پزشکی و سلامتطب سنتی

درمان سفیدی زبان دکتر خیراندیش

طب سنتی راه حل های بسیار کارآمدی را برای درمان بیماری ها ارائه می دهد. داروهای گیاهی که این علم به ما ارائه می کند در عین حال که بسیار تاثیر گذار هستند، در اغلب موارد عوارض کمی دارند و برخی اوقات نیز هیچ عارضه ای برای افراد ایجاد نمی کنند. یکی از بیماری هایی که به کمک این علم برطرف می شود سفیدی زبان است. از این رو قصد داریم که در این نوشتار درمان سفیدی زبان دکتر خیراندیش و سایر بزرگان این علم را همراه با دلایل بروز این عارضه مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید. 

سیگار و الکل

کشیدن سیگار و مصرف الکل می تواند عوارض زیادی برای سلامتی تان در پی داشته باشد. یکی از مشکلاتی که آن ها ایجاد می کنند کم آبی بدن است. در نتیجه این موضوع باعث می شود که افراد دچار سفیدی زبان شوند که اصطلاحا به آن لوکوپلاکی می گویند. از این رو توصیه می شود که از مصرف این مواد خودداری کنید.

خشکی دهان

خشکی دهان ممکن است به دو علت در افراد بروز پیدا کند. علت اول این است که گاهی اشخاص به این دلیل که از دهان شان نفس می کشند دچار این مشکل می شوند. علت دوم نیز کمبود آب در بدن است که باعث بروز این عارضه می شود. با خشک شدن دهان احتمال دارد که افراد شاهد سفید شدن زبان شان باشند.

عدم رعایت نکات مربوط به بهداشت دهان و دندان

گاهی ممکن است به این دلیل که افراد بهداشت دهان خود را رعایت نمی کنند شاهد سفید شدن زبان شان باشند. زمانی که دچار این مشکل شدید از طریق مسواک زدن یا خراشیدن زبان با استفاده از یک نخ دندان می توانید این عارضه را برطرف کنید. اگر علت بروز این مشکل عدم رعایت بهداشت باشد با استفاده از این روش سفیدی زبان تان از بین می رود.

عدم نوشیدن آب به اندازه کافی

بدن ما برای اینکه بتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد به میزان مشخصی آب در روز نیاز دارد. زمانی که شما آب بدن تان را تامین نکنید ممکن است دچار مشکلات فراوانی شوید. از جمله این مشکل ها می توانیم به سفید شدن زبان اشاره کنیم. به همین خاطر از خوردن این نوشیدنی پر فایده غافل نشوید.

اقدامات درمانی دندانپزشک و مصرف آنتی بیوتیک ها

گاهی ممکن است اقداماتی که دندان پزشک در فرایند درمان شما انجام می دهد منجر به سفیدی زبان شود. از جمله این موارد می توانیم به استفاده از دندان مصنوعی و ارتودنسی اشاره کنیم.

یکی دیگر از دلایل سفید شدن زبان می تواند به علت استفاده از آنتی بیوتیک ها باشد. درواقع این عارضه از عوارض جانبی این داروها محسوب می شود.

انواع بیماری ها

در برخی موارد سفید شدن زبان نشان دهنده ابتلا شما به نوع خاصی بیماری است.

برفک دهانی

بیماری عفونی تحت عنوان برفک دهانی وجود دارد که می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. از جمله عوارض این بیماری می توانیم به سفید شدن زبان اشاره کنیم.

سفلیس

بیماری سفلیس به دلیل برقراری رابطه جنسی دهانی با افرادی که بیمار هستند بروز پیدا می کند. البته این عارضه نوعی بیماری نادر محسوب می شود.

سرطان

یکی از علائم سرطان های دهان، کبد و کلیه می تواند سفید شدن زبان باشد. 

درمان سفیدی زبان با نسخه بزرگان طب سنتی

در ادامه درمان سفیدی زبان دکتر خیراندیش و سایر متخصصان را به شما خواهیم گفت.

روش درمانی حکیم خیراندیش

ایشان توصیه می کنند که برای درمان این عارضه یک قاشق مرباخوری عسل را روی زبان خود بریزید. عسل را به محض ریختن روی زبان تان نخورید و صبر کنید که خود به خود در دهان شما آب شود. برای درمان می توانید روزانه دو بار این کار را تکرار کنید.

سایر متخصصان

دیگرم متخصصان پیشنهاد می کنند که سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید و آن را با غذا بخورید تا شاهد درمان سفیدی زبان تان باشید.

کلام آخر

به این نکته مهم توجه داشته باشید که در زمان بروز بیماری باید نزد یک متخصص طب سنتی یا پزشک بروید. با خود درمانی ممکن است که در تشخیص بیماری تان دچار اشتباه شوید. استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی یا شیمیایی در مواردی نه تنها منجر به درمان شما نمی شود، بلکه ممکن است وضعیت بیماری تان را وخیم تر کند. آیا شما تاکنون از روش درمان سفیدی زبان دکتر خیراندیش بهره برده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود را برای ما در قسمت کامنت بنویسید.

زمان مصرف عرق نعنا و بارهنگ دکتر خیراندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا