متفرقه

کارت سبز چیست و حاوی چه اطلاعاتی است؟‌

کارت سبز یا گرین کارت مدرکی معتبر و ارزشمند است و دارندگان آن می‌توانند اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده و به کار و تحصیل در این کشور مشغول شوند. این کارت حاوی اطلاعاتی مهمی از دارنده کارت است. مهاجرانی که قصد دریافت کارت سبز یا گرین کارت را دارند، از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند تا از تمام مزایای شهروندی آمریکا بهره‌مند شوند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی درباره کارت سبز و روش‌های دریافت آن دراختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کارت سبز چیست و حاوی چه اطلاعاتی است؟‌

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، کارت سبز یک مدرک یا ویزای مهاجرتی معتبر و دروازه ورود به دنیایی از فرصت‌ها برای کار و زندگی نامحدود در آمریکا محسوب می‌شود. در این کارت اطلاعات مهمی درج شده‌است‌. این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • نام و نام خانوادگی کامل دارنده کارت

  • تاریخ تولد

  • جنسیت

  • شماره کارت یونیک و منحصربه‌فرد یا USCIS

  • تاریخ صدور و تاریخ انقضای کارت

  • تصویر یا عکس دارنده کارت

  • وضعیت تاهل دارنده کارت

  • اطلاعات افراد وابسته مانند همسر و فرزندان

  • شغل فرد

  • تحصیلات فرد

  • حقوق و مزایایی شامل حق تحصیل، کار، پزشکی و حقوق اجتماعی

  • نوع گرین کارت باتوجه به شرایط ویژه و محدودیت‌ها

  • اثرانگشت فرد دارنده کارت

هرساله تعداد زیادی از مردم در کشورهای مختلف دنیا برای دریافت کارت سبز اقدام می‌کنند تا اقامت آمریکا را به‌دست بیاورند.

روش‌های دریافت کارت سبز چیست؟‌

برای آشنایی با روش‌های دریافت کارت سبز یا گرین کارت آمریکا این بخش از مطلب را بادقت بیشتری مطالعه کنید. قبل از انتخاب یکی از این روش‌ها بهتر است که شرایط خود را به‌خوبی بسنجید تا مناسب‌ترین روش را برای دریافت گرین کارت آمریکا انتخاب کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

دریافت کارت سبز با استفاده از لاتاری

یکی از پرطرفدارترین، کم‌هزینه‌ترین و راحت‌ترین روش‌های دریافت کارت سبز یا ویزای مهاجرتی دائم آمریکا شرکت در قرعه‌کشی لاتاری است. دولت آمریکا هر سال در بازه زمانی بین ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر به افراد واجدشرایط در کشورهای مختلف اجازه می‌دهد با شرکت در لاتاری شانس خود را برای دریافت کارت سبز این کشور امتحان کنند.

با داشتن مدرک دیپلم و نداشتن مشکل‌ مالی‌ به‌صورت رایگان می‌توان در قرعه‌کشی لاتاری آمریکا ثبت‌نام کرد. افرادی که در لاتاری برنده می‌شوند، برای دریافت کارت سبز باید به سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود مراجعه کنند یا به نزدیک‌ترین کشوری که در آن سفارت آمریکا وجود دارد، بروند. لاتاری به‌عنوان یکی از عالی‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور آمریکا فرآیند راحتی دارد.

دریافت کارت سبز ازطریق ازدواج

یکی‌دیگر از روش‌های دریافت کارت سبز این است که همسر فرد متقاضی یکی از شهروندان آمریکایی باشد. شاید بپرسید مدارک موردنیاز برای استفاده از این روش، برای دریافت کارت سبز چیست؟‌ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای استفاده از این روش باید مدارکی شامل گواهی‌نامه، سند ازدواج، تمکن مالی، گواهی عدم سوء‌پیشینه، اثبات اقامت دائمی و تابعیت آمریکایی همسر، مدارک ورود قانونی به آمریکا را آماده کنید. برخلاف لاتاری که یک روش بسیار ساده و کم‌هزینه برای دریافت گرین کارت است، روش ازدواج فرآیند نسبتا پیچیده‌ای دارد و برای تسریع روند آن بهتر است که از یک وکیل یا آژانس مهاجرتی کمک بگیرید.

دریافت کارت سبز با روش تحصیل

برای افرادی که کشور آمریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، امکان دریافت ویزای اقامت دائم آمریکا وجود ندارد. این افراد به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانند از‌طریق روش‌هایی مانند دریافت پیشنهاد کاری، ازدواج با یک شهروند آمریکایی، پناهنده شدن، برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری‌، اقامت از‌طریق یکی از اعضای خانواده، استخدام در ارتش آمریکا و تمکن مالی والدین برای دریافت کارت سبز اقدام کنند.

سوالی که پیش می‌آید این است که تفاوت ویزای دانشجویی و کارت سبز چیست؟ با ویزای دانشجویی فقط یک بار امکان ورود به آمریکا وجود دارد؛ اما با کارت سبز می‌توان به کار و تحصیل پرداخت‌. با ویزای دانشجویی فقط می‌توان به‌صورت پاره‌وقت مشغول کار شد. دانشجویان دارای کارت سبز بعد از یک سال به‌عنوان یک دانشجوی بومی می‌توانند شهریه آمریکایی پرداخت کنند و بعد از اتمام تحصیلات در یکی از مشاغل دولتی و خصوصی کار خود را آغاز کند.

دریافت کارت سبز ازطریق سرمایه‌گذاری

اگر می‌خواهید بدانید که چهارمین روش دریافت کارت سبز چیست، باید بگوییم که بعد از روش‌های لاتاری‌، ازدواج و تحصیل، سرمایه‌گذاری در آمریکا یکی‌دیگر از روش‌های دریافت کارت سبز یا گرین کارت این کشور است. افراد برای سرمایه‌گذاری در آمریکا باید واجد شرایط باشند. این شرایط عبارت‌اند از: سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیون دلار در مناطق اشتغال هدف یا TEA یا ۵۰۰ هزار دلار در مناطق شهری و روستایی آمریکا با بالاترین نرخ بیکاری، ایجاد ۱۰ شغل جدید برای افراد دارای کارت سبز یا شهروندان آمریکایی و عدم داشتن سوءپیشینه. افراد واجد شرایط باید برای دریافت گرین کارت به سفارت آمریکا در کشور خود یا نزدیک‌ترین کشور مراجعه کنند. برای تسریع روند دریافت کارت سبز از این طریق بهتر است از یک موسسه مهاجرتی معتبر و وکلای مهاجرت کمک بگیرید.

دریافت کارت سبز ازطریق رابطه خویشاوندی

افرادی که در آمریکا دارای یک خویشاوند درجه یک بالای ۲۱ سال هستند، می‌توانند برای دریافت کارت سبز این کشور اقدام کنند. تعداد زیادی از افراد با استفاده از این روش اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده‌اند و در این کشور به کار و تحصیل مشغول هستند. شرایط لازم جهت استفاده از روش برای دریافت کارت سبز چیست؟ رابطه خونی درجه یک با یکی از شهروندان آمریکایی یا دارندگان کارت سبز این کشور، نداشتن سوءپیشینه و تمکن مالی.

مزایای دریافت کارت سبز چیست؟

از مهم‌ترین مزایای دریافت کارت سبز آمریکا می‌توان به مواردی مانند حق سکونت در آمریکا به‌عنوان یک شهروند آمریکایی، امکان مسافرت به تمام کشورهای جهان بدون‌نیاز به ویزا، استفاده از خدمات بیمه، امکان کار و تحصیل در آمریکا، استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی این کشور، دریافت اقامت آمریکا برای سایر اعضای خانواده و غیره اشاره کرد‌.

دریافت کارت سبز یا گرین کارت آمریکا با کمک موسسه‌های مهاجرتی معتبر

در این مطلب ابتدا توضیح دادیم که کارت سبز چیست و حاوی چه اطلاعاتی است. سپس به معرفی روش‌های دریافت کارت سبز یا گرین کارت آمریکا پرداختیم. اگر قصد دارید با استفاده از این روش‌ها کارت سبز دریافت کنید، به سایت یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر وارد شوید. این موسسه‌ها اعتبار بالایی دارند و کارشناسان متخصص و حرفه‌ای آن‌ها به متقاضیان کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان‌ممکن با کمترین هزینه کارت سبز خود را ازطریق مناسب‌ترین روش دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا