تغذیه سالم

تعبیر خواب انگور [زن و مرد] از نگاه حضرت یوسف و امام صادق

اگر به دنبال تعبیر خواب انگور هستید و خواب مهمی دیده­ اید که می­خواهید بدانید دیدن انگور در خواب به چه معناست تا پایان با ما همراه باشید تا پرده از راز انگور در خواب برداریم.

تعبیر خواب انگور از زبان محمد بن سیرین

درباره تعبیر خواب انگور، محمد بن سیرین چنین می­گوید: دیدن انگور سفید در خواب، نشان از دستیابی به مالی است که به دشواری به دست می­ آید. انگور سرخ در خواب به منفعتی اشاره می­کند که اندک و ناچیز است. دیدن انگور در خواب با پوست سفت و سخت حکایت از مالی دشوار دارد و اگر انگور در خواب دارای پوستی روشن باشد نشان از مال حلال دارد. انگور با آب تیره به مال حرام و انگور به رنگ سرخ به جاه و جلال دلالت دارد. همچنین انگور سیاه به غم و اندوه اشاره می­کند.

تعبیر خواب انگور
تعبیر خواب انگور سرخ به منفعت اشاره دارد

تعبیر خواب انگور از زبان امام جعفر صادق (ع) 

امام جعفر صادق (ع) نیز درباره تعبیر این میوه در خوال چنین می­گوید: انگور چه سیاه و چه سفید در خواب سه وجه دارد:

  1. فرزند صالح
  2. علم فرائض
  3. دارایی حلال

همچنین ایشان می­فرمایند که اگر شخصی در خواب دید که انگور می­فشارد، این خواب نیز میتواند سه وجه داشته باشد:

  1. مال و دارایی پر برکت
  2. نعمت گسترده
  3. در امان ماندن از قحطی و بلا
با این نکاتی که بهت میگم شیره انگور را تا 12 ماه نگهداری کن!

منوچهر مطیعی و دیدن انگور در خواب

منوچهر مطیعی نیز درباره دیدن انگور در خواب می­گوید: در خواب انگور نشان از امید دارد. امیدی که آن را در زمین می­کاریم و تا سالیان دراز از ثمره آن بهره می­بریم. از نظر بن سیرین درخت انگور زنی گران بها است و بعضی از تعبیر کنندگان خواب انگور را به مردی بزرگوار نیز تعبیر نموده­اند. اما انگور در خواب میتواند فرزندان ما نیز باشند که به آن­ها در زندگی امیدواریم.

دیدن تاک برای بیمار نشان از درمان و شفا است و برای افراد فقیر ثروت و مال فراوان است. اما انگور در خواب می­تواند بیانگر بی خردی نیز باشد. اگر شخصی با ثروت بسیار در خواب ببیند که در خانه­اش درخت انگوری روییده است و یا در حال رشد است؛ چون انگور سرمست کننده است ممکن است به گمراهی و تباهی دچار شود. لذا دیدن انگور در این جا هشدار تلقی می­شود.

دانیال نبی نیز در رابطه با تعبیر خواب انگور می­گوید:

خوردن انگور سیاه در وقت خود حکایت از غم و اندوه دارد و بی وقت، نشان از ترس و اندوه.

حضرت یوسف علیه السلام نیز درباره تعبیر خواب انگور می­گوید:

دیدن انگور در خواب از نوع سفید آن، به روزی حلال اشاره می­کند. همانطور که در سوره یوسف نیز به انگور در خواب اشاره شده است. در زیر معنای آیات ۳۶ و ۴۱ سوره یوسف را برای اشاره به تعبیر خواب آورده­ایم.

دو جوان با او به زندان درآمدند. یکی از آن دو گفت من خویشتن را (به خواب) دیدم که (انگور برای) شراب می فشارم و دیگری گفت من خود را (به خواب) دیدم که بر روی سرم نان می برم و پرندگان از آن می خورند به ما از تعبیر ش خبر ده که ما تو را از نیکوکاران می بینیم. سوره یوسف آیه ۳۶

ای دو رفیق زندانیم اما یکی از شما به آقای خود باده می نوشاند و اما دیگری به دار آویخته می شود و پرندگان از (مغز) سرش می خورند امری که شما دو تن از من جویا شدید تحقق یافت. سوره یوسف آیه ۴۱

به طور کلی انگور در خواب به چه معنا است؟

پیامبران و معبران بسیاری به تعبیر خواب انگور اشاره نموده­اند. اما به طور کلی همه آن­ها دیدن انگور در خواب را دارایی و منفعت دانسته­ اند. مگر اینکه بیننده انگور در خواب، به گونه­ ای متفاوت این خواب را ببیند.

خواص انگور سیاه برای لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا