پزشکی و سلامت

عمل بینی در دوران شیردهی

همه کسانی که می خواهند اقدام به عمل زیبایی کنند ، قبل از انجام عمل جراحی دچار دلواپسی می شوند و در ذهنشان سوالاتی در این مورد مطرح خواهد شد که این سوالات و دلواپسی ها در خانمها بیشتر خواهد بود زیرا خانمها محدودیت های مخصوص به خود را دارند .ارتباط جراحی بینی و دوران شیردهی و همچنین جراحی بینی و دوران بارداری ،از جمله دغدغه های مخصوص بانوان به حساب می آید.

جراحی بینی و شیردهی

خانم هایی که اخیرا زایمان کرده اند و فرزند آن ها فقط از شیر مادر تغذیه می کند ، این نگرانی را دارند که داروهای مصرف شده در هنگام جراحی و پس از آن ، صدمه ای به سلامت نوزادشان وارد نکند .

معمولا در جواب این سؤال که آیا این امکان وجود دارد که جراحی بینی در مادر ، تهدیدی را برای نوزادی که از شیر مادر تغذیه می کند ایجاد کند باید گفت ؛ عمل بینی صدمه ای به نوزاد وارد نمی کند ولی به سبب اطمینان بیشتر ، جراح بینی پیشنهاد می کند تا به مدت ۱۲ ساعت بعد از عمل جراحی بینی ، به نوزاد خود شیر ندهید تا تاثیر داروهایی که در هنگام جراحی به بدن شما وارد شده تا حدودی از بین برود .

همچنین لازم به ذکر است داروهایی که برای دوره نقاهت برای بیمار تجویز می شود نمی تواند مشکلی را برای نوزادتان به‌وجود آورد، به دلیل اینکه دارویی که برای مادران شیرده به آنها داده می شود ، طوری انتخاب خواهد شد، که روال شیردهی آنها با مشکلی روبرو نشود.

در ارتباط با جراحی بینی و بارداری باید ذکر کرد که تحت هیچ شرایطی امکان انجام عمل بینی در زمان بارداری وجود ندارد، به این دلیل که احتمال دارد داروهای مصرف شده در حین انجام جراحی به جنین صدمه برساند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا