پزشکی و سلامتطب سنتی

قویترین بلغم زدا خیراندیش [درمان و دفع بلغم از بدن]

بر اساس طب سنتی، بدن از چهار رکن اصلی تشکیل شده است: بلغم، سودا، صفرا و دم. این چهار عنصر باید در یک تعادل کامل قرار داشته باشند تا بدن سالم و عاری از بیماری باشد. اما گاهی اوقات این تعادل به هم می‌خورد و یکی از این اخلاط در بدن افزایش می‌یابد و باعث بروز مشکلات جسمی و روحی می‌شود.

یکی از شایع‌ترین اختلالات مربوط به از دست رفتن تعادل بدن، غلبه بلغم است. بلغم، ماده‌ای شبیه به سفیده تخم مرغ است که در سیستم لنفاوی و ایمنی بدن وجود دارد. مزاج بلغمی سرد و مرطوب است. افزایش بلغم در بدن می‌تواند علائم و نشانه‌های مختلفی را ایجاد کند که شامل چاقی شکمی، نفخ، یبوست، سردی دست و پا، کسالت، خستگی، بی‌خوابی، افسردگی و بی‌انرژی می‌شود.

دفع بلغم از بدن دکتر خیراندیش

برای درمان غلبه بلغم و بازگرداندن تعادل به بدن، استفاده از داروهای ضد بلغم یا همان بلغم‌زداها ضروری است. یکی از قوی‌ترین و موثرترین داروهای ضد بلغم، شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش است که توسط نهاد تحقیقات حجامت ایران تولید می‌شود.

قویترین بلغم زدا خیراندیش: شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش

شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش یک محصول کاملاً گیاهی است که براساس نسخه‌های طب سنتی و تجربیات دکتر خیراندیش تهیه می‌شود. این شربت شامل عصاره گیاهان دارویی با مزاج گرم مانند پرسیاوشان، انجیر زرد، مویز، اسطوخودوس فرانسوی، گل سرخ، افسنطین، مصطکی و کندر است.

مصرف شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش می‌تواند سبب دفع سردی و رطوبت از بدن شود و ناراحتی‌هایی مانند سردی دست و پا، کسالت، خستگی، بی‌خوابی، افسردگی، بی‌انرژی، نفخ، پر اشتهایی، اسپاسم و ورم معده را برطرف کند. همچنین این شربت می‌تواند به کاهش وزن و لاغری افراد بلغمی که دچار چاقی شکمی شده‌اند، کمک کند.

طریقه مصرف شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش بر اساس نظر پزشکان طب سنتی است. به طور معمول، توصیه می‌شود که این شربت را حداکثر هر ۸ ساعت یک بار یک قاشق مرباخوری و حداقل هر شب یک قاشق مرباخوری مصرف کنید. مصرف بیشتر از این میزان باید با نظر پزشک طب سنتی باشد. زنان باردار و شیرده نیز باید با مشورت پزشک طب سنتی از این شربت استفاده کنند.

چگونه طبع خود را گرم کنیم دکتر خیراندیش

یکی از مزایای شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش این است که کاملاً گیاهی و بدون مواد نگهدارنده است. این شربت عوارض جانبی خاصی ندارد و اگر طبق دستور مصرف شود، هیچ گونه عارضه‌ای برای سلامتی فرد نخواهد داشت. با این حال، افرادی که به گیاهان موجود در این شربت حساسیت دارند، نباید از آن استفاده کنند.

قرص بلغم نیاک

علاوه بر شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش، یکی دیگر از قوی‌ترین داروهای ضد بلغم، قرص بلغم نیاک است. این قرص از ترکیب ۴ گیاه آویشن، زنیان، مصطکی و سیاه دانه همراه با عسل تشکیل شده است. این ترکیب در واقع یکی از معروف‌ترین ترکیبات گیاهی توصیه شده در متون طب سنتی برای رفع بلغم است که شرکت نیاک آن را استاندارد کرده و استخراج مواد سمی از آن را انجام داده است.

قرص بلغم نیاک دارای خواص متعددی است که از جمله می‌توان به دفع موثر بلغم از اندام‌های بدن، ضد نفخ و بادشکن قوی، بهبود بوی بد دهان و ترش کردن، رفع ورم معده و کاهش احساس پری در معده، کاهش رفلاکس معده و سرفه‌های خشک ناشی از آن، کاهش سردی مزاج و سستی معده، بهبود دردهای موضعی بدن ناشی از غلبه بلغم، کمک به پاکسازی کبد و عملکرد بهتر آن، ضد سرفه و برونشیت اشاره کرد.

نحوه مصرف قرص بلغم نیاک با توجه به نوع بیماری متفاوت است. برای درمان مشکلات گوارشی، باید ۱ تا ۲ عدد قرص را پس از هر وعده غذایی مصرف کرد. برای دفع بلغم، توصیه می‌شود ۲ الی ۳ قرص در صبح ناشتا و ۲ الی ۳ قرص در شب قبل از خواب مصرف شود. برای رفع سرفه نیز باید ۳ تا ۴ مرتبه در روز، ۱ تا ۲ عدد قرص بلغم نیاک میل شود.

قرص بلغم نیاک به دلیل دارا بودن ترکیباتی که از رفلاکس معده جلوگیری می‌کنند، سبب کاهش سرفه ناشی از اسید معده می‌شود. همچنین به دلیل وجود ترکیباتی از جمله آویشن شیرازی و زنیان، این فرآورده تا حد زیادی خاصیت ضد سرفه دارد و می‌تواند سرفه‌های خشک، حساسیتی و سرفه با منشأ نامشخص را کاهش دهد.

درمان خشکی مغز از دیدگاه دکتر خیراندیش

هرچند قرص بلغم نیاک عوارض خاصی ندارد، اما افرادی که به گیاهان موجود در این داروی ضد بلغم حساسیت دارند، نباید از آن استفاده کنند. همچنین، بیماران دیابتی (به دلیل وجود عسل) و افرادی که شرایط حساس به هورمون دارند، باید با احتیاط و تحت نظر پزشک این محصول را مصرف کنند. افرادی که در انتظار عمل جراحی هستند، بهتر است مصرف این دارو را دو هفته قبل از جراحی متوقف کنند. مادران باردار و شیرده نیز نباید از این قرص استفاده کنند، زیرا آویشن و زنیان موجود در آن حاوی ماده تیمول هستند که برای آنها ایمن نیست.

رعایت رژیم غذایی مناسب

در کنار مصرف داروهای ضد بلغم مانند شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش و قرص بلغم نیاک، رعایت رژیم غذایی مناسب نیز برای درمان غلبه بلغم ضروری است. افراد بلغمی باید از خوردن مواد غذایی سرد مانند گوشت‌های گاو، گوساله و ماهی، میوه‌های نارس یا ترش، انواع ترشی‌جات، برنج و کربوهیدرات‌های سنگین، کره گیاهی و روغن نباتی، و لبنیات پرهیز کنند.

در عوض، باید مصرف میوه‌های گرم و شیرین، دمنوش‌های با طبع گرم، حبوبات (به غیر از عدس)، بذرهای گیاهی ملین، سبزیجات، خشکبار و غذاهای گرم و پر ادویه را در برنامه غذایی خود افزایش دهند.

همچنین، روش‌های دیگری مانند بادکش کردن (یک روش درمانی در طب سنتی برای جلوگیری و درمان غلبه اخلاط بدن) و ماساژ قسمت‌هایی از بدن که بیشتر دچار تجمع بلغم شده‌اند با روغن‌های گرم گیاهی نیز می‌تواند در کنار مصرف داروهای ضد بلغم به دفع بلغم از بدن کمک کند.

کلام نهایی

در نهایت، برای درمان موثر غلبه بلغم و بازگرداندن تعادل به بدن، ترکیبی از مصرف قوی‌ترین داروهای ضد بلغم مانند شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش و قرص بلغم نیاک، رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از روش‌های سنتی مانند بادکش کردن و ماساژ با روغن‌های گرم ضروری است. با رعایت این نکات، می‌توان به سلامت کامل بدن دست یافت و از عوارض ناشی از غلبه بلغم رهایی یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا