پزشکی و سلامتطب سنتی

خواص زنیان از نظر دکتر خیراندیش برای سیستم گوارش

از گذشته تاکنون گیاهان دارویی نقش مهمی در سلامت انسان ها داشته اند. اغلب آن ها به دلیل اینکه عوارض کمی دارند بین مردم محبوب هستند. یکی از این گیاهان دارویی زنیان نام دارد که می تواند به بدن کمک کند تا عملکرد خود را در زمان بروز بیماری به درستی انجام دهد. اما نکته مهم این است که بدانیم آن ها را دقیقا برای کدام عارضه ها استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. از این رو تصمیم گرفتیم که در این نوشتار خواص زنیان دکتر خیراندیش را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

خواص زنیان از نظر دکتر خیراندیش برای سیستم گوارش

خواص زنیان از نظر دکتر خیراندیش برای دستگاه گوارش بسیار زیاد است که در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت. اگر از مشکلاتی همچون یبوست، سنگ کلیه و دردهای کلیوی رنج می برید این گیاه می تواند به درمان آن ها کمک زیادی کند.

همچنین برای درمان اختلالاتی همچون اسیدی شدن سیستم گوارش و رفلاکس، حکیم خیر اندیش توصیه می کنند که یک قاشق غذاخوری دانه زنیان را همراه با یک قاشق غذاخوری زیره سبز مخلوط کرده و این ترکیب را هر روز بخورید. از دیگر مشکلات گوارشی که باعث ایجاد درد در قسمت روده می شوند می توانیم به سوء هاضمه و التهاب اشاره کنیم که برای درمان آن ها می توانید آب زنیان میل کنید.

به صورت کلی برای درمان مشکلات معده ۳ قاشق چای خوری دانه زنیان را در آب لیمو خیس دهید. سپس آن ها را در جایی که سایه باشد خشک کنید. اکنون دانه ها را له کرده تا کاملا پودر شوند. سپس آن ها را با نمک سیاه مخلوط کنید و تا مدتی که بهبودی حاصل شود، همراه با آب ولرم بنوشید.

اسهال خونی را نیز می توانید با زنیان درمان کنید. این گیاه را با یک لیوان آب جوش دهید. زمانی که سرد شد، دو بار در روز این ترکیب را بنوشید. اگر مبتلا به سنگ مثانه هستید نیز با مصرف ۶ گرم دانه زنیان در روز این مشکل بر طرف خواهد شد.

کمک به سلامت موها

اگر موهای شما در حال سفید شدن هستند و از این موضوع ناراحت هستید، ترکیبی را که به شما خواهیم گفت تهیه کنید. برگ کاری، کشمش و دانه زنیان را با یک فنجان آب بپزید. برای اینکه طعم این مخلوط بهتر شود می توانید کمی شکر نیز به آن اضافه کنید. روزی یک لیوان از این ترکیب بنوشید تا مانع سفید شدن موهایتان شوید.

برطرف کردن مشکلات پوستی

برای درمان عارضه های پوستی همچون خارش، اگزما و سوختگی دانه زنیان را با مقداری آب ولرم ترکیب کنید و یک مایه خمیری به دست بیاورید. سپس آن را روی موضع های صدمه دیده بمالید. شستن پوست آسیب دیده با آب زنیان نیز می تواند به درمان کمک کند. همچنین اگر به دلیل سوختگی پوست شما دچار تورم شده است، دانه زنیان را خرد کرده و با مقداری آب لیمو مخلوط کنید. این ترکیب را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا مشکل شما رفع شود.

علاوه بر این، زنیان می تواند برای از بین بردن جای جوش بسیار کمک کننده باشد. برای این منظور ماست را با مقداری پودر دانه زنیان مخلوط کنید، زمانی که این مخلوط حالت خمیری پیدا کرد، آن را روی پوست تان بمالید. بگذارید که این ترکیب شب تا صبح روی نقاط آسیب دیده بماند. سپس صبح صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. همچنین اگر دچار کهیر شدید، یک گرم دانه زنیان را با ۳ گرم شکر زرد ترکیب کرده و میل کنید تا این عارضه برطرف شود.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

اگر دچار سرماخوردگی شده اید و برای برطرف کردن آن به دنبال یک دارو با تاثیر فوری هستید، گیاه زنیان می تواند یک انتخاب عالی باشد. دو بار در روز این گیاه را با شکر زرد مصرف کنید و شاهد از بین رفتن مخاط و بهبود علائم سرماخوردگی و سرفه  باشید. یکی از آسیب های این عارضه انسداد و گرفتگی بینی است. برای حل کردن این مشکل آب داغ و زنیان را مخلوط کرده و از بخور آن استفاده کنید. برای درمان آنفولانزا نیز دانه زنیان را با آب جوش دهید. سپس آب را از صافی رد کرده و روزانه آن را ۴ بار بخورید.

رفع مشکلات مربوط به عادت ماهانه

بعضی از خانم ها در زمان قاعدگی خونریزی زیادی دارند و چرخه پریودشان نیز نامنظم است. توصیه می شود که این خانم ها دانه زنیان را در یک ظرف آب به مدت یک شب خیس دهند، سپس آب را از صافی کرده و صبح آن را میل کنند. همچنین دانه زنیان برای برطرف کردن گرفتگی های قاعدگی نیز بسیار مفید است.

تقویت قدرت جنسی

اگر می خواهید قدرت جنسی خود را افزایش دهید و از رابطه با همسرتان لذت بیشتری ببرید، دانه زنیان را با هسته تمبر هندی و کره تصفیه شده برشته کنید. سپس این مخلوط را به خوبی له کنید. اکنون یک قاشق چای خوری از این ترکیب را با مقداری عسل درون یک لیوان شیر بریزید و هر شب بخورید. 

زنیان، یک داروی چند کاره برای سلامتی

در ادامه شما را با سایر فواید زنیان دکتر خیراندیش مطلع خواهیم کرد.

  •   برای اینکه از نیش پشه ها و وجود آن ها جلوگیری کنید، روغن را با دانه زنیان له شده ترکیب کنید. سپس این مخلوط را روی تکه های مقوا بریزید و در قسمت های مختلف خانه بگذارید.
  •   برای برطرف کردن درد آرتریت، مفاصل خود را با روغن زنیان ماساژ دهید.
  •    جهت درمان سردردهای میگرنی، دانه های زنیان را داخل یک کاغذ بپیچید و آن را بو کنید.
  •  توصیه می شود افرادی که دچار اعتیاد به الکل هستند، برای ترک این مشکل روزانه دانه زنیان را بجوند.
  •  برای تقویت کردن سلامت قلب تان یک قاشق غذا خوری دانه زنیان را با آب گرم میل کنید.
  •  وقتی می خواهید چشم تان را بشویید، یک مشت دانه زنیان را با آب جوش دهید. سپس آب را از صافی رد کرده و چشم هایتان را با آن شستشو دهید.
  •   جهت پاک کردن بدن تان از سموم، رازیانه می تواند یک انتخاب عالی باشد. برای این کار پیشنهاد می شود که چای دانه زنیان را میل کنید.
  •  اگر می خواهید دندان درد و بوی بد دهان تان را رفع کنید، می توانید مقداری روغن زنیان، روغن میخک و آب را مخلوط کنید و با این ترکیب دهانتان را بشویید.

کلام پایانی

اگر دچار بیماری خاصی شدید و می خواهید از گیاهان دارویی برای درمان کمک بگیرید، باید آن ها را طبق تجویز متخصصان این حوزه مصرف کنید. استفاده خودسرانه از آن ها ممکن است که آسیب بیشتری به شما وارد کند. اکنون که با خواص زنیان از نظر دکتر خیراندیش آشنا شدید، می توانید این گیاه را با نسخه هایی که ایشان تجویز می کنند مصرف کنید. آیا شما تاکنون از این گیاه برای درمان بیماری ها بهره برده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود را برای ما بنویسید. 

سوال شما و جواب استاد خیر اندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا