پزشکی و سلامتتغذیه سالم

برای درمان پروستات چه بخوریم؟

بیماری های پروستات مانند سرطان و بزرگی پروستات، نیازمند مراقبت های ویژه ای هستند. علاوه بر مصرف دارو، رعایت یک رژیم غذایی مناسب بسیار حائز اهمیت است. مصرف برخی مواد غذایی، می تواند روند درمان را تسریع ببخشد و از بازگشت مجدد بیماری جلوگیری کند. همچنین باعث بهبود سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

در این مقاله به معرفی رژیم غذایی درمان پروستات می پردازیم که حتما باید در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری های پروستات، گنجانده شوند. مصرف این مواد مغذی، به بهبود علائم و کاهش عوارض ناشی از این بیماری ها کمک شایانی می کند.

قرار دادن سبزیجات و میوه در رژیم غذایی درمان پروستات

یکی از سوال هایی که با ابتلا به بیماری سرطان پروستات برای افراد ایجاد می شود این است که برای پروستات چی خوبه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سبزی ها مواد غذایی بسیار مهمی هستند که باید در رژیم غذایی فرد بیمار گنجانده شوند. این سبزیجات شامل گوجه و سبزیجات چلیپایی همچون بروکلی، کلم پیچ، گل کلم، کلم غنچه ای و… می شوند. برای استفاده از گوجه بهتر است که آن را همراه با روغن زیتون بپزید و میل کنید.

این سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند. در واقع مانع حمله رادیکال های آزاد به سلول های سالم و اختلال در عملکرد آن ها می شوند.

برای درمان سرطان پروستات توصیه می شود از  میوه هایی همچون لیمو، پرتقال، سیب، گریپ فروت، زغال اخته، طالبی، تمشک، انگور، سیب، انار، تمشک، زغال اخته و هندوانه استفاده کنید.

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به بزرگی و سرطان پروستات

بزرگ شدن پروستات اگرچه خطر جدی برای افراد ندارد اما می تواند کیفیت زندگی شان را پایین بیاورد و آن ها را در انجام کارهای روزانه همچون فعالیت جنسی دچار مشکل کند. برای درمان این مشکل و سرطان از مواد غذایی زیر در رژیم غذایی درمان پروستات بهره ببرید.

غلات کامل: بلغور جو دوسر، جو، کینوا و برنج قهوه ای غنی از فیبر هستند و می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

سبزیجات: سبزیجات با برگ سبز تیره،  فیبر و ویتامین زیادی دارند، به همین خاطر موجب کاهش علائم بیماری می شوند.

آجیل و دانه ها: آن ها منبع خوبی از چربی های سالم بوده که مصرف آن ها برای درمان بیماری بزرگی پروستات توصیه می شوند.

حبوبات: حبوباتی مانند لوبیا، عدس و نخود سرشار از فیبر هستند و تاثیرات مثبت زیادی در درمان دارند. به همین خاطر باید در رژیم غذایی درمان پروستات وجود داشته باشند.

ماهی: ماهی ها، به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، حاوی  چربی های سالم بوده و در کنار مصرف داروها می توانند به فرد بیمار در درمان کمک کنند.

گیاهان و ادویه جات: زنجبیل و زردچوبه آنتی اکسیدان زیادی دارند و برای درمان این بیماری سودمند هستند.

نوشیدنی: روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنید اما حدودا دو یا سه ساعت قبل از خواب، از خوردن آب بپرهیزید. چای سبز نیز برای درمان پروستات بسیار مفید است.

پروتئین ها: مصرف مرغ و ماهی می تواند سودمند باشد.

پروتئین های گیاهی: مصرف آجیل و لوبیا، نخود، عدس و سویا را فراموش نکنید؛ چراکه خواص درمانی بی شماری دارند.

نتیجه گیری

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در زمان بیماری های پروستات حتما به پزشک مراجعه کرده و از داروها به صورت منظم استفاده کنید. خود درمانی و رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند تاثیری در درمان بگذارد. در کنار مواردی که گفتیم ورزش را نیز در برنامه خود قرار دهید و از مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر، الکل، نوشابه ها و آب میوه های شیرین خودداری کنید. اگر اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی این بیماری دارید به ما بگویید که برای درمان پروستات چه بخوریم؟ منتظر پیشنهادات شما عزیزان در قسمت کامنت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا