زنان، زایمان و بارداری

تشخیص بارداری از روی لب

بارداری یکی از شگفت انگیزترین مراحل زندگی یک زن است. در این دوران خانم ها شاهد تغییرات زیادی در بدن خود خواهند بود که نشان دهنده باردار بودن آن ها است. یکی از نشانه های بارداری به وجود آمدن تغییراتی در لب است، البته این موضوع را ممکن است که فقط برخی از زنان حامله تجربه کنند. برای تشخیص بارداری از روی لب و علائم آن، پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

تشخیص بارداری از روی لب های حجیم

یکی از علائمی که با آن می توانیم متوجه شویم یک خانم حامله است، لب های بزرگ است. اگر بخواهیم تشخیص بارداری از روی لب را به صورت علمی توضیح دهیم، باید بگوییم که در لب ها مویرگ یا رگ های خونی کوچکی وجود دارند که علت صورتی بودن رنگ آن ها هستند. در سه ماه سوم بارداری، تراکم و تعداد این رگ ها افزایش می یابد و جریان گردنش خون نیز  بیشتر می شود. این موضوع منجر به گشاد و بزرگ شدن رگ ها شده و در نتیجه لب ها حجیم تر و صورتی تر دیده می شوند.

تغییرات در لب

گاهی بعضی از نشانه ها و تغییراتی که روی لب زنان باردار به وجود می آید، می تواند آزاردهنده باشد. برخی از زنان در این دوران با لب های ترک خورده و خشک مواجه می شوند. اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟ این موضوع به دلیل هیدراتاسیون ضعیف بدن زنان است. در زمان بارداری خانم ها به آب بیشتری نیاز دارند و اگر آن را برای بدن تامین نکنند، لب های آنان ترک می خورد و پوسته پوسته می شود. یکی دیگر از دلایل دهیدراته شدن بدن حالت تهوع صبحگاهی در خانم های حامله است.

با تشخیص بارداری از روی لب، می توانیم مشکلات مربوط به خشکی لب را حل کنیم. برای درمان، خانم ها باید یک بطری آب همراه خود داشته باشند و در فواصل منظم آب بنوشند. اگر خشکی لب ادامه داشت می توانند از بالم لب خانگی مانند روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب ها استفاده کنند.

اگزمای لب

از دیگر تغییراتی که در لب ایجاد می شود می توانیم به اگزما اشاره کنیم. این بیماری به دلیل اختلال در سیستم ایمنی بدن خانم های حامله و همچنین باکتری فوزوباکتریوم، بروز پیدا می کند. اگزما که به آن آتوپیک درماتیت هم گفته می شود، دور لب ها مشاهده می شود. علائم این مشکل نقاط قرمز و خارش دار در اطراف لب هستند که گاهی می تواند با ترشحاتی همراه باشد. برای درمان خانم ها می توانند از انواع نرم کننده ها استفاده کنند اما اگر بهبود حاصل نشد باید به یک پزشک متخصص مراجعه شود.

کلام پایانی

اگر حامله هستید و متوجه هرگونه تغییر غیرعادی در لب ها شدید بهتر است که به پزشک تان مراجعه کنید و تا حد امکان از خود درمانی بپرهیزید؛ چرا که ممکن است سلامتی جنین و خودتان را به خطر بیندازید. برای تشخیص بارداری از روی لب، نشانه های دیگری را تجربه کرده یا می شناسید؟ برای ما از تجربیات خود و اطرافیانتان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا