پزشکی و سلامتطب سنتی

قوی ترین دمنوش گیاهی خواب آور که باید بشناسید!

امروزه برای درمان بی خوابی داروهای زیادی تولید شده است که به راحتی نیز در دسترس افراد قرار می گیرند. اما استفاده از این داروها می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. ممکن است بپرسید که به جز مصرف داروها راه دیگری برای درمان این مشکل وجود دارد؟ در جواب باید بگوییم بله. به لطف دمنوش های گیاهی خواب آور، می توانید این اختلال را درمان کنید. در این نوشتار می خواهیم قوی ترین دمنوش گیاهی خواب آور را به شما معرفی کنیم.

دمنوش بابونه

دم نوش بابونه به دلیل خواص آرام بخش و خواب آوری که دارد بسیار محبوب است. قدمت این چای به مصر باستان می رسد و در واقع قرن ها است که برای درمان بی خوابی استفاده می شود. این دمنوش علاوه بر خواب آور بودن، کمک می کند که در طول شب خواب با کیفیتی داشته باشید.

دمنوش اسطوخودوس

یک فنجان دم نوش اسطوخودوس کاری می کند که بتوانید مانند یک نوزاد راحت بخوابید. اثر این چای آنقدر قوی است که می تواند عملکرد موثرتری نسبت به قرص های خواب آور بدون نسخه داشته باشد. برای اینکه بتوانید از این دم نوش نتیجه بهتری بگیرید، توصیه می شود که ۱۵ دقیقه قبل از خواب آن را بنوشید. البته کودکان و زنان در دوران بارداری و شیردهی باید از خوردن آن اجتناب کنند.

دمنوش آشواگاندا

آشواگاندا یا جینسینگ هندی حاوی تری اتیلن گلیکول است و به همین دلیل می تواند مشکل بی خوابی را رفع کند. ریشه این گیاه را در آب بجوشانید و سپس از صافی رد کنید. می توانید این دمنوش را یک ساعت قبل خواب بنوشید. از آنجایی که این چای طعم خوبی ندارد بهتر است آن را با شیر یا شکر مخلوط کنید. به زنان باردار نیز توصیه می شود که این دمنوش را میل نکنند زیرا باعث سقط جنین می شود.

دمنوش ماگنولیا

مطالعات نشان داده اند که دمنوش این گیاه می تواند بی خوابی را برطرف کند. این گیاه تا میزان کمی نیز خواص آرام بخشی دارد. ۴ فنجان آب را جوش بیاورید و زمانی که آب در حال جوشیدن است دو قاشق پوست ماگنولیا را به آن اضافه کرده و سپس از صافی رد کنید. زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند نباید این دمنوش را بخورند.

لیستی از دمنوش های خواب آور

اگر از بی خوابی رنج می برید و می خواهید با قوی ترین دمنوش گیاهی خواب آور آشنا شوید، لیست زیر را مطالعه کنید.

خار مریم: از دیگر دمنوش هایی که موجب خواب آلودگی می شوند می توانیم به خار مریم اشاره کنیم.

گل داوودی: این دمنوش کمک می کند که به راحتی بخوابید و خواب با کیفیتی را تجربه کنید.

گل رز: چای گل رز یک خواب آور طبیعی است که باعث ایجاد احساس آرامش نیز می شود.

نیلوفر آبی: مصریان باستان از این گیاه برای درمان بی خوابی و بسیاری از مشکلات دیگر مانند اضطراب و مشکلات گوارشی استفاده می کردند.

کلام پایانی

اگر دچار مشکل بی خوابی هستید بهتر است که سبک زندگی خود را اصلاح کنید. برای مثال از خوردن غذاهای پرچرب بپرهیزید، مدیتیشن یا یوگا انجام دهید و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب وسایلی مانند موبایل، تبلت و … را کنار بگذارید. زمان که به رختخواب می روید کتاب بخوانید یا موسیقی های آرامش بخش گوش دهید. اگر مشکل بی خوابی شما حاد است توصیه می کنیم به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان شوید. آیا تجربه بی خوابی و استفاده از دمنوش ها را دارید؟ شما قوی ترین دمنوش گیاهی خواب آور را به ما معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا