بیماری هاپزشکی و سلامت

10 علت خارش کف پای چپ در شب

وقتی افراد دچار خارش کف پا می شوند، اولین اقدامشان این است که راه حلی برای درمان آن پیدا کنند. به همین خاطر اگر در زمان بروز علائم بیماری، از علت آن آگاهی داشته باشیم، می توانیم خیلی زود تحت درمان قرار بگیریم. این موضوع سبب می شود که مشکل مان نیز در مراحل اولیه بهبود یابد. از این رو قصد داریم که در این مطلب علت خارش کف پای چپ در شب و همین طور کف پای راست را مورد بررسی قرار دهیم.

دلیل خارش کف پای چپ و راست در شب

پای ورزشکار

 این بیماری نوعی عفونت محسوب می شود که یکی از علائم اصلی آن خارش پا، به خصوص در قسمت انگشتان است.

اگزما

 افرادی که دچار این عارضه می شوند از وجود بثورات قرمز پوسته پوسته و خارش دار شکایت می کنند. همچنین تاول هایی که درون آن ها مایعی وجود دارد نیز در افراد مبتلا به اگزما دیده می شود.

درماتیت تماسی

 همان طور که از اسم این بیماری مشخص است، این عارضه به دلیل تماس پوست با مواد خاصی همچون لاستیک یا چرم رخ می دهد. از نشانه های این بیماری می توانیم به دانه های قرمز روی پوست که خارش دار هستند اشاره کنیم.

پسوریازیس

 این اختلال یک بیماری خود ایمنی محسوب می شود و عوارضی همچون پلاک های قرمز و خارش دار، پوسته پوسته های ضخیم و نقره ای رنگ، برجستگی های حاوی چرک، درد در مفاصل، ناخن زرد، شکننده و ضخیم را در پی دارد.

کهیر

 کهیرها ممکن است به دلیل عفونت، بیماری های خود ایمنی، مصرف غذا یا دارویی خاص ایجاد شوند. افرادی که دچار این عارضه می شوند علائمی شامل خارش، بثورات صورتی یا قرمز با مقداری برجستگی، جوش و سوزش پوست را تجربه خواهند کرد.

گال

 گال درواقع نوعی کنه است که روی پوست زندگی می کند و می تواند باعث خارش و ایجاد برجستگی های قرمز شود.

بیماری کبدی

 گاهی علت خارش پا به دلیل ابتلا فرد به بیماری کبدی است.

بیماری کلیوی

 بیماری های کلیوی می توانند با علائمی همچون خارش، خشک شدن پوست، حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، خستگی، ضعف، تغییر رنگ ادرار، انقباض و گرفتگی عضلات، ورم پا و مچ بروز یابند.

نوروپاتی

 این عارضه درواقع به دلیل ایجاد اختلال در عملکرد سیستم اعصاب ایجاد می شود.

بارداری

 گاهی نیز علت خارش پا بارداری است.

فرقی نمی کند که پای چپ یا راست شما دچار خارش شود، دلیل بروز خارش در آن ها مشابه است. اما اگر دچار این مشکل شدید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و به سادگی از کنار آن رد نشوید. آیا تاکنون برای شما یا اطرافیانتان این مشکل پیش آمده است؟ به ما بگویید که علت خارش کف پای چپ در شب چیست؟ تجربه خود را از طریق کامنت با کسانی که این مطلب را می خوانند در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا