پزشکی و سلامتطب سنتی

خواص ماءالجبن خیراندیش: یک داروی چند کاره برای سلامتی

استفاده از مواد غذایی برای درمان بیماری ها از گذشته تاکنون بین مردم بسیار رایج بوده است. آن ها می توانند به بدن کمک کنند تا عملکرد خود را در زمان بروز بیماری به خوبی انجام دهد. همچنین آن ها مانع بروز اختلال در سلامتی ما می شوند. در بعضی از موارد خوراکی ها هیچ عوارضی را در پی ندارند و در برخی اوقات ممکن است که تنها عوارض محدودی داشته باشند. از این رو تصمیم گرفتیم که در این نوشتار یکی از این مواد خوراکی را مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاع از خواص ماءالجبن خیراندیش از نوع افتیمونی این مطلب را از دست ندهید. 

معرفی ماءالجبن افتیمونی خیراندیش

ماءالجبن خیراندیش دارای مواد مغذی فراوانی است و به همین خاطر به تقویت سلامت بدن کمک می کند. به این داروی گیاهی آب پنیر نیز گفته می شود که در واقعی یکی از فرآورده های شیر محسوب می شود. رنگ آن نیز زرد و متمایل به سبز است.

آب پنیر حاوی موادی همچون پروتئین، مواد معدنی، اسید آمینه های ضروری و لاکتوز است. از آنجایی که لاکتوز کمی دارد برای افرادی که نمی توانند این ماده را به خوبی هضم کنند نیز ضرری ندارد. ترکیبات آب پنیر شامل موادی همچون ایمونوگلوبین‌ ها، آلبومین سرم شیر، لاکتوگلوبولین و آلفا لاکتالبومین می شود. 

خواص ماءالجبن افتیمونی برای کاهش وزن

یکی از خواص ماءالجبن مربوط به تاثیر فوق العاده آن برای لاغری می شود. از آنجایی که آب پنیر می تواند اشتهای افراد را کاهش دهد، مانع پرخوری و در نتیجه افزایش وزن می شود. همچنین پروتئین موجود در آن می تواند به عنوان یک چربی سوز عالی در بدن عمل کند. برای اینکه بهترین نتیجه را از آن بگیرید توصیه می شود صبح ها به محض بیدار شدن از خواب و ۳۰ دقیقه قبل از صرف صبحانه، آب پنیر را میل کنید.

حفظ سلامت کبد

طبق مطالعات متخصصان، آب پنیر به این دلیل که حاوی پروتئین است، می تواند از تجمع چربی در کبد جلوگیری کند و شانس ابتلا افراد را به بیماری کبد چرب غیرالکلی کاهش دهد. همچنین آب پنیر خاصیت درمان کنندگی نیز دارد. توصیه می شود افرادی که چاق هستند ۴ روز در هفته، ۶۰ گرم پروتئین آب پنیر را میل کنند تا شاهد کاهش چربی های موجود در کبدشان باشند.

تقویت سلامت قلب

فشار خون بالا می تواند عوارضی همچون سکته، آسیب شدید به شریان اصلی بدن، از دست دادن حافظه، مشکل در تمرکز، حمله قلبی، نابینایی، درد قفسه سینه و … را در پی داشته باشد. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، آب پنیر  کمک می کند که فشار خون در افراد کاهش یابد. همچنین این دارو شانس ابتلا انسان  به بیماری های قلبی را نیز کم می کند.

ماءالجبن افتیمونی، یک داروی چند کاره برای سلامتی

از خواص ماءالجبن خیراندیش می توانیم به درمان درد های ناشی از سیاتیک و واریس اشاره کنیم. این دارو همچنین قادر است که خون را تصفیه کند، شقاق را التیام دهد و موجب بهبود پسوریازیس است. علاوه بر این، اگر از آلرژی پوستی رنج می برید، آب پنیر می تواند یک گزینه عالی برای درمان شما باشد. به صورت کلی با مصرف ماءالجبن سیستم ایمنی بدن تان تقویت می شود.

ماء الجبن برای ورزشکاران

آب پنیر برای بدنسازان فواید زیادی دارد و به همین خاطر از آن در مکمل هایی همچون پروتئین وی استفاده می شود. خوردن آب پنیر باعث می شود که عضله های افراد به خوبی تقویت شوند. همچنین این دارو به افزایش حجم عضلات کمک زیادی می کند. از دیگر فواید آن می توانیم که به تولید انرژی اشاره کنیم که این موضوع باعث می شود ورزشکاران تمرینات خود را بهتر انجام دهند.

 

درمان خارش مقعدی دکتر خیراندیش [علل+علائم+درمان+پیشگیری]

فواید آب پنیر برای افراد دیابتی

از آنجایی که آب پنیر باعث ترشح انسولین می شود، می تواند میزان قند خون را تنظیم کند. تحقیقاتی روی افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده اند انجام گرفته است. از آن ها خواسته شد که آب پنیر مصرف کنند. طبق نتیجه این مطالعات، این دارو باعث شد که میزان قند خون در آن ها کاهش یابد. البته توصیه می شود که افراد دیابتی آب پنیر را تحت نظر پزشک خود مصرف کنند تا دچار مشکل نشوند.

افزایش سلامت دستگاه گوارش

یبوست نه تنها به خودی خود عارضه ای دردناک محسوب می شود، بلکه می تواند عوارضی همچون شقاق، بواسیر، بی اختیاری مدفوع،  بیرون زدگی روده از مقعده را در پی داشته باشد. خوشبختانه به لطف ماءالجبن می توانید این مشکل را برطرف کنید. همچنین از آب پنیر برای درمان زخم معده نیز استفاده می شود.

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که افراد یک ماه قبل از شروع ماه رمضان از پودر ماءالجبن استفاده کنند؛ چراکه معده را پاکسازی می کند و مانع بروز ضعف در زمان روزه داری می شود.

ماءالجبن افتیمونی را چگونه باید مصرف کنیم؟

حکیم خیراندیش برای بهره بردن از خواص این دارو نسخه خاصی را ارائه کرده اند که آن را به شما خواهیم گفت. برای استفاده از ماءالجبن خیراندیش سه قاشق از آن را داخل یک لیوان آب ولرم بریزید. سپس آن را به خوبی با آب مخلوط کنید. توصیه می شود که این ترکیب را هر روز با معده خالی بخورید.

آموزش تهیه ماءالجبن در منزل

با یادگیری طرز تهیه ماءالجبن خیراندیش می توانید خودتان به راحتی را آن را درست کنید.

شیر را درون یک دیگ بریزید و آن را ۲۰ دقیقه جوش دهید. اکنون اجازه دهید که شیر ولرم شود. یک استکان سرکه خرما، سرکه انگور و آبلیمو را درون دیگ بریزید. یک تا دو ساعت بعد شیر به حالت بریده و دلمه شده در می آید، آن را درون یک کیسه پارچه ای بریزید. آبی که از کیسه خارج می شود همان آب پنیر است که می توانید آن را میل کنید. 

سخن پایانی

اگرچه که ماءالجبن خیراندیش فواید زیادی برای سلامتی دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که در زمان بروز بیماری باید حتما نزد یک متخصص طب سنتی یا پزشک بروید و تحت نظر او از انواع داروها استفاده کنید. خود درمانی می تواند عوارض بیماری تان را شدیدتر کند. آیا شما تاکنون از خواص آب پنیر برای سلامتی بهره برده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود را در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا