پزشکی و سلامت

چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم؟

ضعف بینایی یکی از مشکلاتی است که امروزه افراد زیادی از آن رنج می برند و دلیل آن می تواند عواملی همچون استفاده بیش از حد از گوشی، خواب ناکافی، تامین نشدن غذا و آب کافی برای بدن، استفاده از دخانیات و … باشد. ممکن است افراد دچار دوربینی یا نزدیک بینی شوند و اگر آن را درمان نکنند امکان از دست دادن بینایی نیز وجود دارد. در ادامه به شما می گوییم که چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم.

معجونی برای درمان ضعف چشم

طب آیورودا از قدیمی ترین روش های درمانی است. یکی از توصیه های درمانی این طب برای درمان چشم های ضعیف خوردن ترکیبی از بادام، رازیانه و نبات است که در ادامه نحوه تهیه و مصرف آن را به شما خواهیم گفت.

شما به ۷ عدد بادام، ۵ گرم نبات و ۵ گرم دانه رازیانه نیاز دارید. این مواد را آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند. هر شب قبل از خواب یک قاشق غذاخوری این ترکیب را همراه با شیر نوش جان کنید. این کار را برای ۷ شب انجام دهید تا شاهد اثر فوق العاده اش باشید.

کشمش و انجیر

اگر از مشکل ضعف بینایی رنج می برید و می خواهید بدانید که چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم، ما برای شما یک راه حل عالی داریم. ۱۵ عدد کشمش و ۲ عدد انجیر را در آب خیس کنید و آن ها را صبح با معده خالی بخورید. انجام این کار می تواند برای تقویت چشم بسیار مفید باشد.

درمان خانگی برای بهبود بینایی

اگر بینایی شما ضعیف شده روشی را که به شما می گوییم حتما امتحان کنید. ۸ عدد بادام را به مدت یک شب در آب بگذارید تا خیس بخورد. سپس صبح آن ها را آسیاب کنید به نحوی که حالت خمیری پیدا کنند. بادام آسیاب شده را در آب مخلوط کرده و میل کنید.

ورزش چشم

یکی دیگر از کارهایی که برای تقویت بینایی خود می توانید انجام دهید انجام ورزش چشم است. کره چشم خود را به سمت چپ و راست، بالا و پایین حرکت دهید. برای اینکه از این ورزش نتیجه خوبی بگیرید توصیه می شود که دو یا سه بار در جهت عقربه های ساعت این کار را یک بار در روز انجام دهید.

تمیز کردن عینک و لنز

اگر از عینک استفاده می کنید باید حتما شیشه آن را با اسپری های مخصوص پاک کنید. محلول لنز شما نیز باید تمیز باشد و از استفاده بیش از حد از آن خودداری کنید. همچنین به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید لنزها را داخل چشمان خود قرار دهید، دست های تان را کاملا ضد عفونی کنید.

معرفی روش هایی برای تقویت چشم

اگر می خواهید با راه کارهای خانگی و آسان برای بهبود ضعف بینایی خود آشنا شوید، لیست زیر را مطالعه کرده و کارهایی را که در ادامه به شما معرفی می کنیم انجام دهید.

ورزش: دژنراسیون ماکولا یکی از بیماری های چشمی است که باعث تاری دید در افراد می شود. ورزش کردن می تواند مانع گسترش این بیماری در چشم ها شود.

آجیل: آجیل ها سرشار از ویتامین E هستند و از این رو توصیه می شود که برای بهبود بینایی آن ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سیگار: یکی از کارهایی که برای کمک به تقویت بینایی خود می توانید انجام دهید ترک کردن سیگار است.

پرتقال: این میوه حاوی اسید اسکوربیک است و به همین خاطر به سلامت چشم کمک زیادی کند.

غذاهای دریایی: از آنجایی که غذاهای دریایی حاوی روی هستند برای بهبود مشکلات بینایی می توانند عملکرد مفیدی داشته باشند. ماهی سالمون و تن، ماهی های روغنی هستند و به دلیل اسیدهای چربی که دارند می توانند شبکه چشم را تقویت کنند و همچنین مانع بروز خشکی آن شوند.

تخم مرغ: بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین موادی هستند که در تخم مرغ وجود دارند و به همین خاطر مصرف آن باعث تقویت سلامت چشم  می شود.

محلول آب نمک: زمانی که جسم وارد چشم شما می شود از مالیدن آن با دست خودداری کنید و در این مواقع برای شستشوی چشم از قطره محلول آب نمک استفاده کنید.

هویج: خوردن هویج به دلیل بتاکاروتن موجود در آن برای چشم بسیار مفید است.

کلم پیچ: مصرف این نوع سبزی برگ دار می تواند ریسک ابتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را کاهش دهد و همچنین باعث می شود که روند افزایش آب مروارید نیز کند شود.

کلام پایانی

برای اینکه مراقب سلامت چشم خود باشید بهتر است که استفاده از گوشی، تبلت و کامپیوتر را کاهش دهید. زمانی در که معرض نور خورشید هستید حتما عینک آفتابی بزنید. نکته مهمی که باید آن را همیشه رعایت کنید این است که که هر زمان احساس کردید چشم شما ضعیف شده، به پزشک مراجعه کرده و به صورت منظم نزد او بروید. همچنین باید عینک خود را نیز طبق تجویز پزشک استفاده کنید و آن را کنار نگذارید. آیا شما دچار ضعف در بینایی شده اید؟ به نظر شما چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم؟ منتظر نظرات شما کامنت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا