در اروپا این مدل کفش‌ها به طور رسمی جزئی از مد و پوشاک شدند.

انواع نیم بوت اسپرت دخترانه

با شروع سرما و فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان یکی از پوشش‌های مورد علاقه و ترند در میان افراد به خصوص خانم‌ها انواع بوت و نیم بوت اسپرت دخترانه می‌باشد. بوت‌ها در حقیقت جز بهترین کفش هایی می‌باشند که هم پا را در برابر سرما حفظ می‌کنند و گرم نگه می‌دارند و هم از ورود رطوبت و باران به داخل کفش جلوگیری می‌کنند. در کنار همه این موارد ظاهری بسیار زیبا به فرد می‌دهند.

ساق بوت ها در در سه اندازه ساق بلند تا بالای زانو، ساق متوسط و ساق کوتاه دارای مچ تولید می‌شوند. در کنار زیبایی که همه این سه مدل دارند. بوت‌های ساق بلند تا روی ران، ساق متوسط تا زیر زانو و ساق کوتاه تا مچ. همچنین در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی بسیار زیبا با انواع لباس‌ها و مانتوها ست می‌شوند، و استایل خاص و ویژه‌ای را به شما می‌دهند. این بوت‌ها راحتی بسیار ویژه‌ای دارند و بسیار چشمگیرند.

اما زمان خرید آنها به یک سری نکات باید توجه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین ها را برای خود انتخاب نماید. و از پوشیدن یک مدل نیم بوت اسپرت دخترانه لذت کافی ببرید. و در مراسم‌ها یا استایل‌های روزانه خود بدرخشید . نیم بوت اسپرت دخترانه نیز همچون انواع کفش اسپرت دخترانه بسیار متنوع اند و در اینجا به برخی از معروفترین مدل ها اشاره می کنیم:

  • بوت‌های دارای پاشنه یکسره

اگر دوست دارید در زمستان کفش‌های پاشنه‌دار بپوشید، ولی پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در این شرایط برای شما سخت است، نگران نباشید. چرا که طراحان بوت ها، این مدل‌های پاشنه یکسره و یا لژدار را برای شما تولید کرده‌اند. تا هم قد شما بلندتر به نظر برسد و هم راه رفتن روی زمین‌های بارانی و خیس راحت‌تر باشد.

  • بوت‌های ویژه اسب سواری

اگر از افرادی هستید که به اسب سواری علاقمندید، حتماً دیده اید که بوت‌های مخصوصی با چرم‌های بلند و طراحی‌های ساده مخصوص این کار طراحی شده است. و با تغییرات و اضافه شدن برخی اکسسوری‌ها به آن، بوت امروزی اسب سواری را به وجود آورده است. البته بسیار شیک‌تر شده و استایل ویژه و خاصی را به فرد می‌دهد.

  • بوت‌های آکسفورد

این مدل کوتاه ‌هایی می‌باشند که دارای بند باریک و رویه طرح‌دار چند تکه، همچنین دو رنگ می‌باشند. طراحی این بوت‌ها خاص و ویژه است و ممکن است مورد پسند همه مردم نباشد. اما ست کردن آن با شلوارهای لی جذب، ظاهر زیبا و خیره کننده را به وجود می‌آورد.

  • بوت‌های مدل بایکر

اگر می‌خواهید یک نیم بوت اسپرت دخترانه متفاوت از بقیه مدل ها بخرید و استایل متفاوتی را داشته باشید، این مدل بوت‌های بایکر برای شما مناسب است. که علاوه بر اینکه در ظاهر براق و طراحی ویژه‌ای دارند، یک استایل کاملاً جدیدی به شما می‌دهد.

  • بوت‌های ساق بلند تا زانو

این مدل‌ها جز مدل‌های خیلی رفدار در میان خانم‌ها می‌باشند که ظاهری بسیار جذاب خاص برای فرد به وجود می‌آورند به پا کردن این کفش‌ها زیبایی خاصی به شما می‌دهد. و استایل شما را رسماً وارد یک استایل زمستانی و جذاب می‌کند. طراحی این بوت‌ها بسیار خاص است در برخی مدل‌ها ممکن است بخش‌هایی مثل اکسسوری‌ها، دکمه‌ها یا زیپ‌ها یا سگک‌هایی به آن اضافه شده باشد و زیبایی آن را دوچندان کند.
زمان انتخاب و خرید این بوت‌ها باید دقت کنید که متناسب با نیاز و استایل خود خرید نمایید. مثلاً اگر قرار است کفش را برای مهمانی‌های رسمی و مراسم‌های رسمی بپوشید، می‌توانید از مدل‌های پاشنه‌دار و ساق بلند و حتی نوک تیز استفاده کنید. که استایل شما را بسیار جذاب و خیره کننده می‌کند. اما همین مدل کفش برای استفاده‌های روزانه و محل کار به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشد.

  • بوت های پاشنه دار یا بوتی

یکی دیگر از انواع مدل‌های نیم بوت اسپرت دخترانه ، بوتی یا بوت‌های پاشنه‌دار می‌باشند. ویژگی خاصه این مدل نیم بوت اسپرت دخترانه این است که می‌توان آن را در همه فصل‌ها به پا کرد. البته مدل‌هایی که از جنس‌های پارچه‌ای هستند برای فصل‌های گرم مناسبند. چرا که امکان گردش هوا را داخل بوت به وجود می‌آورند این بوت‌ها رنگ‌ها و طرح‌ های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. به طوری که هر فرد متناسب با استایل و سلیقه خود می‌تواند یک مدل بوتی برای انتخاب نماید.

  • بوت های بلند تا ران

اگر بنا دارید بوت‌های ساق بلند تا زانو بخرید، می توانید از بوت‌های بلند استفاده کنید. که ساق برخی از این بوت‌ها تا روی ران هم می رسد. این کفش‌ها در میان بوت‌ها بسیار جذاب‌ترند. و معمولاً از جنس‌های براق و متالیک ساخته می‌شوند، که جلوه بسیار خیره کننده‌ای به استایل فرد می‌دهند. این مدل بوت‌ها بیشتر برای مجالس و استایل‌های رسمی یا قرارهای کاری رسمی مناسب ترند.

  • بوت‌های مدل کمبت

این نوع از بوت‌ها، را بوت مبارزه هم می‌گویند که معمولاً از نظر ظاهری بسیار محکم و با ساق‌های بلند و دارای بند طراحی شده‌اند. در میان انواع نیم بوت اسپرت دخترانه، بوت کمبت به خاطر ظاهر محکم و قوی خود ماندگاری و پایداری بالایی دارد، زمان طولانی‌تری می‌توان از آن استفاده کرد. و معمولاً با لباس‌های تیره بسیار زیباست و خوب ست می‌شود.

  • انواع نیم بوت اسپرت دخترانه جلو باز

تولید کنندگان و طراحان کفش، صندل ها را برای فصل گرما تولید می‌کنند و انواع بوت و نیم بوت اسپرت دخترانه را برای فصل زمستان. اگر می‌خواهید نیم بوتی مناسب برای ۴ فصل به پا کنید. البته باید دقت کنید این بوت‌ها را در استایل‌های اداری و رسمی زیاد به پا نکنید، چون زیاد مناسب نمی‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا