پزشکی و سلامتتغذیه سالم

10 خاصیت آب انار برای مردان و زنان + فوایدی که مطمئنا نمی دانستید!

آب انار یکی از مفیدترین و خوشمزه ترین آب میوه های موجود است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این آب حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای بدن مفید می باشد. در این مقاله به بررسی ۱۰ از مهمترین خواص آب انار برای سلامتی می پردازیم:

خاصیت ضد سرطانی

آب انار حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کند. مصرف مرتب آن می تواند از انواع سرطان ها مانند سرطان پوست، روده بزرگ، پروستات و سینه پیشگیری کند.

کاهش فشار خون

تحقیقات نشان داده اند آب انار با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می کند. مصرف مرتب آن می تواند فشار خون را در کوتاه مدت و بلند مدت پایین بیاورد.

کاهش قند و چربی خون

آب انار دارای ترکیباتی مانند پلی فنول هاست که باعث کاهش کلسترول بد و سطح لیپیدهای خون می شود. همچنین با وجود داشتن فروکتوز، میزان قند خون را افزایش نمی دهد.

تقویت سیستم ایمنی

آنتی اکسیدان های آب انار باعث تحریک سلول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. همچنین خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد و از بروز عفونت های مختلف جلوگیری می کند.

درمان دیابت

آب انار حاوی ترکیباتی مانند اسید گالیک، اورسولیک اسید و اولئانولیک اسید است که خاصیت ضددیابتی داشته و با کاهش استرس اکسیداتیو، به درمان دیابت نوع ۲ کمک می کند.

خواص آب انار و پوست برای تنگی واژن + طرز استفاده

درمان بیماری های کلیوی

آب انار با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، از تشکیل سنگ های کلیوی جلوگیری کرده و در درمان این بیماری مؤثر است. همچنین از کلیه در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند.

تقویت سلامت استخوان

آب انار با داشتن خواص ضدالتهابی، به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کرده و دردهای مفصلی ناشی از آرتریت را تسکین می دهد. همچنین از تخریب غضروف ها جلوگیری می کند.

بهبود سلامت قلب

آب انار با افزایش انعطاف پذیری عروق و کاهش التهاب آنها، از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. همچنین با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، سلامت قلب را تقویت می کند.

بهبود سلامت پوست

آب انار با داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و چین و چروک ها را کاهش می دهد. همچنین برای التیام زخم و ترمیم پوست مؤثر است.

سوالات متداول:

آیا آب انار برای کودکان هم مناسب است؟

بله، آب انار برای کودکان بالای یک سال نیز می تواند مصرف شود. البته باید مقدار مصرف آن کمتر از بزرگسالان و حدود نیم لیوان در روز باشد.

آیا آب انار می تواند باعث افزایش وزن شود؟

خیر، آب انار به دلیل داشتن فیبر و خاصیت آنتی اکسیدانی، باعث افزایش وزن نمی شود. در واقع این آب می تواند در کاهش وزن مؤثر باشد.

10 خاصیت انار برای سلامتی، این میوه معجزه‌آساست!

آیا افراد دیابتی می توانند آب انار مصرف کنند؟

بله، آب انار حتی برای افراد دیابتی نیز مفید است. چرا که خاصیت کاهش قند خون داشته و می تواند در کنترل سطح قند خون مؤثر باشد. البته توصیه می شود میزان مصرف آن زیاد نباشد.

کلام آخر

در مجموع آب انار یک نوشیدنی بسیار مفید و خوشمزه بوده و مصرف مرتب آن می‌تواند سلامت بدن را بهبود بخشد. توصیه می‌شود این نوشیدنی را به صورت روزانه و به میزان متعادل مصرف کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. البته همیشه با پزشک خود در مورد مصرف آب انار مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا