پزشکی و سلامتتغذیه سالم

بهترین شام و غذا برای افراد فشار خون بالا

به طور طبیعی خون همراه با فشار در رگ های بدن جریان پیدا می کند. زمانی که این فشار زیاد باشد و از میزان نرمال خود خارج شود، می گوییم فرد دچار فشار خون بالا شده است. علاوه بر داروهایی که پزشک برای این بیماری تجویز می کند، باید یک رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشد. غذای مناسب می تواند فشار خون افراد را کاهش دهد. در این نوشتار قصد داریم انواعی از بهترین غذاها برای فشار خون بالا را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

بهترین شام برای افراد فشار خون بالا

ماهی سالمون

ماهی سالمون می تواند بهترین شام برای افراد فشار خون بالا باشد. ابتدا ماهی را با پیاز، فلفل و نمک طعم دار کرده و سپس با استفاده از فر یا کباب پز آن را گریل کنید. در کنار ماهی می توانید از سبزیجات پخته شده مانند کدو سبز، فلفل و پیاز نیز استفاده کنید.

اسفناج و میگو

ترکیب اسفناج و میگو می تواند یک شام عالی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باشد. برای این غذا به روغن، سیر، اسفناج، آبلیمو، پودر فلفل قرمز، نمک و میگو نیاز دارید. سیر را حدودا یک تا دو دقیقه با روغن تفت دهید. به مقدار لازم اسفناج و یک چهارم قاشق چای خوری نمک به سیر اضافه کنید. حدودا بعد از ۵ دقیقه که اسفناج سرخ شد، در آن مقداری آبلیمو بریزید. در یک دیگ دیگر، سیر، نمک و پودر فلفل قرمز را با میگوها مخلوط کرده و با روغن تفت دهید. سپس میگوها را روی اسفناج بریزید و نوش جان کنید.

سیب زمینی شکم پر

افرادی که مبتلا به فشار خون هستند می توانند یک رژیم غذایی متنوع و خوشمزه داشته باشند. سیب زمینی شکم پر بهترین غذا برای فشار خون بالا است. سیب زمینی ها را در مایکروویو یا فر قرار دهید تا کاملا پخته شوند. سپس داخل سیب زمینی را خالی کنید و در آن سس مایونز، گوشت چرخ کرده پخته شده، کاهو، گوجه، پیاز قرمز و پنیر بریزید و آن را میل کنید

 گوشت با سس گوجه

برای طعم دار کردن گوشت، آن را با چاشنی گوشت، سیر، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و زردچوبه مخلوط کنید. سپس گوشت و بروکلی را داخل دیگ بریزید تا پخته شوند. نخود فرنگی، گوجه و مقداری آویشن را نیز به گوشت اضافه کنید و اجازه بدهید که مواد بپزند.

اسپاگتی

یکی از بهترین غذاها برای فشار خون بالا اسپاگتی است. آب را داخل یک دیگ جوش بیاورید و سپس اسپاگتی ها را داخل آن بریزید، وقتی نرم شدند آن ها را آبکش کنید. در یک دیگ دیگر هویج، پیاز و کرفس را بین ۵ تا ۸ دقیقه تفت بدهید و بعد به آن سیر و گوشت اضافه کنید. وقتی که گوشت تغییر رنگ داد و پخته شد، مقداری گوجه و نمک نیز داخل این سس بریزید. سس آماده شده را به اسپاگتی اضافه کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا پخته شود.

کلام پایانی

سعی کنید رژیم غذایی خود را به صورت مرتب رعایت کنید تا بتوانید شاهد نتایج مثبت آن باشید. همچنین اگر به این بیماری مبتلا هستید الکل، سیگار و کافئین را کنار بگذارید تا مشکل فشار خون شما شما وخیم نشود. به نظر شما بهترین شام برای فشار خون بالا چه چیزهایی هستند؟ دستور پخت آن ها را از طریق کامنت برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا