پزشکی و سلامتتغذیه سالم

خواص بی‌نظیر گرانولا برای لاغری

کاهش وزن و رهایی از میزان اضافه‌ی آن، یکی از بهترین لطف‌هایی است که می‌توانید به خود و بدنتان بکنید. بیش از نصف مسیر کاهش وزن، با داشتن یک رژیم لاغری مناسب طی می‌شود. رژیم لاغری مناسب رژیمی است که در عین برطرف‌کردن نیازهای اساسی بدن، کالری کمی داشته و به افزایش متابولیسم هم کمک کند. به همین دلیل، باید مواد غذایی مناسبی را در رژیممان جای بدهیم. یکی از این مواد مغذی جو است. جو به شکل‌های مختلف از جمله گرانولا مصرف می‌شود و خواص بسیار زیادی برای لاغری دارد. در این مطلب، در خصوص مصرف گرانولا برای لاغری بیشتر صحبت خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

مزایای گرانولا برای کاهش وزن

گرفتن رژیم لاغری با گرانولا مزایای بسیاری دارد. معمولاً شما می‌توانید بعد از 3 هفته از شروع رژیم و مصرف گرانولا برای لاغری، تأثیر آن را در کاهش سایز و وزن خود ببینید. بااین‌حال اجازه بدهید مزیت‌های مصرف این ماده کم‌کالری، خوشمزه و سیرکننده را با هم مرور کنیم تا انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشیم.

تأمین فیبر بدن

با اضافه‌کردن این دانه‌های خوشمزه به رژیم لاغری خود می‌توانید از تأمین فیبر بدنتان مطمئن شوید. خوردن فیبر کافی در طول رژیم هم به هضم غذا کمک می‌کند و هم تأثیر زیادی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که یبوست، مادر بیماری‌هاست چرا که باعث می‌شود مواد سمی از بدن شما دفع نشوند. با مصرف فیبر کافی و خوردن گرانولا، می‌توانید از این معایب در امان بمانید.

تأمین پروتئین موردنیاز بدن

حتماً می‌دانید که خوردن پروتئین برای تقویت ماهیچه‌ها و جلوگیری از تحلیل‌رفتن آن‌ها، از مهم‌ترین کارها در رژیم لاغری است. شما می‌توانید این ماده را از بسیاری از خوراکی‌ها تأمین کنید. یکی از غذاهایی که پروتئین مناسبی دارد، مصرف گرانولا برای لاغری به تأمین پروتئین بدن کمک می‌کند.

تأمین ویتامین‌های بدن

در طول رژیم به دلیل مصرف مواد غذایی محدودتر، ممکن است دچار کمبود ویتامین از جمله ویتامین‌های گروه ب بشوید. این ویتامین‌ها در سلامت ظاهری و رشد مو و ناخن و پوست نقش اساسی دارند. این ماده غذایی با داشتن ویتامین‌های فراوان، جلوی ریزش مو و شکنندگی ناخن‌ها در طول رژیم را می‌گیرد و کمک می‌کند همواره چهره‌ی شادابی داشته باشید.

داشتن رژیم غذایی متنوع

گرانولا معمولاً در ترکیب با برخی از مغزها تهیه می‌شود. ترکیب این مغزها نیز برای بدن بسیار مفید است. عسل یا شیره انگور و یا شیرین‌کننده‌ی دیگری نیز به گرانولا اضافه‌تر می‌شود و باعث می‌شود در خوردن آن در طول روز، نیاز به قند نیز برطرف شود. به‌این‌ترتیب از قندهای مصنوعی دوری کرده و نیازی به خوردن آن‌ها ندارید. عدم مصرف قندهای مصنوعی نیز کمک بسیار زیادی به رژیم لاغری می‌کنند.

کاهش کلسترول

گرانولا از جو تهیه می‌شود که خاصیت زیادی در کنترل و کاهش سطح کلسترول دارد. اکثر افراد چاق یا به کلسترول مبتلا بوده و یا در معرض ابتلا به آن هستند. با استفاده از گرانولا برای لاغری می‌توان این عارضه را تا حد بسیار زیادی کنترل کرد.

سیر بودن در طول روز

یکی از دلایل اضافه‌وزن و چاقی، خوردن میان‌وعده‌های مختلف و ریزه‌خواری است. اگر بتوانید چیزی بخورید که شما را تا ساعت‌ها سیر نگه دارد، از این میان‌وعده‌ها رها خواهید شد و کالری اضافه وارد بدن خود نخواهید کرد. گرانولا می‌تواند ساعت‌های طولانی شما را سیر نگه دارد و از ریزه‌خواری و خوردن میان‌وعده‌های بی‌فایده جلوگیری کند. علاوه بر این، گرانولا می‌تواند خود به‌عنوان یک میان‌وعده سالم و پرانرژی و درعین‌حال کم‌کالری به کار برود.

دانه‌های جادویی برای لاغری: چرا باید این ادویه را در رژیم غذایی خود بگنجانید

گرانولا در برنامه غذایی لاغری

شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که با وجود مزایای فراوان گرانولا برای لاغری، چطور می‌توانیم آن را در رژیم غذایی خود جای دهیم؟ برای طراحی برنامه غذایی با گرانولا نیاز به کارهای پیچیده و دشواری ندارید. شما می‌توانید مقداری گرانولا را با ماست و یا شیر ترکیب کنید و میل کنید. افزودن ترکیباتی مثل میوه و یا مغزیجات اضافه بر گرانولا نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

از گرانولا می‌توان به‌عنوان تاپینگ دسرها نیز استفاده کرد. اگر قصد درست‌کردن شیرینی‌های رژیمی دارید، گرانولا می‌تواند به‌عنوان تزیین آن‌ها به کار برود. هم چنین شما می‌توانید یک دسر خوشمزه مثل ماست یخ‌زده که شبیه به بستنی است درست کنید و با گرانولا و میوه آن را میل کنید. گرانولا می‌تواند در ساندویچ‌های مختلف شما نیز به کار برود. مثلاً اگر قصد تهیه یک ساندویچ صبحانه را دارید، کمی گرانولا نیز در نان صبحانه خود بریزید و با عسل و کره یا پنیر نوش جان کنید. از این ترکیب‌ها می‌توانید در وعده‌های ناهار و صبحانه استفاده کنید و یک رژیم لاغری با گرانولا داشته باشید.

نکات مصرف گرانولا در رژیم لاغری

با وجود مزیت‌های زیاد گرانولا برای لاغری، باید نکات مصرف گرانولا در رژیم لاغری را رعایت کنید تا بتوانید کاهش وزن صحیح و اصولی داشته باشید. اولین نکته در مصرف گرانولا برای لاغری این است که باید میزان آن را رعایت کنید. با این که گرانولا پرسود و کم‌کالری است، مصرف بی‌رویه‌ی آن مانند هر خوراکی دیگری می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

نکته‌ی دوم خرید گرانولا از فروشگاه مطمئن است. بسیاری از افراد ممکن است گرانولا را با طعم‌دهنده‌های غیرطبیعی مثل شکر درست کنند! در این صورت ماده مفیدی مثل گرانولا می‌تواند به یک ماده مضر که افزایش وزن و دیابت را به همراه دارد تبدیل شود! باید بدانید که مصرف شکر نه تنها فایده ندارد، بلکه منجر به اضافه وزن نیز می‌شود. به‌جای این مواد، بهتر است گرانولا را با شیره انگور، عسل و شیرین‌کننده‌های طبیعی تهیه کنید و یا با میوه‌های شیرین، مغز و میوه خشک مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید! برای این که از مصرف گرانولا خسته نشوید، می‌توانید آن را با ترکیبات مختلفی مثل مغزهای مختلف و میوه‌های خشک متنوع مصرف کنید.

معرفی بهترین گرانولاها برای رژیم لاغری

همان‌طور که گفتیم، خرید گرانولا از یک برند معتبر و مطمئن اهمیت زیادی دارد. فواید گرانولا برای لاغری بسیار زیاد است؛ اما با تهیه این ماده غذایی با شکر و یا تهیه در شرایط غیربهداشتی، نمی‌توان از آن انتظار سوددهی داشت. حتی در این شرایط باید منتظر ضرر رسیدن به بدن نیز باشید. یکی از بهترین برندهایی که می‌توانید گرانولای مطمئن و باکیفیت برای رژیم لاغری خود از آن بخرید، برند چاربان است. چاربان یک برند تخصصی است که در زمینه تولید صبحانه‌ها و میان‌وعده‌های رژیمی و سالم فعالیت می‌کند. انواع گرانولا، موسلی صبحانه و خوراکی‌های رژیمی سالم توسط چاربان تولید می‌شوند. با خرید گرانولا رژیمی از چاربان می‌توانید یک رژیم لاغری خوشمزه و متفاوت را تجربه کنید.

با این میان‌وعده‌ها هرگز دوباره چاق نمی‌شوی!

سؤالات متداول

آیا مصرف گرانولا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

بله مصرف صحیح گرانولا به‌عنوان صبحانه، میان‌وعده و ناهار نقش مهمی در کاهش وزن دارد. البته باید این ماده به میزان مناسب مصرف شود.

کدام گرانولا برای رژیم لاغری بهترین است؟

گرانولایی که با مواد ارگانیک و سالم و شیرین‌کننده‌های طبیعی، در محیط بهداشتی تهیه شده باشد. بهتر است از گرانولاهای بسته بندی که تایید وزارت بهداشت را دارند استفاده کنید.

نحوه تهیه گرانولا در خانه برای رژیم لاغری؟

برای تهیه گرانولا در منزل باید جو را با مقداری عسل، روغن و طعم‌دهنده‌ای مثل دارچین مخلوط کنید. سپس به‌دلخواه خود مغزهای مختلف به آن اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید و در سینی فر بچینید. مواد را به مدت 30 دقیقه الی 1 ساعت در دمای 180 درجه در فر قرار دهید. فراموش نکنید که هر چند دقیقه یک‌بار، مواد را هم بزنید تا تمام بخش‌های آن خشک شوند. ممکن است گرانولا بعد از زمان مشخص کاملا خشک نباشد، نگران نباشید زیرا ادامه ی مسیر ترد شدن گرانولا بعد از خروج از فر طی می شود.

آیا گرانولا می‌تواند به کاهش چربی در بدن کمک کند؟

بله گرانولا دارای میزان چربی کم و پروتئین بالاست و می‌تواند به کاهش چربی و کلسترول در بدن کمک کند. با کاهش کلسترول بدن، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف نیز کم می شود.

مصرف روزانه گرانولا برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند چقدر باید باشد؟

برای مصرف گرانولا به میزان لازم باید به میزان کالری آن و هم چنین کالری موردنیاز بدن توجه کرد. اگر این ماده به میزان زیاد مصرف شود، ممکن است تاثیر عکس گذاشته و باعث چاقی شود.

جمع‌بندی مصرف گرانولا برای لاغری

اضافه‌وزن و چاقی یکی از مشکلات سلامتی است. بسیاری از افراد به دنبال یک رژیم مناسب می‌گردند که بتوانند آن را ادامه داده و وزن خود را کم کنند. مصرف گرانولا برای لاغری یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن، کاهش وزن پایداری داشته باشید. در این مطلب در خصوص مصرف گرانولا برای لاغری صحبت کردیم. مزایایی مثل تامین فیبر، پروتئین، ویتامین های ضروری و مواد مغذی بدن در مصرف گرانولا وجود دارد. مضاف بر این می‌توانید با خوردن این ماده سیرکننده، از ریزه‌خواری در طول روز در امان باشید. گرانولا را می‌توان با شیر و ماست مصرف کرد. اگر ساندویچ‌هایی مثل عسل و یا مربا می‌خورید، می‌توانید از گرانولا نیز در این ساندویچ‌ها استفاده کنید. تزئین شیرینی‌های خانگی با گرانولا نیز ایده‌ی دیگری است. بهتر است از گرانولای بسته‌بندی و شیرین شده با مواد طبیعی استفاده کنید تا اثر واقعی آن برای کاهش وزن را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا