تناسب اندام

چی بخوریم چاق شویم؟ 4 راهکار تضمینی برای چاقی سریع

نظر شما بهترین راه برای چاق شدن اصولی در مدت زمان کم چیست؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید حتما شما هم از لاغری مفرط رنج می‌برید و به دنبال افزایش وزن و اندام زیباتر هستید.

بعضی از افراد سرعت متابولیسم بالای دارند و به رغم اینکه نصف عمرشان را در رستوران و در حال غذا خوردن می‌گذارنند چاق نمی شوند و متابولیسم بالای آنها نمی گذارد که افزایش وزن بگیرند در این مطلب از دکتر فیتنس، راهکاهای اصولی را برای شما که دنبال چاق شدن هستید ارائه می‌دهیم پس تا اخر این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه چاق شویم؟

بیشتر افرادی که اطراف شما هستند به شما می‌گویند: << کمی غذا بخور حداقل وزنت بیشتر بشه>>؟ حتما این جمله به گوش شما هم آشنا است. این توصیه و نصیحت ها فقط در حد یک حرف و تلنگر ساده است و آن ها هیچ راهکاری برای شما ارائه نمی دهند.

شما باید برای افزایش وزن یک برنامه غذایی و بدنسازی اصولی داشته باشید و هدفمند با آن پیش بروید ما در وبسایت دکتر فیتنس سعی میکنیم به صورت رایگان برنامه های غذایی و بدنسازی را برای شما قرار دهیم و به سوالات شما جواب بدیم پس با ما همراه باشید.

دلایل لاغری مفرط

بسیاری از افراد که لاغر هستند از نظر جسمانی در شرایط سالمی هستند. اما خودشان این مسئله را دوست ندارند و به دنبال چاقی یا چاق شدن هستند برای زیباتر شدن اندامشان و می‌خواهند دلایل لاغری خود را بدانند و برای رفع آن تلاش کنند. دلایل شایع لاغری عبارتند از:

بیماری

بیماری های مزمن مانند سرطان یا بیماری قلبی ممکن است باعث کاهش وزن ناخواسته شوند در برخی موارد درمان این بیماری ها هم باعث کاهش وزن خیلی زیاد می‌شود. یا بعضی از بیماری ها مانند هیپرتیروئیدیسم (پرکاری تیروئید)، که تیروئید بیش از حد فعال است این افزایش فعالیت باعث افزایش نرخ متابولیسم در بدن می‌شود در نتیجه افراد مبتلا به این بیماری وزن خود را به طور ناخواسته از دست می‌دهند.

استفاده از داروها

مصرف برخی از داروها ممکن است باعث لاغری مفرط شوند. شاید یکی از عوارض جانبی داروی که مصرف می‌کنید کاهش وزن باشد. یا بعضی از داروها باعث حالت تهوع و استفراع در افراد می‌شود. حتما این موارد را باید با دکتر خود در میان بگذارید و در صورت امکان این داروها باید جایگزین بشوند.

ژنتیک

شاید شما در خانواده به دنیا آمده باشید که همه لاغر هستند و متابولیسم بدنی آنها بیش از حد معمول باشد. پس باید شما بیشتر از افراد عادی تلاش کنید. همچنین ممکن است شما به صورت ارثی کم اشتها باشید.

راهکار چاق شدن سریع کل بدن؛ راه‌ های چاق شدن افراد لاغر

اول کار باید این را بدانید که برای افزایش وزن باید یک برنامه هدفمند داشته و اصولی داشته باشید پس اگر لاغرید، بهانه های مانند اینکه لاغری من ارثی است و ژنتیکی لاغر هستم را کنار بگذارید. پس به من اعتماد کنید شما که بدتر از دونده المپیکی نیستید که دست و پای درازی دارد و سالهاست که هر هفته ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر می‌دود.

شما باید این را بدانید که در پروسه چاق شدن نباید هرکاری را انجام بدید. شاید خورد شیرین و تنقلات باعث افزایش عدد روی ترازو شوند اما به سلامت بدن خود ضربه می‌زنید و یک شکم گنده با بدنی لاغر نصیبتان می‌شود. افراد بسیاری هستند که به جای افزایش وزن اصولی و بدنی عضلانی، انواع بیماری و یک بدن با درصد چربی بالا نصیبشان شده است و حالا به دنبال لاغر شدن دوباره هستند.

نکات مهم برای چاق شدن سریع و تضمینی

در ادامه این بخش چند راهکار تضمینی و فوق‌العاده برای چاق شدن به شما معرفی می‌کنیم.

برنامه غذایتان باید مبتنی بر کالری مثبت باشد!

مهمترین کار در پروسه چاقی، دریافت کالری بیشتر نسبت به کالری مصرفی در طول روز است. فرمول کالری مثبت برای افزایش وزن به صورت زیر است:

افزایش وزن آرام و پیوستهدریافت ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر در طول روز
چاقی سریع در مدت زمان کوتاهدریافت ۷۰۰ تا ۹۰۰ کالری اضافه در طول روز

جدول و اعداد داده شده در بالا به صورت تخمینی است و ممکن است نیاز بدنی شما بیشتر یا کمتر باشد پس در شمردن کالری مصرفی روزانتان به سواس نیفتید.

غذاهای خوشمزه برای خود درست کنید!

برای افزایش وزن تاکید بیشتر روی خوردن غذای بیشتر است و برای همین باید غذای شما خوشمزه باشد تا میل شما به خوردن بیشتر شود. از ادویه متفاوت برای پخت غذا استفاده کنید و عین غذا خوردن از سس و چاشنی استفاده کنید.

سالاد را نباید فراموش کنید شما مجاز هستید هر چه قدر می‌خواهید سالا بخورید اما توجه داشته باشید که قبل از خوردن غذا سالاد نخورید چون باعث سیری در شما می‌شود و پس از اتمام شام یا نهار میل کنید.

وزنه بزنید تا قدرتی شوید

برای اینکه کالری اضافی دریافتی شما باعث چاقی در شکم و تجمع چربی در سینه نشود حتما باید با وزنه کار کنید. شما می توانید با تمرینات بدنسازی معرفی شده در این صفحه با استفاده از وزن بدن هم این تمرینات را انجام بدید.

شاید بگید این کار چه فایده ای دارد؟ کارکردن با وزنه فواید مانند: باعث هیکلی جذاب و توپر می‌شود و شما پس از مدتی شاهد رشد عضلات خود می‌شوید. و همچنین ورزش قدرتی با افزایش اشتها و چاقی شما رابطه مستقیمی دارد. پس یک تمرین سخت و قدرتی باعث می‌شود که شما میل بیشتری برای خوردن داشته باشید.

مصرف کربوهیدرات و چربی بیشتر!

  • میوه: کشمش، خرما، موز و…
  • گوشت: مرغ، گوشت گاو، گوسفند و…
  • غلات: غلات سبوس‌دار مانند جو دو سر و برنج
  • آجیل: بادام، گردو، بادام هندی، بادام‌زمینی و…
  • لبنیات پرچرب: شیر کامل، ماست پرچرب، پنیر، خامه، کره
  • کربوهیدا‌ت‌ها: سیب‌زمینی، سیب‌زمینی شیرین و نان شیرینی
  • چربی‌ها و روغن‌های سالم: روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن نارگیل، روغن کنجد

این غذاهای پرکالری را در وعده های خود بگنجانید. بیشتر افراد برای لاغر شدن سعی می‌کنند مصرف کربوهیدرات و چربی خود را کاهش دهند اما شما باید برعکس آنها عمل کنید. زیرا با مصرف چربی، سطح تستوسترن خون بالا رفته و به عضله سازی شما کمک می‌کند.

چند ترفند برای چاق شدن سریع

  1. شما باید قبل از خوردن غذا و در عین خورد غذا آب ننوشید تا معده شما پر نشود
  2. سعی کنید هر زمانیکه می‌توانید چیزی بخورید
  3. می‌توانید برای رفع تشنگی در بعضی مواقع شیر بنوشید چون پروتئین و کالری با ارزشی برای چاقی دارد
  4. از بشقاب بزرگ برای خودتان استفاده کنید
  5. اگر در طول روز قهوه مصرف می‌کنید به آن خامه اضافه کنید
  6. باید خواب منظمی داشته باشید
  7. سیگار نکشید. و ترک سیگار در اکثر موقع باعث افزایش وزن می‌شود
  8. گینر خانگی برای خود درست کنید

کلام آخر در مورد چاق شدن سریع

پروسه چاق شدن برای شما شاید مدت زمان بیشتری طول بکشد اما سعی کنید دنبال راه های نامناسب مانند: چاق شدن در یک هفته با قرص نروید. سعی کنید همیشه کالری دریافتی شما بیشتر از کالری مصرفی شما باشد و از ورزش قدرتی غافل نشوید برای موفقیت در این راه از متخصصان تغذیه کمک بخواهید تا اصولی و حرفه ای پیش بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا