متفرقه

آیا زگیل تناسلی در مردان کشنده است؟

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های مقاربتی و به شدت مسری است که از طریق تماس با بدن فرد آلوده به راحتی منتقل می‌شود، ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی و به وجود آورنده زگیل تناسلی است. این عارضه یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین بیماری‌های آمیزشی در جهان بوده و میزان ابتلا به آن در زنان و مردان به یک اندازه است.
پزشکان سن ابتلا به این بیماری را بین ۱۲ تا ۳۵ سال عنوان کرده‌اند. داشتن روابط جنسی مکرر با شرکای متعدد، رابطه جنسی در سن پایین، داشتن روابط جنسی محافظت نشده، سیستم ایمنی ضعیف، ختنه نبودن، داشتن سایر عفونت‌های مقاربتی از رایج‌ترین دلایل ابتلا به این عارضه هستند.
علائم و نشانه‌های این بیماری در زنان و مردان بسیار متفاوت است، ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با زگیل تناسلی در مردان اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

علائم زگیل تناسلی در مردان چیست؟

زگیل تناسلی مانند سایر بیماری‌ها دارای علائم و نشانه‌هایی است که با شناخت این علائم می‌توانید به موقع این بیماری را درمان کنید. اگر این علائم را در خود مشاهده کردید باید برای تشخیص قطعی و درمان به پزشک مراجعه کنید.
به نقل از کلینیک صدف : خارش و سوزش در زمان رابطه جنسی، خونریزی و درد شدید در زمان برقراری رابطه، تورم و التهاب، تغییر رنگ ناحیه تناسلی و ایجاد ضایعات گوشتی کوچک و بزرگ روی ناحیه تناسلی از رایج‌ترین علائم زگیل تناسلی در مردان است.

خطرات زگیل تناسلی در مردان چیست؟

ویروس HPV یا زگیل تناسلی انواع و اقسام مختلفی دارد، برخی از آن‌ها در مردان عامل اصلی سرطان‌های تناسلی هستند و منجر به سرطان مقعد و آلت تناسلی می‌شوند. این دو عارضه بسیار نادر هستند و احتمال ابتلا به آن در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار بیشتر است. طبق تحقیقی که در آمریکا انجام شده هر ساله بیش از ۴۲ هزار نفر در این کشور به سرطان مقعد مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۱۸۳۰۰ نفر آن‌ها مرد هستند. از دیگر عوارض این ویروس در مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرطان مقعد در افرادی که همجنسگرا هستند.
  • احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلی در مردان از ویروس HPV بیش از ۶۰ درصد است.
  • احتمال ابتلا به سرطان مقعد در مردان از ویروس HPV بیش از ۹۰ درصد است.
  • احتمال ابتلا به سرطان لوزه، پشت زبان و گلو در مردان از ویروس HPV حدود ۷۰ درصد است.

آیا مردانی که مبتلا به ویروس HPV هستند میتوانند ازدواج کنند؟

زگیل تناسلی هم مانند ویروس ایدز به راحتی از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. مردانی که به این ویروس مبتلا هستند و می‌خواهند ازدواج کنند ابتدا باید با مراجعه به پزشک از شدت عارضه مطمئن شوند، اگر زگیل در مراحل ابتدایی خود باشد با کمک روش‌های درمانی مختلف می‌توان آن را از بین برد اما اگر پیشرفت زیادی کند ممکن است به سرطان تبدیل شود.
معمولا کسانی که زگیل‌های کوچکی دارند با لیزر می‌توانند این ضایعات گوشتی را از بین ببرند و بعد از آن با دارودرمانی می‌توانند آن را کنترل کنند. گاهی مردانی که زگیل تناسلی دارند قصد دارند با زنانی که به این عارضه مبتلا نیستند ازدواج کنند، در این شرایط باید زنان قبل از رابطه جنسی واکسن گارداسیل بزنند تا در برابر این ویروس ایمن شوند. در اینصورت مانعی برای ازدواج آن‌ها وجود ندارند.

آیا زگیل تناسلی در مردان مانعی برای بچه دار شدن است؟

زگیل تناسلی با وجود اینکه یک بیماری مقاربتی است و فقط ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را درگیر می‌کند، نمی‌تواند مانعی برای بارداری باشد. این زگیل به هیچ عنوان مانعی برای بچه دار نشدن آقایان نیست.

برای درمان زگیل تناسلی باید به چه پزشکی مراجعه کرد؟

زگیل تناسلی در مردان یک عارضه‌ای است که ناحیه تناسلی را درگیر می‌کند بدین ترتیب برای درمان آن باید به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. متخصص با معاینه و بررسی زگیل تناسلی می‌تواند بهترین راه درمان را پیش روی شما قرار دهد.

جمع‌بندی

زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی و عفونی است که آلت تناسلی، بیضه‌ها، راست روده و مجاری ادرار در مردان را درگیر می‌کند و روابط جنسی محافظت نشده مهم‌ترین دلیل ابتلا به این عارضه هستند. خوشبختانه امروزه راه و روش‌های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی(کرایوتراپی، لیزر درمانی، دارودرمانی و غیره) به‌وجود آمده اما هنوز هیچ راه درمان قطعی و دائمی برای آن وجود ندارد.
روش‌های خانگی و سنتی همچون استفاده از روغن‌های درخت چای، کرچک، آلوئه ورا، چای سبز و غیره هم روی بهبود این عارضه تاثیرگذار هستند اما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب نیاز به زمان بیشتری دارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای درمان و جلوگیری از پیشرفت آن سریعا به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا