پزشکی و سلامتطب سنتی

خواص افتیمون از نظر دکتر خیراندیش

در زمان بروز بیماری، مصرف گیاهان دارویی می تواند به بدن کمک کند تا سلامتی خود را مجددا به دست بیاورد. همچنین استفاده از این نوع گیاهان به افراد سالم نیز توصیه می شود؛ چراکه آن ها از ابتلا به انواع عارضه ها جلوگیری می کنند. یکی از این داروها افتیمون نام دارد. به دلیل فواید زیادی که این گیاه دارد، بسیاری از بزرگان طب سنتی درمورد آن صحبت کرده اند. از این رو تصمیم گرفتیم که خواص افتیمون از نظر دکتر خیر اندیش که پدر طب سنتی محسوب می شوند را همراه با نظر سایر متخصصان این علم مورد بررسی قرار دهیم.

شکل ظاهری گیاه افتیمون

از آنجایی که این گیاه شباهت زیادی با گیاه کشوت دارد ممکن است که بعضی از عطاری ها در تشخیص آن ها دچار اشتباه شوند. به همین خاطر بهتر است که برای تهیه آن به عطاری های معتبر مراجعه کنید. افتیمون تقریبا رنگ زردی دارد. برگ های آن بسیار کوچک و ریز هستند. رنگ گل های این گیاه نیز صورتی و مایل به زرد است. افتیمون ساقه های ظریف، باریک و قابل انعطافی دارد.

خواص افتیمون از نظر دکتر خیراندیش

حکیم خیراندیش معتقد است که گیاه افتیمون می تواند سودا و بلغم را در افراد برطرف کند. سودا با علائمی همچون اضطراب، وسواس، کدر شدن سفیدی چشم، سوزش معده، بوی بد دهان، وسواس، افزایش ضربان قلب بدون دلیل، یبوست، تمایل به خوردن خوراکی های شیرین و گرم، عصبانیت و لجبازی بروز پیدا می کند.

افرادی که دچار بلغم هستند نیز ممکن است عوارضی همچون ضعف، حواس پرتی، پا درد، تنگی نفس، خواب آلودگی، شل شدن پوست، افزایش ادرار و فشار زیاد ادرار در زمان دفع، تپش قلب، زانو درد، به وجود آمدن لکه قهوه ای در چشم، بروز قولنج در ناحیه شانه ها، کمر و گردن را در خود مشاهده کنند. برای اینکه این گیاه دارویی بتواند این مشکلات را رفع کند، ایشان توصیه می کنند که آن را بجوشانید و دم کنید. در واقع برای اینکه بهترین نتیجه را از این گیاه بگیرید، با استفاده از آن یک دمنوش تهیه کنید.

خواص گیاه افتیمون از نظر سایر متخصصان طب سنتی

اگر از اختلالاتی همچون دردهای عضلانی و مفاصل، وسواس فکری، تشنج، صرع، نامنظم بودن چرخه قاعدگی و گرفتگی عروق رنج می برید، متخصصان توصیه می کنند که گیاه افتیمون را برای درمان این مشکلات مصرف کنید. همچنین این گیاه خاصیت ادرارآوری دارد و می تواند کبد و خون را نیز تصفیه کند. علاوه بر این، افتیمون به شما کمک می کند که روحیه خود را تقویت کنید و انسان با نشاطی شوید.

نکات مهم در ارتباط با استفاده از افتیمون

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که استفاده بیش از اندازه از این گیاه نه تنها موجب شادی شما نمی شود، بلکه می تواند باعث بروز افسردگی شود. مورد دیگر این است که افرادی که طبع گرمی دارند، زنان باردار و کودکان باید این گیاه را دارویی را با مشورت یک متخصص طب سنتی استفاده کنند تا دچار آسیب نشوند.

کلام پایانی

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که در زمان بروز هر نوع بیماری ابتدا به یک متخصص طب سنتی یا پزشک مراجعه کنید. استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی ممکن است عوارض بیماری را شما تشدید کند. به همین خاطر باید آن ها را طبق تجویز فرد متخصص مصرف کنید. به نظر شما چه نکته دیگری را می توان به مقاله خواص افتیمون از نظر دکتر خیراندیش اضافه کرد؟ منتظر کامنت های شما عزیزان هستیم.

درمان خارش بدن از دیدگاه دکتر خیراندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا