پزشکی و سلامتطب سنتی

درمان سریع ورم پا دکتر خیراندیش

ورم پا مشکلی است که ممکن است همه افراد آن را تجربه کنند اما این عارضه اغلب در سالمندان بروز پیدا می کند. برای این مشکل راه های درمانی زیادی وجود دارد اما استفاده از علم طب سنتی برای رفع این اختلال طرفداران زیادی دارد؛ چراکه داروهای گیاهی در بسیاری از موارد بدون اینکه عوارضی در پی داشته باشند، بیماری ها را برطرف می کنند. از این رو تصمیم گرفتیم که در این نوشتار درمان سریع ورم پا دکتر خیراندیش و دلایل بروز این عارضه را مورد بررسی قرار دهیم.

بروز ورم پا به دلیل ضربه دیدن

وقتی که جسم سنگینی روی پا بیفتد، احتمال دارد که پا بعد از یک ساعت ورم کند. برای درمان آن می توانید کمپرس یخ را روی محل آسیب دیده قرار دهید و پاها را نیز در جایی بگذارید که به صورت شیب دار بمانند. اما ممکن است که گاهی این موضوع باعث شکستگی شود. به همین خاطر جهت اطمینان بهتر است که به یک پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

نارسایی قلبی

افرادی که دچار این بیماری هستند، جریان خون در قلب شان کاهش می یابد. این موضوع باعث می شود که مایعات در پا جمع شوند و تورم بروز پیدا کند. همچنین نارسایی قلبی در مواردی در عملکرد کلیه اختلال ایجاد می کند و به همین خاطر افراد تورم پا را تجربه می کنند. بعضی از اشخاص نیز به دلیل جراحی قلب، ورم پا را در خود مشاهده می کنند. دلیل این موضوع نیز این است که این عضو چند روز پس از عمل نمی تواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد.

کم کار بودن تیروئید

بیماری کم کاری تیروئید تاثیرات منفی رو عضلات و مفاصل افراد می گذارد. از جمله علائمی که این بیماران تجربه می کنند سفت شدن ماهیچه و درد است که این موضوع منجر به ورم پا ها می شود. برای درمان این مشکل متخصصان توصیه می کنند که از داروهایی که پزشک برای شما تجویز می کند استفاده کنید.

سر پا بودن یکی از علائم ورم پا دکتر خیراندیش

اگر شغل شما به گونه ای است که باید برای مدت طولانی سر پا بمانید، احتمال دارد که دچار ورم پا شوید. در واقع این موضوع به این دلیل است که خون و مایعات در پا جمع می شوند. اگر دلیل ابتلا شما به این بیماری سر پا بودن است می توانید با راه رفتن و قدم زدن به درمان خود کمک کنید.

بارداری

یکی از مشکلات رایج در بین خانم ها در دوره بارداری ورم پاها است. علت بروز این مشکل این است که در این دوران میزان خون و مایعات بدن به دلیل وجود جنین و رشد او افزایش پیدا می کند. این مایعات باعث می شوند که خانم ها شاهد تورم قسمت هایی از پا همچون قوزک و ساق باشند.

ارتباط دیابت و ورم پا

یکی از عوارض بیماری دیابت ورم پا است. رشته های عصبی پای این بیماران دچار اختلال می شود و این موضوع باعث می شود که عضلات و مغز نتوانند به درستی با هم ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر فرد ضعف عضلانی را تجربه می کند. علاوه بر این، از آنجایی که مویرگ ها در این بیماران دچار آسیب می شوند، گردش جریان خون دچار اختلال می شود و به همین خاطر فرد بیمار ورم پا را تجربه خواهد کرد.

برطرف کردن ورم پا با استفاده از آب بامیه

یکی از روش های درمان ورم پا دکتر خیراندیش نوشیدن آب بامیه است. از آنجایی که این نوشیدنی خاصیت ادرار آوری دارد باعث می شود که بدن از سموم پاکسازی شود. برای تهیه این نوشیدنی به ۶ عدد گل بامیه و ۱ لیتر آب نیاز دارید. گل های بامیه و آب را درون یک دیگ بریزید و اجازه دهید که ۱۰ دقیقه بجوشند. زمانی که این نوشیدنی خنک شد، در روز ۳ لیوان از آن را میل کنید.

درمان ورم پا دکتر خیراندیش با سرکه سیب ارگانیک

از آنجایی که سرکه سیب خاصیت ضد التهابی و آرام بخشی دارد می تواند علاوه بر درمان ورم پا، درد ناشی از آن را نیز درمان کند.

پارچه ای تمیز را بردارید و آن را با سرکه سیب آغشته کنید. سپس پارچه را روی موضعی که ورم کرده است قرار دهید، اکنون تکه های سیب را نیز روی آن بگذارید. اجازه دهید که آن ها ۱۵ دقیقه روی پای شما بمانند. سپس پای خود را با آب گرم شستشو دهید. برای اینکه این روش درمانی جواب دهد باید هر شب آن را انجام دهید. 

رفع ورم پا از طریق نعنا

یکی دیگر از روش های درمان سریع ورم پا دکتر خیراندیش استفاده از نعنا است. برای این منظور یک لیتر آب را درون یک دیگ ریخته و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب جوش آمد نعنا را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که ۱۰ دقیقه دیگر نعنا با آب بجوشد. سپس این ترکیب را از صافی رد کرده و برای درمان، نعنا را روی قسمتی از پا که دچار ورم شده است بمالید. 

بهبود ورم پا به کمک روغن نمک

روغن نمک به این دلیل که گردش خون را افزایش می دهد منجر به تسکین ورم پا می شود. برای تهیه این داروی گیاهی به ۵ لیوان آب، ۵ قاشق روغن زیتون و ۲ لیوان نمک احتیاج دارید. این مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید که آب تبخیر شود. سپس حرارت را خاموش کرده و صبر کنید تا مواد خنک شوند. روغن نمک شما آماده است. 

درمان با آب و نمک

برای درمان ورم پا دکتر خیراندیش توصیه می کنند که از ترکیب آب و نمک استفاده کنید. دو فنجان نمک را درون یک لیتر آب بریزید و آن ها را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. پاهای خود را ۲۰ دقیقه داخل این ترکیب قرار دهید. برای اینکه از این روش درمانی بهترین نتیجه را بگیرید باید هر شب این کار را انجام دهید. 

رفع مشکل ورم پا با آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان دارویی است که می تواند به صورت فوری ورم پا را در افراد درمان کند. برای اینکه با این گیاه دارو تهیه کنید به دو قاشق آلوئه ورا و یک قاشق روغن نارگیل احتیاج خواهید داشت. آن ها را به خوبی با هم ترکیب کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از این دارو بگیرید روزانه ده دقیقه قسمتی از پا را که دچار ورم شده است با آن به صورت آرام ماساژ دهید.

برطرف کردن ورم پا به کمک شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی یکی از روش های درمان ورم پا دکتر خیراندیش است. دو فنجان روغن اسطوخودوس و یک قاشق پوست شاه بلوط را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس آن ها را روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید که ترکیب شما کمی حرارت ببیند و سپس آن را به شکل دورانی روی قسمت هایی که دچار ورم شده اند بمالید. برای تاثیرگذاری این دارو باید این کار را هر روز تکرار کنید.

کلام پایانی

اگرچه که داروهای گیاهی برای درمان ورم پا می توانند بسیار مفید باشند اما به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است گاهی ورم پا به دلیل یک بیماری خاص بروز پیدا کند. به همین خاطر در صورت ابتلا به این بیماری از خود درمانی بپرهیزید و به یک پزشک یا متخصص طب سنتی مراجعه کنید تا آن ها با تشخیص درست به درمان شما کمک کنند. آیا شما تاکنون از روش های درمانی ورم پا دکتر خیراندیش بهره برده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود را برای ما بنویسید.

درمان خارش مقعدی دکتر خیراندیش [علل+علائم+درمان+پیشگیری]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا