پزشکی و سلامتطب سنتی

نحوه خوردن اسپند دکتر خیراندیش برای لاغری

اسفند که با نام اسپند نیز شناخته می شود، در واقع نوعی گیاه است که اغلب ما از آن برای رفع چشم زخم استفاده می کنیم. اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید فواید این گیاه به این موضوع محدود نمی شود. از این رو تصمیم گرفتیم که در این نوشتار سایر فایده های این گیاه را از نظر حکیم خیراندیش و سایر بزرگان طب سنتی مورد بررسی قرار دهیم. همچنین برای اینکه با نحوه خوردن اسپند دکتر خیراندیش آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که این مطلب علمی را از دست ندهید.

خواص اسپند در طب سنتی دکتر خیراندیش

خواص اسپند در طب سنتی دکتر خیراندیش بی شمار است که در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت. اگر از بیماری هایی همچون جنون، مشکلات اعصاب و روان، فراموشی، درد سیاتیک، سرفه بلغمی و بیماری های سینه رنج می برید، می توانید برای درمان آن ها از اسپند کمک بگیرید. همچنین این گیاه کرم و انگل روده را از بین می برد. علاوه بر این، افرادی که دچار تنگی نفس هستند می توانند اسپند، تخم کتان و عسل را مخلوط کنند و این ترکیب را جهت درمان مشکل شان بخورند.

از آنجایی که روغن اسپند خاصیت گرم کنندگی دارد و باعث تسکین درد می شود، می توانید از آن برای درمان  دردهای مفاصل و کمر بهره بگیرید. از دیگر فواید اسپند می توانیم به ادرار آور بودن، افزایش میل جنسی، معرق و شیرافزا بودن اشاره کنیم.

خوردن اسپند برای لاغری دکتر خیراندیش

اضافه وزن باعث مشکلات زیادی در سلامت بدن می شود که از جمله آن ها می توانیم به سکته مغزی، دیابت، سایش مفاصل، سرطان، توقف تنفس در خواب، ایجاد مشکل در چربی خون، ابتلا به بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا، کبد چرب و سنگ کیسه صفرا اشاره کنیم. خبر خوب این است که با مصرف اسپند می توانید مانع بروز این مشکلات شوید. در واقع از آنجایی که این گیاه طبع گرمی دارد می تواند به لاغر شدن شما و جلوگیری از این عوارض کمک زیادی کند.

نحوه مصرف اسپند برای لاغری دکتر خیراندیش به این صورت است که روزانه ۳ دانه تا یک قاشق مرباخوری از اسپند را میل کنید. باید دانه های این گیاه را مانند قرص همراه با آب ببلعید. بهترین زمان خوردن اسپند برای لاغری دکتر خیراندیش نیز وقتی است که ناشتا هستید. در واقع باید این گیاه را وقتی که شکم تان خالی است میل کنید.

بررسی فواید اسپند از نظر متخصصان طب اسلامی

از نظر پیغمبر اکرم (ص) دانه اسپند می تواند ۷۲ بیماری را درمان کند. حدیثی از ایشان در ارتباط با این گیاه وجود دارد که فرموده اند: «از اسپند درخت یا برگ یا میوه ‏اى نمی روید، مگر آن که فرشته ‏اى بر آن گماشته شده است تا آن را به آن که باید برساند، یا خشک شود و در ریشه و ساقه ‏اش شفا است.»

محمد بن حکم نیز در مورد خواص اسفند سخنی از پیغمبر (ص) را نقل کرده اند و فرموده اند: «پیغمبرى به خداوند از ترسویى امتش شکایت کرد، خداوند به وى وحى فرمود: دستور ده امتت اسفند بخورند که شجاعت را زیاد می کند.»

فواید اسپند برای زنان

سردی رحم می تواند عوارضی همچون ناباروری، سقط جنین، درد در زمان عادت ماهانه، چرخه قاعدگی نامنظم، قطع پریود و خونریزی زیاد یا کم در مدت قاعدگی را در پی داشته باشد. خوشبختانه از آنجایی که روغن اسفند طبع گرم و خشکی دارد می تواند سردی رحم و عوارض آن را درمان کند.

همچنین خانم ها می توانند برای تقویت قدرت جنسی، برطرف کردن افتادگی رحم و آماده سازی رحم برای بارداری روغن اسفند استریل شده را با عسل مخلوط کنند و درون واژن خود تزریق کنند. البته توصیه می شود که این کار را زیر نظر یک متخصص طب سنتی یا پزشک انجام دهید.

رفع شپش با اسفند

اگر دچار شپش در سر شده اید و به دنبال یک راه حل فوری برای درمان آن هستید، توصیه متخصصان بهره گرفتن از اسفند است. برای اینکه از این گیاه بهترین نتیجه را بگیرید دانه های اسپند را به خوبی له کنید و آن ها را در آب بریزید و بجوشانید. سپس با این ترکیب موهای خود را بشویید. علاوه بر این، می توانید از ریشه اسفند خمیری تهیه کرده و آن را با روغن خردل مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی سر خود بمالید تا مشکل شما رفع شود.

ترک اعتیاد با خوردن اسپند

یکی از خواص فوق العاده اسفند که ممکن است خیلی از افراد از آن بی خبر باشند، مربوط به درمان اعتیاد می شود. برای این منظور دانه اسفند را بو دهید. سپس آن ها را به خوبی له کرده و با عسل مخلوط کنید. برای اینکه این ترکیب بتواند به شما کمک کند تا مواد مخدر را کنار بگذارید، روزانه سه حبه از آن میل کنید.

فواید اسپند برای دستگاه گوارش

اسپند برای سلامت سیستم گوارش مزیت های زیادی دارد. به عنوان مثال برای اینکه اسهال را به صورت فوری درمان کنید، یک قاشق چای خوری اسپند را مانند یک قرص همراه با آب بخورید. همچنین از آنجایی که این گیاه خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد می تواند به سلامت معده کمک کند و علائم عفونت را کاهش دهد.

دود کردن اسپند چه مزایایی دارد؟

از گذشته تا به امروز انسان ها دانه های اسفند را به منظور ضد عفونی کردن محیط استفاده می کرده اند. در واقع از اسپند به عنوان یک گیاه ضد میکروبی و ضد قارچی استفاده می شود. همچنین این گیاه در کشورهای آسیایی به عنوان یک ضد انگل و کرم کش شناخته شده است. از این رو متخصصان توصیه می کنند که اسفند را دود کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

کلام پایانی

اگرچه که اسفند فواید زیادی برای سلامتی دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که باید در زمان بروز بیماری حتما نزد یک پزشک یا متخصص طب سنتی بروید و تحت نظر آن ها از اسفند و سایر گیاهان دارویی استفاده کنید؛ چراکه خود درمانی ممکن است که آسیب های بیشتری به بدن تان وارد کند. آیا شما تاکنون از خواص اسپند دکتر خیراندیش بهره برده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود را در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

درمان رفلاکس معده در طب سنتی دکتر خیراندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا