بیماری هاپزشکی و سلامت

بهترین قرص های درمان درد مفصل شانه

وقتی که شانه و کتف ما به درد می‌افتد، اولین کاری که می‌کنیم این است که به کابینت مخصوص انبار کردن داروهای مصرف نشده سر بزنیم و یک دارو را انتخاب کرده و به همراه آب میل کنیم و منتظر کاهش درد خود بمانیم.

ولی مصرف هر داروی مسکنی نمی‌تواند به کاهش درد مفصل شانه کمک کند و هر مسکن و قرصی برای بعضی از آسیب‌ها و بیماری‌ها مناسب هستند. علاوه بر این مصرف داروهای مسکن برای مدت زمان طولانی، می‌تواند به ایجاد مشکلات گوارشی منجر شود که قطعا هدف ما نیست.

در این مطلب به همراه آقای دکتر روزبه تقوی، فوق تخصص دست و شانه تصمیم گرفتیم که در مورد مصرف داروهای ضد درد شانه صحبت کردیم و می‌خواهیم ببینیم که چه زمانی باید دارو مصرف کنیم و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم.

چرا شانه ما دچار درد می‌شود؟

شانه انسان پر تحرک‌ترین و انعطاف‌پذیرترین مفصل بدن انسان است که به ما اجازه می‌دهد از دستان خود برای انجام حرکات مختلفی استفاده کنیم. همین انعطاف زیاد، باعث شده که دستان ما و به خصوص مفصل شانه ما با آسیب‌های متعددی روبه‌رو شود که هر کدام از این آسیب‌ها دردی با شدت کم یا زیادی را برای ما به وجود خواهد آورد.

اگر آسیب‌ها و تروماهای فیزیکی که بر اثر سوانح و یا سقوط از ارتفاع را در نظر نگیریم، از جمله دلایل درد شانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیت یا تاندونیت
  • کشیدگی و پارگی تاندون شانه
  • آرتروز شانه
  • شکستگی استخوان شانه
  • تومورها
  • مشکلات عصبی

برای درمان درد شانه راه‌های زیادی وجود دارد. میزان اثرگذاری هر کدام به خود شخص و هم علت درد بستگی دارد. مثلا درمان درد آرتروز به صورت ترکیبی از چند درمان است. بهتر است برای درمان درد شانه با پزشک متخصص مشورت شود. از جمله روش‌های درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارودرمانی
  • فیزیوتراپی
  • تزریق کورتیکواستروئید
  • تزریق هیالورونات
  • عمل جراحی

بهترین قرص‌های درمان درد مفصل شانه

داروهای زیادی برای درمان کاهش درد شانه وجود دارد که دردهای ناشی از آرتروز را کاهش می دهد. ممکن است که مصرف این داروها نیاز به تجویز پزشک داشته باشد. داروهایی که رایج هستند عبارتند از داروهای ضدالتهاب، کورتیکواستروئیدها و داروهای خواب است.

از جمله داروهای متداول کاهش درد شانه می‌توان به آسپرین، ناپروکسن و تایلنول اشاره کرد. این داروها می‌توانند در کاهش درد و التهاب مفصل شانه برای رنج گسترده‌ای از آسیب‌ها کمک کنند.

شما می‌توانید این مسکن‌ها را بدون تجویز و نسخه از داروخانه‌ها تهیه کرده و مصرف نمایید. ولی توصیه اکید ما به شما این است که اگر بعد از مصرف این قرص‌ها و در فاصله ۲ الی ۵ روز بعد از مصرف آن‌ها درد شما کاهش نیافت، حتما نسبت به گرفتن وقت برای معاینه توسط پزشک اقدام کنید.

زمان طلایی تشخیص بیماری و درمان دردهای شانه در هفته‌های اول این بیماری‌ها هستند و هر چه قدر که درمان بیماری را به تعویق بیاندازید، روند درمان کندتر پیش خواهد رفت.

اگر درد شانه شما کاهش پیدا نمی‌کند و نمی‌توانید به پزشک دسترسی داشته باشید، می‌توانید از داروهای زیر نیز استفاده کنید:

  • اگر به گرفتگی شانه و کتف دچار شدید: میونال ۵۰ میلی گرم، دکونتراکتیل و دیازپام ۵ میلی گرم
  • اگر مشکل غضروفی داشته باشید: هپاکول ۶۵۰

داروی هپاکول ۶۵۰ می‌تواند درد شانه و کتف را تا حد زیادی کنترل کرده ولی توجه داشته باشید که این دارو برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است و حداکثر ۴ بار در روز و به فاصله ۶ ساعت می‌توان از یک کپسول آن استفاده کرد.

علاوه بر موارد بالا تزریق ویتامین‌های گروه B یعنی B1 و B6 و B12 تحت نظر پزشک می‌تواند درد شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

توجه کنید که استفاده از این داروها حتما باید تحت نظر پزشک باشد و در صورتی که شما به مشکل زمینه‌ای دیگری مانند شکستگی استخوان یا دررفتگی شانه دچار شده باشید، این داروها نمی‌توانند آسیب شما را درمان کنند و نیاز به مداخله پزشکی دارید.

بهترین جراح فوق تخصص شانه در تهران

آقای دکتر روزبه تقوی یکی از معدود جراحان فوق تخصص دست در ایران هستند که با داشتن تجربه بیش از ۱۰۰۰ عمل جراحی شانه در ایران در زمره بهترین پزشکان فوق تخصص دست و شانه محسوب می‌شوند و تجربه بسیار زیادی در درمان بیماری‌های شانه دارند.

آقای دکتر روزبه تقوی در مطب تهران و مطب کرج از روز‌های شنبه تا چهارشنبه بیماران را ویزیت می‌کنند و شما می‌توانید برای دریافت نوبت با شماره مطب ۰۹۳۶۷۷۷۷۵۵۷ تماس بگیرید.

منبع: https://roozbehtaghavi.com/shoulder-pain-pill/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا