پزشکی و سلامتتغذیه سالم

آیا برنج برای نقرس ضرر دارد؟

نقرس بیماری است که به دلیل افزایش اسید اوریک در بدن ایجاد می شود. از علائم این بیماری می توانیم به داغ شدن و قرمزی مفاصل، آرتروز و سنگ کلیه اشاره کنیم. برای جلوگیری یا درمان این بیماری می توانید از مواد غذایی نیز بهره مند شوید. در این نوشتار می خواهیم به این پرسش که آیا برنج برای نقرس ضرر دارد؟ پاسخ بدهیم.

اثرات برنج بر بیماری نقرس

پورین ها ترکیبات شیمیایی هستند که در برخی از غذاها و نوشیدنی ها وجود دارند. بدن ما این ترکیبات را تجزیه می کند و در اثر آن نیز اسید اوریک تولید می شود. داشتن یک رژیم غذایی کم پورین می تواند مانع بروز نقرس شود و در بعضی موارد جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرد. از آنجایی که برنج یک غذای کم پورین بوده و مملو از کربوهیدرات است، نه تنها برای نقرس ضرر ندارد بلکه حتی ممکن است مفید هم باشد.

کلام پایانی

اگر دچار بیماری نقرس شده اید، حتما نزد یک کارشناس تغذیه بروید و یک رژیم غذایی متناسب با بیماری تان دریافت کنید. مصرف بعضی از غذاها مانند برنج می تواند موجب بهبود حال عمومی افراد مبتلا به نقرس و افزایش انرژی آنان شود. آیا اطلاعاتی در ارتباط با رژیم غذایی بیماران نقرسی دارید؟ خوشحال می شویم که دانسته های خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا