زنان، زایمان و بارداری

بعد از استفاده از کرم واژینال چقدر دراز بکشیم؟

استفاده صحیح از وسایل پزشکی برای اعمال درمان، نیازمند آموزش است. این مطلب سعی دارد به طور ساده شیوه استفاده از اپلیکاتور برای اعمال کرم های درمانی واژینال را آموزش دهد.

بعد از استفاده از کرم واژینال چقدر دراز بکشیم؟

بعد از استفاده از کرم واژینال، توصیه می شود حداقل به مدت نیم ساعت دراز بکشید تا این امکان فراهم شود که:

  • کرم به طور کامل جذب بافت های واژن شود. اگر بلافاصله پس از استفاده شروع به حرکت یا فعالیت کنید، احتمال دارد کرم از واژن خارج شود و تاثیر درمانی مورد نظر حاصل نگردد.
  • ترشحات اضافی کرم که ممکن است پس از استفاده از اپلیکاتور بیرون بریزد، فرصت کافی برای جذب شدن پیدا کنند.
  • از ریختن کرم بر روی لباس ها و وسایل جلوگیری شود. البته استفاده از نوار بهداشتی یا پد هم می تواند در این زمینه مفید باشد.
  • احساس راحتی بیشتری داشته باشید و کمتر دغدغه خارج شدن کرم و لکه گذاشتن روی لباس و ملحفه را داشته باشید.

بنابراین توصیه می شود حداقل نیم ساعت پس از مصرف کرم، در حالت دراز کشیده بمانید تا فرصت کافی برای جذب و عملکرد مناسب کرم فراهم گردد. البته هر چقدر بیشتر بتوانید در همان وضعیت باقی بمانید، بهتر خواهد بود.

آموزش استفاده از اپلیکاتور

مرحله اول: ابتدا لازم است دست ها و ناحیه مورد نظر را بشویید تا از پاکیزگی مطمئن شوید. سپس اپلیکاتور را پر از کرم کنید. مراقب باشید که اپلیکاتور را بیش از حد پر نکنید و کرم از آن بیرون نریزد.

مرحله دوم: حال باید بدن خود را در وضعیت مناسبی قرار دهید تا به راحتی بتوانید اپلیکاتور را وارد کنید. سپس آرام اپلیکاتور را تا عمق مناسب داخل ببرید و کرم را درون واژن تخلیه کنید.

مرحله نهایی: پس از پایان کار، اپلیکاتور را خارج کنید. لازم است دستان خود را دوباره بشویید. همچنین بهتر است برای جذب بهتر دارو، مدتی دراز بکشید.

در طول انجام این کار ساده، مراقب باشید که به خود و اپلیکاتور آسیب نرسانید. همچنین حتما پس از اتمام کار، وسایل را بشویید تا امکان انتقال عفونت به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا