تناسب اندام

برای سوزاندن ۵۰۰ کالری چقدر پیاده روی کنیم؟

کالری انرژی است که هر فرد از طریق خوردن و آشامیدن به دست می آورد و زمانی که دریافت آن بیشتر از نیاز باشد، تبدیل به چربی می شود. یکی از راه های از بین بردن و سوزاندن آن پیاده روی است. میزان سوزاندن کالری بستگی به مسافت و زمانی دارد که فرد پیاده روی انجام می دهد. اما برای سوزاندن ۵۰۰ کالری چقدر پیاده روی کنیم؟ برای پاسخ این سوال این مطلب را از دست ندهید.

سوزاندن ۵۰۰ کالری با پیاده روی

یک قانونی وجود دارد که می گوید هر ۲۰۰۰ قدم می تواند ۱۰۰ کالری بسوزاند. اما این یک قاعده کلی است و میزان سوزاندن کالری با پیاده روی در هر فرد با توجه به وزن او متفاوت است. کسی که وزن زیادی داشته باشد نسبت به کسی که وزن کمتری دارد، کالری بیشتری می سوزاند. در ادامه وزن افراد و میزان پیاده روی که برای از بین بردن ۵۰۰ کالری نیاز دارند را بررسی می کنیم.

فرد ۵۷ کیلویی: این فرد باید با سرعت ۶ کیلومتر بر ساعت و به مدت ۱۱۱ دقیقه قدم بزند.

فرد ۷۰ کیلویی: چنین شخصی باید با سرعت ۶ کیلومتر بر ساعت، ۹۰ دقیقه راه برود یا اینکه با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت حدودا ۱۰۰ دقیقه قدم بزند.

فرد ۸۴ کیلویی: شخصی که ۸۴ کیلو است، باید با سرعت ۶ کیلومتر بر ساعت، ۷۵ دقیقه پیاده روی کند.

کلام پایانی

برای اینکه بتوانید با پیاده روی ۵۰۰ کالری بسوزانید بهتر است به صورت اصولی قدم بزنید. برای مثال پشت شما باید صاف باشد و سرتان نیز باید با ستون فقراتتان در یک راستا قرار بگیرد. همچنین خیلی به جلو یا عقب خم نشوید و در زمان پیاده روی چیزی را در دست تان نگه ندارید. توصیه می شود قدم زدن را با سرعت متوسط شروع کرده و کم کم سرعت خود را افزایش دهید. اگر نکات دیگری در ارتباط با قدم زدن به روش صحیح می دانید، حتما در قسمت کامنت آن ها را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا