پزشکی و سلامتطب سنتی

خواص شربت سکنجبین دکتر خیراندیش + طرز تهیه و نحوه مصرف

سکنجبین یا همان سرکه انگبین یک نوشیدنی بسیار خوش طعم است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. از آنجایی که این شربت به بدن کمک زیادی می کند تا در زمان بروز بیماری عملکرد خود را به درستی انجام دهد، به آن در طب سنتی شاه داروها گفته می شود. در این نوشتار قصد داریم که خواص شربت سکنجبین دکتر خیراندیش را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

معرفی شربت سکنجبین دکتر خیر اندیش

سکنجبین عسلی دکتر خیراندیش یا همان سرکه انگبین از ترکیباتی همچون عسل طبیعی، سرکه انگور سنتی و عرق نعنا تهیه شده است. این شربت در واقع تولیدی از موسسه تحقیقات حجامت ایران است. طبع این گیاه معتدل بوده و به همین خاطر همه افراد با هر نوع طبعی می توانند از خواص آن بهره مند شوند.

تهیه شربت سرکه انگبین دکتر خیراندیش در خانه

طرز تهیه شربت سکنجبین با عسل دکتر خیراندیش به این صورت است که ابتدا باید موادی همچون عسل طبیعی، سرکه و عرق نعنا را را تهیه کنید. سپس این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از این شربت بگیرید باید آن را طبق تجویز متخصصان طب سنتی بخورید.

شربت سرکه انگبین را چگونه مصرف کنیم؟

نحوه و زمان مصرف سکنجبین خیراندیش به ترتیب زیر است:

  • ۳ قاشق غذاخوری شربت سرکه انگبین را با یک لیوان آب مخلوط کنید.
  • سپس این ترکیب را دو ساعت پس از صرف شام میل کنید.

متخصصان طب سنتی موسسه تحقیقات حجامت ایران توصیه می کنند که برای نتیجه گرفتن از این شربت آن را به صورت مرتب به مدت ۴۰ روز بخورید و شاهد تاثیر فوق العاده اش باشید.

خواص چندگانه شربت سرکه انگبین

عطش در فصول گرم سال می تواند منجر به مشکلاتی همچون سردرد، کاهش اشتها، سبکی سر، خستگی و … شود. برای رفع این مشکل شربت سکنجبین دکتر خیراندیش می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین این شربت میزان کلسترول، تری گلیسیرید و غلظت خون را در افراد کاهش می دهد. از دیگر فواید این نوشیدنی مفید می توانیم به تاثیر مثبت آن به دفع سنگ کیسه صفرا اشاره کنیم.

افرادی که از مشکلات تنفسی همچون خلط در سینه، عفونت، سرفه و التهاب در سیستم تنفسی رنج می برند می توانند جهت درمان از این شربت استفاده کنند. علاوه بر این، خوردن این نوشیدنی از ابتلا به سرماخوردگی و عفونت گلو جلوگیری می کند.

برای رفع مشکلاتی همچون خشکی دهان، یبوست، تنظیم نبودن PH بدن و آنزیم های کبدی، گرفتگی عروق، اختلال در فرایند هضم غذا و افزایش قند خون نیز می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید.

پاکسازی بدن

عسل و سرکه ای که در شربت سرکه انگبین به کار رفته اند فواید زیادی برای بدن دارند. عسل می تواند اخلاط اضافی و زائد را از عروق بدن به خوبی پاک کند. سرکه نیز از ورود مجدد عفونت و اخلاط آسیب زا به بدن جلوگیری می کند. به صورت کلی این نوشیدنی باعث ایجاد تعادل اخلاط چهارگانه در بدن یعنی گرمی، سردی، خشکی و رطوبت می شود.

برطرف کردن بیماری های کبدی

کبد چرب می تواند عوارضی همچون زردی پوست و چشم، قرمز شدن کف دست، بزرگ شدن طحال، آسیت، تورم رگ های خونی زیر سطح پوست، خستگی مفرط و احساس درد یا ناراحتی در قسمت راست بالای شکم را در پی داشته باشد. خبر خوبی که وجود دارد این است که با خوردن شربت سرکه انگبین می توانید بیماری کبد چرب و عارضه های مربوط به آن را درمان کنید. در مواردی نیز بیماری های کبدی باعث ابتلا فرد به خارش، اگزما و حساسیت پوستی می شوند که این نوشیدنی این اختلالات را نیز برطرف می کند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که در زمان ابتلا به هر نوع بیماری ابتدا باید نزد یک پزشک یا متخصص طب سنتی بروید و تحت نظر آن ها از داروهای گیاهی و مواد غذایی استفاده کنید. مصرف خودسرانه داروها ممکن است که عوارض بیماری را وخیم تر کند. آیا شما تاکنون از خواص شربت سکنجبین دکتر خیراندیش بهره برده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود را در این زمینه در قسمت کامنت برای ما بنویسید. منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

درمان خارش بدن از دیدگاه دکتر خیراندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا