متفرقه

بهترین تشک طبی تخت خواب برای بهبود کمردرد

برای بیمارانی که از دیسک کمر رنج می برند، درد می تواند هم مزمن و هم غیرقابل تحمل باشد. چه افرادی که دیسک خفیف و شدید دارند و چه افرادی که علائم کمردرد و درد لگن و مهره های ستون فقرات دارند، همه باید استراحتگاه خود را بهینه کنند. اولین و مهمترین نکته مهم برای مقابله کردن با این درد ها، داشتن ۸ ساعت خواب سالم روی نشیمنگاه طبی است. یعنی اولین قدم بعد از شناسایی درد و مراجعه به پزشک متخصص، خرید دو کالای خواب طبی، یعنی تشک طبی و همچنین بالش طبی است.

سه تشک طبی عالی برای کمر درد

۳ مدل از تشک طبی برند خارجی دانلوپیلو از فروشگاه ژرمن کالا که برای کمر درد و دیسک کمر بسیار مناسب هستند:

۱. تشک طبی هیبریدی از برند دانلوپیلو مدل الگانس

این تشک دارای هسته مرکزی از فنر پاکتی منفصل است که با لایه راحتی از لاتکس طبیعی کاور شده و درجه سفتی ۷ از ۱۰ را دارد. گردش هوای بهینه، پشتیبانی عالی و سهولت شستشوی لایه رویی ضد باکتری این تشک، آن را برای افرادی که کمر درد دارند و یا عمل جراحی دیسک کمر داشته اند، ایده آل می کند. نمونه های ۳۰۰۰ برای افرادی که وزن کمتر از ۹۰ کیلوگرم دارند و نمونه های ۴۰۰۰ برای افرادی که وزن بیشتر از ۹۰ کیلوگرم دارند، موجود می باشد.

۲. تشک طبی لاتکس از برند دانلوپیلو مدل لکسوس

تشک لاتکس مدل لکسوس از هسته مرکزی فوم سرد لاتکس با چگالی بالا و لایه راحتی از لاتکس طبیعی ایجاد شده است. گردش هوای عالی، پشتیبانی کاملا استاندارد از بدن و دفع الکتریسیته ساکن بدن هنگام خواب به واسطه وجود خطوط نقره، به افزایش بهره وری خواب و ترمیم سریع تر کمر کمک بسیاری می کند. این تشک دارای یک محافظ تشک اضافی از لاتکس طبیعی بوده که به راحتی قابل جداسازی و شستشو می باشد. از این تشک نیز نمونه های ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ را برای افراد سبک و سنگین وزن در انبار ژرمن کالا موجود است.

۳. تشک طبی مدل پریمیوم از برند دانلوپیلو

سفتی این مدل تشک ۶ از ۱۰ بوده و برای افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند بسیار مناسب است؛ البته افرادی که وزن کمتر از ۸۰ کیلوگرم داشته باشند. برای افراد سنگین وزن که کمر درد دارند، این مدل پیشنهاد نمی شود. لاتکس موجود و خطوط نقره به خنک خوابیدن و افزایش بهره وری خواب کمک می کند. ضخامت این مدل تشک نسبت به دو مدل فوق کمتر است و برای تخت خواب های بلند که تردد افرادی که عمل دیسک کمر داشته اند دشوار است، بسیار مناسب می باشد.

چرا خوابیدن روی تشک طبی، برای دیسک کمر و کمر درد ضروری است؟

خواب سالم برای کسانی که در دوره بهبودی دیسک کمر و کمر درد هستند و یا کسانی که علائم درد کمر را مدیریت می کنند، بسیار ضروری است. خوابیدن روی تشک بدون استاندارد های پزشکی می تواند علائم را تشدید و خواب سالم را از شما بگیرد. از تعریف تشک طبی بر می آید که:

  • تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.
  • تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند.

مزایای تشک طبی برای افرادی که کمر درد دارند:

  • درد در بدن (مفاصل، عضلات، کمر و گردن) را تسکین می دهد؛
  • انتقال حرکت در تشک طبی کمتر است و در صورت داشتن شریک، مزاحم خواب شما از خواب پریدگی شما نمی شود و از استرس تکان های ناگهانی و تشدید درد خلاص می شوید؛
  • تشک طبی استاندارد مطابقت با شکل بدن فرم گرفته و با حمایت از ستون فقرات به واسطه توزیع فشار در کل بدن، راحتی نشیمنگاه را تضمین کرده، نیاز به حرکت را کمتر و سرعت بهبودی کمر را بالاتر می برد؛
  • تشک و بالش طبی، ستون فرات و گردن را تراز می کند و مراحل ترمیم کمر درد را تسریع می کند؛
  • حفظ سلامت و استایل بدن در طولانی مدت و عدم گودی و برآمدگی کمر و شانه ها؛
  • تشک های استاندارد با سیستم گردش هوای بهینه، مانع تغییر دما و تعریق و در نهایت لزوم جابجایی شما می شود و با حرکت کمتر، مراحل ترمیم کمر تسریع می شود؛
  • تشک طبی با بهبود گردش خون، سرعت انتقال مواد لازم برای ترمیم و بهبود نقاط آسیب دیده کمر را بالا می برد؛
  • و بعلاوه تشک های طبی با کیفیت، ضد حساسیت هستند و لازم نیست استرس خارش ها و درد های پوستی و حرکت های اضافی را داشته باشید.

بهترین تشک برای کمر درد در سه فاکتور اصلی

معمولا فروشندگان کالای خواب از نام تشک طبی برای جلب توجه خریداران انواع تشک طبی استفاده می کنند. اما باید به مشخصات کالا و اصالت آن توجه داشته باشید که با توجه به عارضه مورد نظر خود اقدام به خرید کنید.

۱. استاندارد ضخامت و سفتی تشک

پزشکان برای برخی از بیماران خود که از ناحیه کمر آسیب دیده اند تشک طبی با ضخامت فوم زیاد و کاملا بدون انعطاف یا همان سفت تجویز میکنند که بدن تکان کمتری بخورد. البته جنس فوم، لاتکس و فنر های پاکتی و ترکیب این موارد می تواند نیاز هر بیماری که کمر درد دارد را پشتیبانی کند. ضخامت کمتر از ۲۰ سانتیمتری برای تشک کمر درد اصلا پیشنهاد نمی شود.

۲. استاندارد جنس تشک

اما دیگر تشک مورد استفاده برای افرادی که دیسک کمر دارند تشک مموری فوم است. این تشک مطابق با انحنای بدن قابل تغییر است.

تشک هایی با ترکیب مموری فوم و لاتکس یکی دیگر از تشک های مناسب برای دیسک کمر است. این تشک ها علاوه بر گردش هوا ستون فقرات را در حالت استاندارد خود نگه می دارد و از پیچ خوردگی جلوگیری می کند.

۳. برند تشک

واقعا می توان بهترین تشک برای کمر درد را در بهترین برند های تشک طبی پیدا کرد. اهمیت فاکتور برند و مارک تشک طبی از آنجا است که برخی از برند ها قابلیت های بهتری برای تشک طبی خود در نظر گرفته اند. برای مثال بهترین مارک های تشک دارای سیستم گردش هوای مناسب، خطوط نقره برای دفع الکتریسیته ساکن بدن، الیاف ضد آلرژی و ضد باکتری و تاپر های باکیفیت هستند که با استفاده از زیر تشک مناسب، می تواند آرامش خواب را دو برابر کنید.

آرامش و راحتی تشک نیز باعث می شود کمتر نیاز به جابجایی داشته باشید و این نکته ایی بسیار مهم برای افرادی است که تازه عمل دیسک کمر انجام داده و یا در دوره های ترمیمی به سر می برند.

از بهترین برند های صنعت کالای خواب در تولید تشک تخت خواب، می تواند پرچم داران زیر را نام برد:

  1. دانلوپیلو
  2. Saatva
  3. WinkBed
  4. Dream Cloud
  5. lova sleep
  6. برن

بهترین تشک برای کمر درد بر اساس مدل و پوزیشن خوابیدن

برای انتخاب بهترین تشک برای کمر درد یا دیسک کمر خود، علاوه بر سه فاکتور فوق، باید به مدل خوابیدن خود نیز دقت داشته باشید.

اگر به پشت می خوابید

در صورتی که هنگام استراحت به پشت می خوابید و کمر درد دارید، بهترین پیشنهاد تشک های طبی سفت‌تر است. بهتر است از تشک های لاتکس و فنر پاکتی با تراکم بیشتر استفاده کنید. چراکه در حالتی که به پشت می خوابید و در صورتی که از بالش استاندارد استفاده کنید، قطعا حداقل فشار بر پشت و کمر شما وارد می شود، مگر اینکه تشک شما با فرورفتگی زیاد و نرمی بیش از حد استاندارد، نتواند حمایت لازم را از ستون فقرات داشته باشد.

اگر به پهلو می خوابید

اگر دقت کنید وقتی به پهلو می خوابید، نقاط تماس بدن بر روی تشک، تیز تر و کمتر می شود. قطعا در این حالت نیاز است که بدن بیشتر در تشک مورد نظر فرو رود تا تراز و فشار متوازن شود. در این حالت بهترین تشک برای کمر درد شما، مدل های نرم تر تشکطبی هستند. پیشنهاد ما استفاده از تشک طبی مموری فوم با تراکم فرم کمتر می باشد که پشتیبانی نرم تری در این پوزیشن ایجاد می کنند.

اگر رو به زمین می خوابید

دراین مدل خوابیدن احتمال این که کمر درد شما ناشی از بالش غیر استاندارد باشد بیشتر است. چراکه در این حالت، مانند حالت اول، فشار وارد شده از تشک در کمترین حالت است، اما اگر از بالش ضخیم و غیر طبی استفاده کنید، تراز ستون فقرات از بین می رود و می توان درد کمر یا دیسک کمر شما را تشدید کند. البته تشک خیلی سفت و یا خیلی نرم در این حالت اصلا پیشنهاد نمی شود. تشک های طبی ملایم با سفتی متوسط بهترین گزینه هستند.

پیشنهاد ما برای افرادی که دیسک کمر دارند و از درد کمر رنج میبرند؛ استفاده از تشک های لاتکس با تراکم ۳۰۰۰ (برای افراد کمتر از ۹۰ کیلوگرم) و ۴۰۰۰ (برای افراد بیش از ۹۰ کیلوگرم) و همچنین تهیه بالش طبی با ضخامت کم می باشد.

مقالات معتبر بین المللی کدام تشک را بهترین گزینه برای کمر درد می‌دانند؟

کتابخانه ملی پزشکی

گرچه مطالعات متعددی اهمیت تشک ها را برای کیفیت خواب تصدیق کرده اند، اما هیچ توافق مشترکی در مورد طراحی بهینه تشک برای کاهش یا جلوگیری از درد گردن یا کمردرد وجود ندارد. اثرات مضر بر سلامت ما را بر آن داشت تا تجزیه و تحلیل کنیم که کدام تشک می تواند به عنوان راه حلی برای این مشکلات عمل کند.

به نظر می رسد سفتی تشک نقش اصلی را ایفا می کند زیرا مطالعات مختلف نشان می دهد که سطوح متوسط ​​سفت ممکن است به طور مؤثر درد را در افرادی که از کمردرد شکایت دارند کاهش دهد

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها تشک‌های خود را تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند که در نتیجه ممکن است بتوانند کیفیت خواب و کیفیت زندگی را بهبود بخشند و وانمود می‌کنند که تشک‌هایشان «تشک‌های ارتوپدی» با خواص درمانی هستند. با این حال، چنین ادعاهایی با شواهد کافی پشتیبانی نمی شوند.

مطالبی که کتابخانه ملی پزشکی منتشر کرده است کاملا صحیح است. با وجود مزایای تشک طبی برای درد کمر، بیشتر شرکت های تشک های خود را به نام طبی به فروش می رسانند. و حتی ممکن است نیاز طبی بودن را ارضا کنند، اما تا چه وقت؟ مهم است که یک تشک طبی با توجه به قیمت بالای آن، مدت زمان بیشتری بتواند حمایت لازمه را انجام دهد. به همین جهت تشک های لاتکس و مموری فوم، با طول عمر بالاتری که دارند، انتخاب های مقرون بصرفه تری هستند.

رسانه سلامت Healthline

به نقل از این منبع؛ در اینجا ۱۰ عاملی که هنگام خرید تشک باید در نظر بگیرید آورده شده است:

۱. پشتیبانی
۲. راحتی
۳. اندازه
۴. هزینه و ارزش
۵. نام تجاری
۶. ساخت تشک
۷. وضعیت خواب
۸. آلرژن ها
۹. گزینه های تحویل
۱۰. گارانتی

بهترین تشک ها برای کمردرد بالا و پایین (بالا و پایین ستون فقرات):

  • بهترین تشک های هیبریدی: Saatva Classic، DreamCloud Luxury Hybrid، Sealy Posturepedic Hybrid Essentials، King Koil Xtended Life Concerto
  • بهترین تشک های فومی: Nectar Memory Foam، Amerisleep AS2، Eight Sleep The Pod Pro، Puffy Lux

جمع‌بندی

پیشنهاد می کنیم افرادی که دچار دیسک کمر و یا آرتروز گردن هستند قبل از خرید تشک طبی حتما از اصالت کالا و مناسب بودن تشک موردنظر با وضعیت جسمانی خود مطمئن شوند. و همچنین از فروشگاههای معتبر کالای خواب که ضمانت تعویض دارند اقدام به خرید کنید. برای بهبود سریع کمر درد و عمل دیسک کمر، حتما از تشک های طبی استاندارد استفاده کنید و برای پرداخت مبلغ کمتر، سلامت خود را به خطر نیندازید.

 برگرفته از مجله آموزشی ژرمن کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا