زنان، زایمان و بارداری

بهترین میوه برای رشد جنین که باید بشناسید!

بعضی از بانوان تصور می کنند که در زمان بارداری باید به اندازه دو نفر غذا میل کنند اما این یک باور اشتباه است. خانم ها در این دوران باید یک رژیم غذایی داشته باشند که در آن با مصرف به اندازه غذا، بتوانند مواد مغذی ضروری برای خود و جنین شان را تامین کنند. یکی از مواد خوراکی مهم که باید در برنامه غذایی بانوان حامله باشد، میوه است. تحقیقات نشان داده اند فرزندان زنانی که در دوره حاملگی میوه مصرف کرده اند، رشد بهتری داشته اند. در این نوشتار می خواهیم بهترین میوه برای رشد جنین را به شما معرفی کنیم.

توت فرنگی

اگر برای شما سوال پیش آمده باشد که بهترین میوه برای رشد جنین چیست؟ در جواب باید بگوییم که توت فرنگی یکی از فوق العاده ترین میوه ها برای دوران بارداری است. این میوه مملو از پتاسیم و منگنز است و به همین دلیل کمک می کند که کودک استخوان های قوی داشته باشد. علاوه بر این توت فرنگی حاوی فیبر، فولات و ویتامین هایی است که خانم های باردار به آن نیاز دارند.

سیب

یکی از بهترین میوه هایی که در زمان حاملگی می توانید مصرف کنید سیب سبز یا قرمز است. این میوه می تواند کودک شما را تقویت کند. پیشنهاد می شود که سیب را با پوست میل کنید تا از تمام خواص آن بهره مند شوید. این میوه خطر ابتلا کودک را به خس خس سینه، آسم و اگزما کاهش می دهد. سیب مملو از مواد مغذی، ویتامین های A، E، D، روی، آهن و فیبر است.

کیوی

کیوی را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید. این میوه خوشمزه یک منبع عالی برای ویتامین A، C و E است. همچنین کیوی دارای مواد مغذی مفید دیگری مانند اسید فولیک، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. از مزایای این میوه می توانیم به جلوگیری از ابتلا به نقص لوله عصبی در نوزادان و کمک به رشد مغز جنین اشاره کنیم.

لیستی از میوه های مفید در دوران بارداری

برای اینکه به رشد جنین کمک کنید، میوه هایی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم در رژیم غذایی خود قرار دهید و به صورت منظم آن ها را بخورید.

هندوانه: برای رشد جنین تنها به مواد مغذی نیاز ندارید، بلکه به آب کافی نیز نیاز دارید. هندوانه بهترین میوه ای است که می تواند آب زیاد همراه با پتاسیم، روی و فولات را برای بدن زنان حامله تامین کند.

پرتقال: زنان برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک نیاز به ویتامین C دارند که این ویتامین از طریق خوردن روزانه یک عدد پرتقال تامین می شود.

موز: مصرف موز از کمبود ویتامین در نوزاد جلوگیری می کند.

انبه: انبه دارای اسید فولیک فراوانی بوده و به همین خاطر برای رشد جنین بسیار مفید است. همچنین توصیه می شود که این میوه در سه ماه اول بارداری برای رشد سیستم عصبی جنین مصرف شود. علاوه بر این انبه مانع بروز نقص در لوله عصبی جنین می شود.

آووکادو: این میوه خطر ابتلا به سقط جنین و ناهنجاری های لوله عصبی جنین را کاهش می دهد.

گواوا: گواوا ریسک مبتلا شدن به اختلالات مادرزادی و نقص لوله عصبی را تا میزان زیادی کم می کند و می تواند به رشد سیستم عصبی جنین کمک کند.

انار: برای رشد سیستم عصبی جنین حتما انار را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

نتیجه گیری

قبل از مصرف میوه ها آن ها را به خوبی شستشو دهید. اغلب کشاورزان از آفت کش ها و حشره کش های شیمیایی استفاده می کنند که اگر به خوبی از روی میوه پاک نشوند، می توانند تاثیرات منفی روی سلامت جنین داشته باشند. توصیه می شود میوه هایی که قسمتی از آن ها خراب است را میل نکنید و آن ها را بلافاصله بعد از برش زدن بخورید. همچنین آن ها را در یخچال دور از گوشت خام قرار دهید. بهتر است که میوه ها را تحت نظر پزشک خود مصرف کنید. به نظر شما بهترین میوه برای رشد جنین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا