پزشکی و سلامتسلامت جنسی

چگونه خود ارضایی ترک کنیم؟

زمانی که خود ارضایی تبدیل به یک عادت می شود می تواند عوارض زیادی را در پی داشته باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است ایجاد کند می توان به آسیب عصبی و اختلال نعوظ اشاره کرد. به همین خاطر آگاهی از روش های کنار گذاشتن آن می تواند به سلامت شما کمک زیادی کند. خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای کنترل این عادت وجود دارد. اگر می خواهید بدانید چگونه خود ارضایی ترک کنیم؟ پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

پرهیز از دیدن تصاویر مستهجن

تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن می تواند دلیلی برای عادت خود ارضایی باشد. این تصاویر باعث می شوند که فرد به دیدن آن ها معتاد شود و نتواند فعالیت های روزانه خود را به درستی انجام دهد. تاثیر این نوع فیلم ها روی انسان، مشابه تاثیراتی است که مواد مخدر و الکل روی مغز می گذارند.

تحقیقات نشان داده اند میزان ماده خاکستری مغز افرادی که به دیدن تصاویر مبتذل عادت دارند، نسبت به کسانی که این عادت را ندارند، کمتر است. این ماده خاکستری نقش مهمی در تفکر، حافظه و کنترل رفتارها دارد. ترک کردن تماشای تصاویر مستهجن باعث می شود که شما بتوانید عادت خود ارضایی را نیز کنار بگذارید.

ورزش

متخصصان ورزش کردن را به عنوان یک روش عالی برای ترک خود ارضایی، پیشنهاد می کنند. درواقع اگر بخواهیم به صورت دقیق فکر کنیم، افراد زمانی که بی حوصله هستند یا دچار اضطراب می شوند، سراغ این کار  می روند. وقتی اشخاص زمان خود را به فعالیت های مثبت اختصاص دهند، اوقات کمتری دچار بی حوصلگی می شوند و در نتیجه خود ارضایی کمتری انجام می دهند. همچنین انجام ورزش باعث می شود که افکار و تخیلات جنسی کمتر به سراغ فرد بیایند.

مشغول ماندن

یک راه حل آسان و ساده برای ترک خود ارضایی این است که خودتان را با انجام یک کار مشغول کنید. از این طریق وسوسه های جنسی کمتری به سراغ شما خواهد آمد. برای مثال می توانید با دوستان خود وقت بگذرانید، بافتنی انجام دهید، به کلاس گیتار بروید، یک زبان جدید یاد بگیرید، شطرنج بازی کنید یا فعالیت های داوطلبانه مانند تمیز کردن جنگل ها و کوه ها را انجام دهید.

 صحبت با همسر

صحبت کردن در مورد این مشکل با فردی قابل اعتماد مانند همسرتان بسیار مفید است. حمایت شدن توسط همسر به شما در ترک خود ارضایی کمک زیادی می کند. علاوه بر این می توانید خواسته ها و ترجیحات جنسی خود را صادقانه با همسرتان مطرح کنید و در مورد نحوه انجام رابطه جنسی با یکدیگر به توافق برسید. این کار می تواند به شما کمک کند تا این مشکل را کنار بگذارید.

تغییر روال

معمولا افراد در زمان های مشخصی خود ارضایی می کنند. برای مثال وقتی که از خواب بیدار می شوند، زمانی که دوش می گیرند یا قبل از خواب این کار را انجام می دهند. می توانید با ایجاد تغییر در برنامه روزانه این مشکل را حل کنید. برای مثال وقتی که از خواب بیدار می شوید بلافاصله صبحانه میل کنید، زمانی که حمام هستید دوش آب سرد بگیرد و شب ها قبل خواب نیز یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

کارهای مفید برای ترک خودارضایی

اگر می خواهید که این عادت را کنار بگذارید پیشنهاد می کنیم که کارهایی را که در ادامه معرفی می کنیم انجام دهید.

انجام مراقبه: مدیتیشن می تواند مزایای زیادی داشته باشد. با انجام این کار روح و ذهن خود را پرورش می دهید. در زمان انجام مدیتیشن نفس های عمیق بکشید و به موضوعات شاد فکر کنید. از این طریق می توانید مانع بروز افکار جنسی در ذهن تان شوید. این موضوع باعث می شود که میل شما به ارضا کردن خودتان کاهش یابد.

تعیین اهداف: یک کار بسیار مفید این است که یک برنامه ریزی انجام دهید و طبق آن به صورت روزانه یا هفتگی تعداد دفعات انجام خود ارضایی را کم کنید.

لباس پوشیدن در هنگام خواب: لباس کم پوشیدن یا برهنه بودن در زمان خواب، می تواند منجر به افزایش تمایلات جنسی شما شود. به همین خاطر بهتر است که شب ها لباس مناسبی بپوشید.

رژیم غذایی: یک برنامه غذایی سالم برای خود تهیه کرده و طبق آن غذا میل کنید.

نتیجه

برای اینکه بتوانید خود ارضایی را کنار بگذارید، باید ابتدا محرک های جنسی را شناسایی کنید تا با کنار گذاشتن آن ها این مشکل نیز برطرف شود. برای مثال داستان هایی که مرتبط به مسائل جنسی هستند را نخوانید. با ترک این مشکل می توانید زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید. همچنین مراجعه به یک پزشک متخصص می تواند کمک زیادی به شما  کند. نکته مهم این است که نباید خود را به دلیل انجام این کار سرزنش کنید. آیا شما روشی برای کنار گذاشتن این عادت سراغ دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا